Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@12:48:34 GMT

3 ستاره درخشان آسمان فوتبال ساحلی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۵۶۶۶

3 ستاره درخشان آسمان فوتبال ساحلی

رویداد۲۴-مسابقات فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای جهان در حالی به پایان رسید که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، به یک موفقیت دیگر دست یافت و موفق شد در دیدار رده‌بندی این تورنمنت، با نتیجه ۴ بر ۲ روسیه را شکست دهد تا به مقام سوم این مسابقات دست پیدا کند. همچنین در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ که در دوبی برگزار شد، از ایران 4 نامزد حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان حسینی بهترین دروازه‌بان و بهترین گل، محمد احمدزاده بهترین بازیکن و همچنین محمد میرشمسی، سرمربی سابق تیم ملی ایران در جمع کاندیداهای برترین مربی که در این میان، پیمان حسینی که در دیدار افتتاحیه جام جهانی باهاما با بلند کردن توپ از روی زمین و شوت روی پا به کنج دروازه مکزیک برای ایران گلزنی کرده بود و در پایان همین رقابت‌ها گل او به‌ عنوان بهترین گل مسابقات انتخاب شد، شنبه شب هم با همان گل جایزه بهترین گل سال ۲۰۱۷ فوتبال ساحلی دنیا را دریافت کرد و به عنوان بهترین گلر فوتبال ساحلی جهان در سال 2017 نیز انتخاب شد. در این مسابقات، مارکو اوکتاویو مربی برزیلی و سرشناس فوتبال ساحلی جهان که پیش از این و در سال‌های قبل سرمربیگری تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان را برعهده داشت، روی نیمکت ایران نشسته بود تا ساحلی‌بازان با هدایت اوکتاویو به موفقیت برسند و حالا آرزوهای بزرگ‌تری را در سر بپرورانند. عملکرد قابل تحسین ساحلی‌بازان باعث شد تا سلطانی‌فر وزیر ورزش و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پیام‌های جداگانه  از آنها تقدیر کنند و تبریک بگویند. در بخشی از پیام سلطانی‌فر آمده است: «کسب عنوان سومی مسابقات فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای را به اعضای افتخارآفرین تیم ملی، کادرفنی، مسئولان فدراسیون فوتبال و سایر دست‌اندرکاران زحمتکشی که فوتبال ساحلی ما را در سالیان اخیر به قله‌های افتخارآفرینی در جهان رسانده‌اند تبریک عرض می‌نمایم.»  این موفقیت خوب ملی‌پوشان فوتبال ساحلی باعث شد تا به سراغ آنها برویم. محمد احمدزاده، پیمان حسینی و مسلم مسیگر 3 ملی‌پوشی بودند که در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران»، درباره شرایط تیم ملی فوتبال ساحلی و البته هدف‌شان برای قهرمانی در جام جهانی صحبت  کردند.


حسینی:  جایزه‌ام متعلق به تمام مردم ایران است
مسابقات بین قاره‌ای، مسابقاتی است که هر سال در امارات برگزار می‌شود و از مهم‌ترین تورنمنت‌های فوتبال ساحلی دنیا به شمار می‌رود. روسیه هم که حریف سنتی ماست و پیروزی برابر این تیم دلچسب بود. در جریان بازی رده‌بندی درگیری‌هایی بین بازیکنان ما و روسیه پیش آمد که چیز خاصی نبود و مطمئناً این مسائل بین بازی پیش می‌آید و برخورد در فوتبال ساحلی زیاد است. آنها دوست دارند که تیم خودشان ببرد و ما هم دوست داریم که تیم خودمان برنده شود. در جام جهانی فوتبال ساحلی یا مسابقات بین قاره‌ای، همین که بین 4 تیم برتر قرار بگیری، یعنی عملکرد خوبی داشتی و سومی با ارزش است. مسلماً مارکو اوکتاویو تازه به تیم ما اضافه شده است. بعد از دو سال و نیم، بچه‌ها با سیستم و شرایط تازه‌ای بازی کردند. مسلماً به زمان نیاز دارند و با دو هفته به آن آمادگی لازم نمی‌رسند. با این حال، نتایج خوبی در این دوره از رقابت‌ها به دست آمد. ان‌شاءالله به مرور زمان و با حضور در تورنمنت‌های بیشتر ما می‌توانیم به آمادگی بیشتری برسیم. ما هدف‌مان حضور در جام جهانی بعدی است که به امید خدا بتوانیم در آن رقابت‌ها به قهرمانی برسیم.درباره انتخابم به عنوان بهترین گلر جهان هم باید بگویم همیشه عنوان انفرادی محصول کار تیمی است. با تلاش کل تیم به این عنوان‌ها رسیدم. برای بار چندم می‌گویم این عنوان متعلق به تمام مردم کشورم است.

مسیگر:  نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم
سطح این دوره از مسابقات خیلی بالا بود اما شرایط بد زمین و نور ورزشگاه، واقعاً ما را اذیت می‌کرد و  همین باعث شد نتوانیم آن طوری که باید و شاید قدرت‌مان را نشان دهیم. در بازی مرحله گروهی‌مان مقابل روسیه بد شروع کردیم و متأسفانه در وقت اضافه بازی را واگذار کردیم. با این حال، در بازی رده‌بندی توانستیم با اقتدار روسیه را شکست دهیم و انتقام شکست قبلی را بگیریم. درباره درگیری با بازیکنان حریف هم باید بگویم که درگیری هم جزئی از فوتبال است ولی ما با گل زدن جواب‌شان را دادیم. هدف در این دوره از مسابقات جام بین قاره ای قهرمانی بود و یا حداقل نایب قهرمانی که قسمت نشد. به هر حال در بازی با برزیل بازی خوبی انجام دادیم و ثابت کردیم می‌توانیم برای این تیم هم مشکل‌ساز باشیم و امیدوارم روزی شکست‌شان بدهیم. به نظر من، فوتبال ساحلی ما به سطحی رسیده که باید برای قهرمانی جهان تلاش کند ولی قطعاً به حمایت‌های بیشتری نیاز داریم.  هدف بعدی ما با تیم ملی، بازی‌های پرشین کاپ است که بهمن ماه در بوشهر برگزار می‌شود و حتماً می‌خواهیم که به قهرمانی برسیم.

احمدزاده: خوشحالم دل مردم را شاد کردیم
ما در این دوره از رقابت‌ها مستحق قهرمانی بودیم و تمام هدف‌مان این بود که به قهرمانی برسیم. تمام تلاش‌مان را کردیم اما فوتبال همین است و برد و باخت دارد. بازی اول‌مان با پاراگوئه بود که با اقتدار شروع کردیم و در بازی دوم با مکزیک هم خوب پیروز شدیم. در بازی سوم با روسیه که سرگروه در آن مشخص می‌شد، متأسفانه بازی را در وقت اضافه با نتیجه 4 بر 3 واگذار کردیم و به برزیل خوردیم که همه می‌دانند بهترین تیم فوتبال ساحلی حال حاضر دنیاست و ما  با نتیجه نزدیکی بازی را واگذار کردیم. در دیدار رده‌بندی دوباره به روسیه خوردیم و توانستیم انتقام شکست دور گروهی را از این تیم بگیریم. در مورد درگیری در بازی هم باید بگویم که این یک مسأله طبیعی در فوتبال است و چیز خاصی نبود. خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم دل مردم عزیزمان را شاد کنیم و به مقام سوم برسیم. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم که این روند رو به رشد را ادامه دهیم تا به هدف اصلی‌مان که همان قهرمانی جهان است، دست پیدا کنیم.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اولین هت‌تریک فصل: لوا مدعی پی‌چی‌چی شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، از امشب باید روبرت لواندوفسکی را یکی از مدعیان کسب جایزه پی‌چی‌چی بدانید. او که ۱۳ گله بود و در رده نهم برترین گلزنان لالیگا قرار داشت، با هت‌تریک امشب به رتبه چهارم رسید.

ستاره لهستانی در هفته‌های اخیر به دلیل عملکرد ضعیف بارسا در خط حمله با انتقادات زیادی روبرو شده بود اما امشب با به ثمر رساندن ۳ گل و تبدیل شدن به نقش اول کامبک عالی بارسلونا، به روزهای خوبش برگردد.

او در نیمه اول بازی امشب چند موقعیت مناسب داشت اما در یک مرحله دروازه‌بان و در دو مرحله مدافعان حریف مانع او شدند. نیمه دوم اما متعلق به او بود.

در دقیقه ۴۹ و در حالی‌که بازی با نتیجه ۲-۱ به سود والنسیا در جریان بود، سانتر فوق‌العاده ایلکای گوندوگان از روی نقطه کرنر با جایگیری و ضربه سر عالی لوا وارد دروازه شد تا بازی مساوی شود.

سپس در لحظاتی که والنسیا به خوبی دفاع می‌کرد و بازی گره خورده بود، باز هم تک‌تیرانداز لهستانی به کمک بارسا آمد. یک ارسال زیبای دیگر از گوندوگان با ضربه سر آرائوخو به مقابل دروازه رفت و در آنجا لوا توپ را به تور چسباند.

در دقیقه ۳+۹۰، خطا برای بارسلونا پشت محوطه جریمه و بهترین فرصت برای ثبت هت‌تریک. لوا و فران تورس پشت توپ بودند اما از همان ثانیه‌های ابتدایی مشخص بود که زننده ضربه لوا است. او توپ را به شکلی فوق‌العاده از روی دفاع عبور داد و توانست برای بار سوم به گل برسد تا بازی امشب را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.

ستاره ۳۵ ساله با ثبت اولین هت‌تریک فصلش حالا در جدول بهترین گلزنان لالیگا ۱۶ گله شده و در رتبه چهارم قرار گرفته است. او برای رسیدن به جایزه پی‌چی‌چی باید الکساندر سورلوث، ستاره ویارئال، و جود بلینگام با ۱۷ و آرتم دووبیک، مهاجم خیرونا، با ۱۹ گل را شکست دهد.

دیگر خبرها

  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • با اولین هت‌تریک فصل: لوا مدعی پی‌چی‌چی شد (عکس)
  • شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید