Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:56:12 GMT

هنر بهترین ابزار برای نمایش عظمت قیام عاشورا است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۶۲۱۷

هنر بهترین ابزار برای نمایش عظمت قیام عاشورا است

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر گفت: هنر بهترین ابزار برای نمایش عظمت قیام عاشورا است.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، نشست خبری یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی ۱۵ آبان در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مسعود شجاعی طباطبایی ـ مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ـ با اشاره به تلاش‌های موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برای برگزاری این سوگواره گفت: در موسسه فرهنگی سپهرسوره هنر برای به ثمر رساندن  یازدهمین سوگواره بین‌المللی عاشورایی بسیار تلاش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای دبیری هنری این سوگواره محمدرضا دوست محمدی را معرفی کردیم، او یکی از چهره‌های مطرح در عرصه تجسمی است که داورهای این سوگواره نیز توسط او انتخاب شدند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی با اشاره به مراسم افتتاحیه یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی گفت: قرار است از کاظم چلیپا استاد برجسته نقاشی که همه با او آشنا هستند و در چهار دهه اخیر فعالیت‌های بسیار مفیدی برای هنر انقلاب انجام داده است، قدردانی کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های هنری حوزه در ماه‌های اخیر توضیح داد: تعداد زیادی رویداد هنری طی چند ماه گذشته برگزار شده است؛ به عنوان مثال برای مراسم ۱۳ آبان یک نمایشگاه پوستر و چند کتاب آماده چاپ شده است که تا هفته دیگر از آن‌ها رونمایی می‌شود. همچنین آثار نقاشی و پوستر با رویکرد دفاع مقدس و محوریت شهید محسن حججی آماده ارائه است.

شجاعی طباطبایی همچنین با اشاره فاجعه میانمار و برگزاری نمایشگاهی در این باره بیان کرد: برای آثاری که درباره فاجعه میانمار به دستمان رسید، ۵ نفر شایسته تقدیر شناخته خواهند شد که در آیین پایانی سوگواره هنر عاشورایی از آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

او ادامه داد: امسال مشتاق شدیم تا در حوزه تصویرعاشورایی، جدی تر گام برداریم و متوجه شدیم باید در حوزه چاپ کتاب ورود پیدا کنیم؛ بنابراین کتابی با مضمون تصویرگری دینی با عنوان «گرافیک مذهبی» آماده چاپ است.

در ادامه این نشست حامد رهنما ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر ـ نیز با اشاره به فراخوان سوگواره گفت: در تیرماه امسال در چهار بخش پوستر، پرچم، نقاشی و تصویرسازی اعلام فراخوان کردیم و کار داوری نیز اکنون به پایان رسیده است.

رهنما با اشاره به رشد آثار شرکت کرده در سوگواره نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: نسبت به دوره قبلی رشد ۳۰ درصدی داشته ایم. همچنین برگزیدگان سال های پیش را دعوت و در برج میلاد تهران برایشان کلاس های آموزشی برگزار کردیم که خوشبختانه خروجی خوبی داشت.

وی افزود: طبق صحبت هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران شده، قرار است امسال هم آثار را در سراسر شهر از جمله گالری‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش بگذاریم و برای نمایش آنها از ۲۲ تا ۳۰ آبان در گالری ابوالفضل عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری هم اقدام کرده‌ایم. 

رهنما همچنین بیان کرد: هنر بهترین زبان برای انتقال فرهنگ و قیام عاشورا است. مجموع آثار ثبت شده در این دوره از سوگواره ۱۲۳۵ اثر از ۴۳۱ هنرمند، در بخش تصویر سازی ۱۹۹ اثر،  در بخش نقاشی ۱۷۷ اثر و بخش ویژه ای هم که امسال اضافه شده با عنوان مدافعین حرم که ۳۰ اثر در این بخش به این سوگواره ارسال شده است.

وی با اشاره به تصویرسازی در جشنواره داستان گفت: همچنین  تعدادی از داستان های کوتاه کتاب «عطر عطش» را که مجموعه ای شامل قصه‌های برگزیدگان جشنواره داستان بود، برای تصویرسازی به تصویرگران مطرح کشورمان معرفی کرده ایم.

مدیرعامل سپهر سوره هنر با اشاره به رونمایی از پوستر سوگواره هنر عاشورایی اظهار کرد: این پوستر را علیرضا پوراکبری که از برگزیده های سوگواره سال پیش است، طراحی کرده است.

رهنما با معرفی اعضای هیات داوران سوگواره بین‌المللی هنرعاشورایی بیان کرد: داوران بخش پوستر و پرچم مسعود نجابتی، حسن موسی زاده و محمد خزایی هستند. همچنین داوران بخش تصویرسازی و نقاشی محمد حسین صلواتیان، محمدرضا دوست محمدی و حسن روح الامین هستند.

وی در پایان با اشاره به بخش بین‌المللی سوگواره گفت: برای بخش بین‌المللی با کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، افغانستان و بحرین صحبت شده که آثاری هم از این کشورها به دست ما رسیده است. امسال تندیسی برای جشنواره طراحی شده که آن را به برگزیدگان اهداء خواهیم کرد. این تندیس توسط نادر قشقایی طراحی و آماده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

کشانی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 749117

دیگر خبرها

  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان