Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی صبح امروز ۱۵ آبان در حوزه هنری برپا شد و از پوستر و تندیس این سوگواره رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی صبح امروز ۱۵ آبان با حضور مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و حامد رهنما مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری سوره هنر در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، مسعود شجاعی طباطبایی گفت: موسسه فرهنگی سپهر سوره هنر برای به ثمر رساندن یازدهمین سوگواره بین المللی عاشورایی تلاش زیادی کرده است. ما برای دبیری این دوره از رویداد محمدرضا دوست محمدی را معرفی کردیم که یکی از چهره های مطرح در حوزه هنرهای تجسمی است که داورهای این دوره از سوگواره عاشورایی نیز توسط وی انتخاب شد.

وی ادامه داد: قرار است در روز اختتامیه و همزمان با معرفی برگزیدگان که نمایشگاه آثار نیز افتتاح می شود، از کاظم چلیپا استاد برجسته نقاشی به پاس چهار دهه تلاش وی در عرصه هنر انقلاب تجلیل شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: تعداد زیادی رویداد هنری طی چند ماه گذشته توسط مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار شده است. به عنوان مثال برای مراسم ۱۳ آبان یک نمایشگاه پوستر و چند کتاب آماده چاپ شده است که تا هفته دیگر از آن ها رونمایی می شود. همچنین آثار نقاشی و پوستر با رویکرد دفاع مقدس و محوریت شهید محسن حججی آماده است. برای آثاری که درباره فاجعه میانمار به دست مان رسید، ۵ نفر شایسته تقدیر شناخته خواهند شد که در آیین پایانی سوگواره هنر عاشورایی از آن ها قدردانی می کنیم.

حامد رهنما نیز در این نشست گفت: در تیرماه امسال در چهار بخش پوستر، پرچم، نقاشی و تصویرسازی فراخوان را اعلام کردیم و کار داوری نیز اکنون انجام شده است. نسبت به دوره قبلی می توانیم بگوییم شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم. همچنین برگزیدگان سال های گذشته را دعوت کردیم و در برج میلاد برای آنها کلاس های آموزشی برگزار کردیم که خوشبختانه خروجی خوبی داشت.

وی درباره زمان برگزاری نمایشگاه این رویداد بیان کرد: طبق صحبت هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران شده، قرار است امسال آثار را در سراسر شهر از جمله گالری های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش بگذاریم و از ۲۲ تا ۳۰ آبان در گالری ابوالفضل عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری هم نمایشگاه برگزار می شود.

رهنما همچنین درباره آمار آثار رسیده به این دوره از سوگواره گفت: در این دوره از سوگواره ۱۲۳۵ اثر به دبیرخانه رسید که از ۴۳۱ هنرمند بود. در بخش تصویرسازی ۱۹۹ اثر، در بخش نقاشی ۱۷۷ اثر و در بخش ویژه ای که امسال اضافه شده با عنوان «مدافعین حرم» نیز  ۳۰ اثر به دست مان رسید. همچنین از داستان های کوتاه کتاب «عطر عطش» که مجموعه ای شامل قصه های برگزیدگان جشنواره داستان بود، برای تصویرسازی به تصویرگران مطرح کشورمان معرفی کردیم.

رهنما در پایان با اشاره به بخش بین المللی سوگواره بیان کرد: برای بخش بین المللی با کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، افغانستان و بحرین صحبت شده که آثاری هم از این کشورها به دست ما رسیده است.

در ادامه از پوستر سوگواره هنر عاشورایی که توسط علیرضا پوراکبری که از برگزیده های سوگواره سال پیش است، رونمایی شد.

داوران بخش پوستر و پرچم این دوره سوگواره مسعود نجابتی، حسن موسی زاده و محمد خزایی، داوران بخش تصویرسازی و نقاشی محمدحسین صلواتیان، محمدرضا دوست محمدی و حسن روح الامین هستند.

امسال تندیسی توسط نادر قشقایی برای جشنواره طراحی شده که به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی با ارائه و نمایش آثار برگزیده ۲۲ تا ۲۹ آبان در حوزه هنری برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دراین مراسم برنقش روانشناسان و مشاوران درتشخیص آسیبها و مشکلات روابط افراد در زندگی خانوادگی و اجتماع تاکید شد.

روانشناسان می گویند سلامت روحی و روانی که در بسیاری از موارد کم اهمیت جلوه داده می شود مانند سلامت جسمی است که باید درکمترین زمان ممکن درمان شود. در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد