Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:24:39 GMT

57 پزشکی متخصص در خراسان جنوبی توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۶۴۶۰

57 پزشکی متخصص در خراسان جنوبی توزیع می شود

بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: در مجموع 57 سهمیه پزشک متخصص برای استان جذب شد، کار توزیع نیروها بین شهرستان ها از 2 هفته گذشته آغاز و تاکنون حضور 53 نفر قطعی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد دهقانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پزشکان مربوطه در حوزه های تخصصی پاتولوژی، اورتوپدی، نرولوژی، داخلی، قلب، بیهوشی، پزشکی هسته ای، جراحی عمومی، چشم، رادیولوژی، زنان، کودکان، طب اورژانس، روانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، جراحی کلیه و مجاری ادرار، پوست و عفونی جذب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از پزشکان متخصص جذب شده، 9 نفر به شهرستان بیرجند، 9 نفر به قاین، هفت نفر فردوس، هفت نفر طبس، چهار نفر نهبندان، پنج نفر بشرویه، سه نفر سربیشه، چهار نفر سرایان و چهار نفر به شهرستان درمیان اختصاص یافت.
وی بیان کرد: تعدادی از این متخصصان جایگزین پزشکان طرحی که دوره آنها به اتمام رسیده، خواهند شد و بخشی نیز سهمیه جدید استان هستند.
به گزارش ایرنا دهقانی با اشاره به شاخص های توزیع نیروهای متخصص اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله بر اساس آمار جمعیتی، بعد مسافت و میزان بیمارپذیری نیروهای متخصص را در استان ها توزیع می کند.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه تعهدی برای تامین نیروهای تخصصی بیمارستان های غیردانشگاهی مانند ارتش، تامین اجتماعی و میلاد ندارد.
وی ادامه داد: بیمارستان تازه تاسیس میلاد بیرجند با کمبود نیروی متخصص مواجه است در صورتیکه تامین نیروی این بیمارستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیست، این در حالیست که برخی متخصصان دانشگاه در این بیمارستان مشغول به کار هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر پزشکان متخصص زیادی به صورت آزاد در استان در حال فعالیت هستند که بیمارستان میلاد می تواند از توان آنها استفاده کند.
دهقانی گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی به جز بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه اجازه کار در سایر بیمارستان ها را ندارند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر با کمبود پزشک متخصص بیهوشی در استان مواجه هستیم که در مرکز اسان این مهم بیشتر حس می شود.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه پزشک متخصص جراحی عمومی در استان با کمبود پزشک مواجه هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد افزایش ساخت و ساز بیمارستان های زیادی در سطح کشور بودیم که یکی از نیازهای اساسی این بیمارستان ها تامین پزشک متخصص است.
دهقانی اضافه کرد: این عامل سبب شده در زمینه توزیع پزشک متخصص در سایر استان ها با مشکلاتی مواجه شویم و شرایط جذب سهمیه پزشک متخصص استان تا حدودی سخت شده است.
وی عنوان کرد: از سه سال قبل برنامه آموزشی رشته تخصصی اطفال از سه سال به چهار سال افزایش یافت لذا امسال با فارغ التحصیل نشدن متخصص اطفال مواجه شدیم، یکی از دغدغه های اصلی ما رایزنی برای تامین متخصص اطفال در شهرستان های استان بود.
دهقانی ادامه داد: در این زمینه تلاش شد تا از ظرفیت نیروهای متخصص اطفال مشغول به کار در سایر بخش ها یا تمدید قرارداد نیروهای طرحی استفاده شود تا کمبود پزشک متخصص در این حوزه تا حدودی جبران شود.
به گفته وی با تمهیداتی که اندیشیده شد در حال حاضر دغدغه نیروی تخصصی اطفال به حداقل کاهش یافت و به جز 2 بیمارستان شهرستان های نهبندان و سرایان تا مهر سال آینده مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: تعهد متخصصان اطفال بیمارستان نهبندان تا اسفندماه امسال و سرایان در ماه جاری تمام می شود البته دستیاران تخصصی سال آخر در هر دانشگاه موظفند بیمارستان های زیرمجموعه را سه تا 6 ماه پوشش دهند که بخشی از دوره طرح تخصصی آنها کاسته خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

به گزارش «تابناک»، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک ، با مصرف مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند.

طی روز‌های اخیر گزارشی مبنی بر فوت یک پزشک متخصص پوست و مو در شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که علت فوت وی را مصرف مشروبات تقلبی در یک میهمانی خصوصی عنوان کردند. به گزارش تسنیم، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد. مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند. وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود. تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.   افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.   وی افزود در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.   وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است