Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: انعکاس پیاده روی اربعین در جهان فوق العاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی بعدازظهر وشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حرکت عظیمی است که می شود گفت بزرگ ترین اجتماع است، حدود ۲۶ میلیون نفر جمع شوند و آن هم با پای پیاده مسافت طولانی را برای زیارت امام حسین(ع) طی کنند، اظهار داشت: این حرکت روز به روز اوج می گیرد و انعکاس اش در جهان فوق العاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این حرکت عظیم نشات گرفته از عقاید صاف و پاک و ریشه دار مردم معتقد به اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: عزیزان زائر در حال راهپیمایی که خود را به قبر مطهر سیدالشهدا(ع) می رسانند، عنایت داشته باشند در چه موقعیتی هستند و چطور فیض عظیمی را دارند درک می کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به چند روایت در رابطه با فضیلت زیارت امام حسین(ع) به ویژه با پای پیاده، گفت: در کتاب «کامل الزیارات» روایتی از امام صادق(ع) آمده است که «کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین بیاید، خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حسنه در نامه اعمال اش می نویسد، یک گناه از پرونده اش محو می کند و یک درجه به درجات اش افزوده می شود، زمانیکه به حرم مطهرمی رسد، خداوند دو ملک و فرشته را پیش او می فرستد و آنچه که از زبان اش حرف خیری زده شود برای او نوشته می شود، اگر چیز بد و نامناسبی از دهانش خارج شد آن را نمی نویسد؛ و در زمان برگشت این دو ملک با او خداحافظی می کنند و می گویند ای ولی خدا، خدا تو را بخشید، تو از حزب خدا و رسول خدا و اهل بیت رسول خدا هستی؛ قسم به خدا که تو هرگز آتش جهنم را نخواهی دید و هرگز آتش جهنم هم تو را نخواهد دید.

آیت الله محمدی گلپایگانی یادآور شد: این روایت حقیقتا انسان را تکان می دهد.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایت دیگری می فرماید «کسی که پیاده به زیارت امام حسین(ع) بیاید هر قدم که برمی دارد خداوند هزار حسنه در نامه عمل اش می نویسد و هزار گناه محو می شود و هزار درجه بر درجات اش افزوده می شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به کتاب «تهذیب» و روایت دیگری از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در این روایت آمده است «کسی که از منزل اش به اراده زیارت امام حسین(ع) بیرون بیاید، اگر پیاده باشد خداوند به هر قدم حسنه ای در نامه عمل اش می نویسد و گناهی از گناه هانش را پاک می کند، تا وقتیکه رسید به حرم مطهر، خدا او را از رستکاران محسوب می کند، آنگاه که زیارت اش تمام شد خداوند او را از فائزین می بیند و زمانیکه می خواهد برگردد، فرشته ای پیش او می آید و می گوید: من فرستاده خدا هستم، خداوند به تو سلام می رساند و می گوید کار را از حالا شروع کن و آنچه در گذشته انجام دادی خدا تو را بخشید»

آیت الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه کسانیکه مشغول پیاده روی هستند همه مشمول این فرمایشات امام صادق هستند؛ تصریح کرد: کسی که آرزومند زیارت است و همه سعی خود را کرده و به هر دلیلی نتواسنته خود را به این حرکت عظیم برساند قطعا بی بهره نخواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که تعدادی از فرشته ها که در کربلا با شهادت امام مواجه شدند از خدا اجازه خواستند که در کربلا مامور باشند و هر کس در هرجای کره زمین به امام سلام می کند سلامش را به حسین(ع) برسانند، ادامه داد: ما که توفیق نداشته ایم، از راه دور هم سلام کنیم می رسد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری که با رادیو اربعین گفت و گو می کرد؛ با تاکید بر اینکه علاقمندان به امام حسین کم نیستند، چندین ملیت از کشورهای مختلف هستند که در همین راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، یادآور شد: این نشانه عشق و علاقه به سیدالشهدا(ع) است.

آیت الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در طول سال های بعد از امام حسین(ع) نیز خلفای جور و ظلم با قبر اش مبارزه کردند و کسانیکه می خواستند به زیارت ایشان بروند را با انواع آزار مواجه می ساختند، تصریح کرد: آیا این مسائل توانست از عشق به امام کم کند؟ رهبر فرزانه انقلاب نیز اخیرا فرمودند که اربعین یک پدیده عجیب است که از مسافت هزاران کیلومتری برای زیارت امام حسین(ع) می آیند.

وی یادآور شد: از پذیرایی مردم عراق باید تشکر کرد، شنیده ام حتی به زوار التماس می کنند بیاید پذیرایی مختصری بشوید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟