Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 57 مرکز برای نگهداری و حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی و دختران در معرض آسیب در کشور ایجاد شده تا از این افراد حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا درخشان نیا روز دوشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: 26 مرکز از این تعداد مربوط به نگهداری از زنان آسیب دیده اجتماعی است که از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به بهزیستی معرفی و وارد این مراکز می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین 31 مرکز را خانه های سلامت تشکیل می دهند که در راستای حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.
درخشان نیا هدف از ایجاد و راه اندازی این مراکز را تامین امنیت برای زنان آسیب دیده و حمایت از دختران در معرض آسیب اعلام کرد و یادآور شد: در این مراکز توانمند سازی روانی و اجتماعی محور کار است و در صورت صلاحدید و تامین امنیت لازم این افراد به خانواده های بازگشت داده می شوند.
وی به بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی این کودکان از سال 78 رقم خورد و هم اکنون در هر استان یک مرکز اقامتی دولتی برای ساماندهی و حمایت از این کودکان ایجاد شده است.
درخشان نیا اضافه کرد: از سال 91 مراکز حمایتی کودک و خانواده در سطح کشور راه اندازی شده که اکنون 45 مرکز در شهرهای مختلف فعال است و چهل و ششمین مرکز امروز در سنندج افتتاح شد.
وی یادآور شد: این مراکز با استفاده از ظرفیت های مردمی و خیریه ها راه اندازی شده اند و توانمند سازی کودکان و خانواده، محور کار این مراکز حمایتی است.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: یکی دیگر از فعالیت های ما ایجاد خانه های امن برای زنان خشونت دیده است که در این راستا 22 خانه دایر شده که 15 مورد آن غیردولتی است.
وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به تنهایی متولی رسیدگی به آسیب های اجتماعی نیست بلکه همه دستگاه ها وطیفه دارند در حد توان خود بهزیستی را در مقابله با آسیب های اجتماعی یاری کنند.
درخشان نیا گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی صرفا آموزش و فرهنگ سازی نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی پیش برویم.
وی همچنین به یکپارچه سازی خدمات اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی موضوع یکپارچه سازی خدمات اجتماعی به صورت پایلوت در قزوین آغاز شد و در صورت آمادگی می توانیم کردستان را نیز به عنوان پایلوت دوم در این زمینه معرفی کنیم.
دفتر آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از دهه 60 تاکنون فعالیت خود در حوزه های مختلف بویژه زنان و کودکان اغاز کرده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

سردار احمد رضا رادان عصر پنجشنبه در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور (عفاف و حجاب) در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: رئیس جمهور در حمایت از عفاف و حجاب ایستاده است تا حیا، دین و عفت در جامعه جاری و ساری شود.

وی ادامه داد: همچنین وزیر کشور انقلابی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و افراد قلم به دستی که در حمایت از عفت عمومی گام برمیدارند تشکر می‌نمایم.

وی بیان کرد: در طرح نور، راه پر فراز و نشیبی داریم که مردم انقلابی این راه را درک کرده اند و در حمایت از پلیس خودشان به میدان آمده اند.

سردار رادان تاکید کرد: دشمن تلاش فروانی دارد که القا کند پلیس در این معرکه تنهاست، اما مردم خط بطلانی بر افکار پلیدشان زدند و نشان دادن همراه با پلیس هستند.

وی گفت: دشمن در معرکه‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که نبرد و رویارو با ایران اسلامی به جز شکست چیز دیگری برایش در بر ندارد و هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد، دشمنی که تا بن دندان مسلح و دنیا پشتش بود در برابر تقوا، ایمان و اراده رزمندگان اسلام راه به جایی نمی‌برد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: رژیم جعلی اسرائیل می‌خواهد برای ما ابرقدرتی کند، اما رزمندگان ما تمام دیوار‌های دفاعی دشمن آمریکایی و صهیونیست‌ها را در می‌نوردند و موشک‌ها را به زمین اسرائیل هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر این که دو بال عفت و غیرت نباید از ما گرفته شوند گفت: چشم مردم اگر به بی حیایی عادت کند آرام آرام غیرت از آن‌ها گرفته می‌شود و محیط برای بیننده عادی خواهد شد.

سردار رادان ادامه داد: دختران ما دشمن ما نیستند، اما مورد هدف و هجمه دشمن قرار گرفته اند تا سرباز بی جیره و مواجب آن‌ها باشند، لذا ما در حقیقت از دختران میهن اسلامیمان صیانت می‌کنیم، چرا که آنان مادران آینده این مرز و بوم هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست و رسما اعلام می‌کنم موضوع حجاب و عفاف را موضوعی کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم و آن را انتظامی و امنیتی تلقی نمی‌کنیم.

وی با بیان این که در آینده‌ای نزدیک پشت پرده‌های جریان ضد حجاب را معرفی خواهیم کرد گفت: برخی دختران در خارج از کشور به صورت رایگان آموزش دیده اند تا مدل شوند و در جامعه بچرخند و قبح حیا و عفت و غیرت را بگیرند.

وی افزود: در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خود هستیم و همینطور نیز بر علیه اراذل و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه هم تلاش می‌کنیم.

مردم قم در این تجمع با سر دادن شعار‌های نیروی انتظامی تشکر تشکر، مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل، سردار قهرمان تشکر تشکر، پلیس فداکار تشکر تشکر، الله اکبر، نهضت ما جلوه‌ای از کوثر است پیروی از فاطمه اطهر است، حجاب ما مظهر ایمان ماست، حمایت خود از اجرای طرح نور در کشور را اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست