Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم‌اکنون آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار با همکاری 6 وزارتخانه، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا دو هفته آینده از آن رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، انوشیروان محسنی‌بندپی روز دوشنبه در تشریح روند ساماندهی کودکان کار، افزود : 6 وزارتخانه بهداشت، امور خارجه، آموزش و پرورش، دادگستری، کار و اطلاعات برای تحقق آیین نامه ساماندهی کودکان کار تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، مدیریت و ساماندهی کودکان کار برعهده بهزیستی گذاشته شده است و ما نیز بر اساس این تکلیف قانونی، در حال تدوین آئین‌نامه‌ای هستیم تا نسبت به پذیرش و جذب آنها اقدام کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: هم‌اکنون این آئین‌نامه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در آن، نقش دستگاه‌هایی از جمله شهرداری، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشخص شده‌ است.
محسنی بندپی گفت: ممکن است برخی از این کودکان مبتلا به بیماری بوده و از توان مالی کافی برای هزینه‌های درمان برخوردار نباشند که وزارت بهداشت برای ورود به این بخش اعلام آمادگی کرده؛ همچنین برخی از این کودکان به دلایلی از ادامه تحصیل بازمانده‌اند، که وزارت آموزش و پرورش می‌تواند آنها را به چرخه تحصیل برگرداند، ضمن‌اینکه کمیته امداد نیز می‌تواند کودکان کاری را که خانواده‌هایشان آنها را به دلیل عدم تمکن مالی روانه خیابان‌ها کرده‌اند، تحت پوشش قرار دهد.
وی با اشاره به شیوه ساماندهی کودکانی که توسط گروه‌های مافیایی کنترل می‌شوند، یادآورشد: در این مورد نیز نیروی انتظامی، دادستانی، دادگستری و وزارت اطلاعات برای شناسایی سردسته‌های این باندها وارد عمل خواهند شد، ضمن اینکه ساماندهی این کودکان، خود عاملی در جهت قطع ابزار فعالیت این باندهای مافیایی بوده، که در بخشی از آئین‌نامه بدان پرداخته‌ایم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بخش دیگری از آئین‌نامه در حال تدوین بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار، خاطرنشان کرد: اگر قوه قضاییه بپذیرد، می توان کودکان کاری را که بیش از چهار بار پذیرش شده و تحت تربیت قرار گرفته اند، اما بار دیگر خانواده مطالبه کرده و برای بار پنجم با همان مشخصات وارد خیابان شده‌اند، بعد از پذیرش و تربیت مجدد از والدینشان سلب حضانت شود.
وی درباره وضعیت کودکانی که از آن سوی مرزها برای کار در خیابان وارد کشور می‌شوند، افزود: تاکنون 62 درصد کودکان کاری که در تهران جمع‌آوری کرده‌ایم، غیر ایرانی و از اتباع افغانی، پاکستانی و بنگلادشی بوده‌اند، که در این رابطه نیز مکاتباتی با وزارت امور خارجه داشته‌ایم، تا اگر در میان آنها کودکانی بدون مدارک احراز هویت باشند، به کشورشان برگردانده شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، با انتقاد از نحوه جمع‌آوری کودکان کار که از طریق نیروی انتظامی صورت گرفته بود، آن را اقدامی موقتی و خارج از پروتکل و نظارت بهزیستی دانست که با اعتراض این سازمان متوقف شده است.
محسنی بندپی تاکید کرد: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، بهترین راه ساماندهی کودکان کار خواهد بود.
اجتمام**9185**1569**دریافت کننده: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبی

*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کودکان کار در پایتخت

امانی گفت: حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، ناصر امانی در رابطه با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت طی مدت اخیر، اظهار کرد: بنده بر اساس آنچه در دو محله‌گردی اخیر مشاهده کردم، شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده بود و مردم اذعان داشتند که جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات به خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از محلات در اسفندماه سال قبل و فروردین ماه امسال داشتم، مردم از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان رضایت داشتند اما همچنان این نگرانی برای بازگشت آنها وجود دارد و امیدواریم این بار به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که جمع‌آوری نهایی را شاهد باشیم و معتادان پس از مدتی به سطح محلات بازنگردند.

امانی با اشاره به فعالیت کودکان کار در سطح شهر نیز گفت: حضور کودکان در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است. امیدواریم ساماندهی کودکان کار نیز به نتیجه برسد و شاهد فعالیت هیچ کودکی در سطح شهر تهران نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران حکم نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور را در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دارد، یادآور شد: شهردار تهران در همین راستا یک مرکز رصد راه‌اندازی کرده و قرار بر این بوده که ظرفیت تمام نهادهای متولی این موضوع در شهر به کار گرفته شود که نمی‌دانیم تمام این نهادها پای کار آمده‌اند یا خیر؟

وی با اعلام اینکه فعلاً آثار ابتدایی اقدامات در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که عمدتاً توسط شهرداری تهران انجام شده، قابل مشاهده است، اظهار کرد: در مدت اخیر کلونی‌های بزرگ معتادان را که مدتها قبل بازدید کرده بودم، رصد نکردم، ضمن اینکه گزارشی مبنی بر بازگشت معتادان به این کلونی‌ها نیز دریافت نکردم.

دیگر خبرها

  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • کاهش کودکان کار در پایتخت