Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد رشیدی عصر دوشنبه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: موضوع اشتغال فراگیر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت شغلی در بخش های مختلف اقتصادی کشور مطرح شده است.
وی با بیان اینکه طبق سند اشتغال فراگیر ایجاد 651 هزار و 900 فرصت شغلی در کشور پیش بینی شده است، افزود: از این میزان، سهم استان کردستان 33 هزار و 170 فرصت شغلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشیدی با اشاره به اینکه 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف برای موضوع اشتغال استان کردستان در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: دستگاه های متولی در استان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تسهیلات در نظر گرفته شده را جذب کنند.
به گفته وی، استان کردستان جزء هشت استان پایلوت کشور در اجرای طرح اشتغال فراگیر است که تاکنون سه رسته آن در استان عملیاتی و اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه طرح هایی که سرمایه در گردش دارند، طرح های توسعه ای و ایجادی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، ایجاد اشتغال از طریق تقویت رشد اقتصادی اشتغالزا و تحرک بخش بازار در استان را از سیاست های کلان اقتصادی و برنامه اشتغال فراگیر اعلام کرد.
رشیدی همچنین تقویت و پایداری اقتصادی مناطق و ایجاد یک سیستم پایدار در مناطق شهری و روستایی را از اهداف دولت در سطح خرد و کوتاه مدت دانست و اضافه کرد: برای تحقق برنامه های اشتغال فراگیر در استان همه باید همکاری کنند.
وی افزود: برنامه استغال فراگیر در 15 اردیبهشت امسال از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور رونق تولید، ایجاد رشد هشت درصدی. افزایش سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی با توجه به رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
وی یادآور شد: حوزه های صنایع دستی، گردشگری، زنبورداری، پرورش طیور و آبزیان، تولید و فرآوری انگور، تولید نرم افزار، حمل و نقل باری و مشاغل مرتبط با ساختمان سازی، 80 درصد اشتغال استان کردستان را به خود اختصاص داده است.
به گفته رشیدی، برنامه عملیاتی شدن اشتغال فراگیر به 25 دستگاه اجرایی کشور ابلاغ شده است.
وی نرخ بیکاری استان کردستان در بهار امسال را برابر آمارهای رسمی اعلام شده مرکز آمار ایران 13و 7 دهم درصد اعلام کرد و یادآور شد: نرخ بیکاری کشور در این مدت 12 و 6 دهم درصد بوده است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد با اشاره به روایت از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: فرصت همان طوری که ابر می‌گذرد، به سرعت می‌گذرد؛ پس از فرصت‌های نیکو بهره ببرید. همانند این فرصت در روایت مذکور «فرصت سربازی امام زمان(عج) و فرصت جوانی است» که ما باید قدر آن را بدانیم و ارزش آن را بفهمیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با اشاره از هدف اولیه ورود طلبه به حوزه علمیه، این هدف را شناخت خداوند متعال، خودسازی و خدمت به خلق عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه طلبگی، شغل نیست و ما از به کاربردن این تعبیر، پرهیز و احتراز داریم، اضافه کرد: شغل در عرف انصراف به منبع و محل درآمد دارد، طلبگی مسیری برای پول در آوردن نیست، بلکه نقش ویژه‌ای است که روزی پیامبران به آن اهتمام داشتند. از طرف دیگر طلبگی کاری فوق‌العاده جدی است و باید برای آن سرمایه خاص وضع شود در حالی که شغل، زمینه‌ای برای مشغولیت و صرف وقت است.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: پس آینده شغلی طلبه، تداوم کاری است که انبیاء انجام می‌دادند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند