Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: باید با دیدی علمی به آسیب های اجتماعی بنگریم و با علم وافر به قضیه، آینده را پیش‌بینی کرده و نسبت به آن اقدامات مفیدی انجام دهیم.

ایران آنلاین / فریبا درخشان نیا امروز 15 آبان در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه مباحث اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه با آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: همه ما باید در خصوص بحث‌های آسیب اجتماعی مسئولیت پذیر بوده و با تلاش و جدیت این بحث را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور بر پایه سه محور پیشگیری، توانمندسازی و گسترش خیر جمعی انجام می شود، عنوان کرد: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در جامعه است و در این راستا تلاش خواهد کرد و همه ارگان ها نیز مکلف هستند که بهزیستی را در این امر مهم یاری کنند.

درخشان نیا با اشاره به اینکه حاکمیت نیز دغدغه آسیب های اجتماعی را دارد، بیان کرد: باید با دیدی علمی به آسیب های اجتماعی بنگریم و با علم وافر به قضیه، آینده را پیش بینی کرده و نسبت به آن اقدامات مفیدی انجام بدهیم.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در دهه 60 راه اندازی شد و پروژه های مهمی در این خصوص اجرایی کرد و این مهم در زمانی اتفاق افتاد که کمتر ارگانی به فکر مسئله آسیب اجتماعی بود.

وی با بیان این مهم که "خانه امن" در سنندج افتتاح شده است، ذکر کرد: یکی از فعالیت های دفترامور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی راه اندازی خانه های امن در راستای حمایت از زنانی که در معرض خشونت قرار گرفتند است و برای همین منظور 22 خانه امن غیر دولتی در کشور راه اندازی شده است.

درخشان نیادر ادامه به افزایش شاخص های سلامت در جامعه اشاره و تصریح کرد: دبیرخانه سلامت اجتماعی در سازمان بهزیستی مستقر است و امیدواریم در آینده نزدیک سند ملی سلامت اجتماعی را در خصوص رفاه و سلامت جامعه تدوین کنیم.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن اشاره به اینکه سند راهبردی کاهش طلاق نیز در دست تدوین است، یادآور شد: امروزه نیز بحث کودکان کار به یک بحث جدی در جامعه تبدیل شده و در این خصوص 11 دستگاه مکلف هستند که کار انجام بدهند و برای کاهش این مهم بهزیستی کشور را یاری کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)