Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'میدل ایست مانیتور' انگلیس روز دوشنبه از ریاض گزارش داد که دستگیری مقامات سعودی طی دو روز اخیر در عربستان ریسک سرمایه گذاری را در این کشور بالا برده است.

این گزارش با انتشار تصویر شاهزاده دستگیرشده 'ولیدبن طلال' میلیاردر صاحب نفوذ این کشور نوشت: اقدام دولت عربستان برای دستگیری این سرمایه گذار بزرگ بین المللی و بسیاری از متنفذین اقتصادی دیگر در این کشور طی دو روز اخیر موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران اعتماد و اطمینان خود برای سرمایه گذاری در این کشور را به تدریج از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش آمده است: دستگیری سرمایه دار و سرمایه گذار مهمی چون طلال درحالی صورت می گیرد که او سهام و کنترل بخش اعظم شرکت های بین المللی چون توئیتر، سی تی گروپ، لیفت، هتل های چهار فصل، شرکت کامپیوتری اَپل و شرکت فیلم سازی فاکس قرن 21 را در اختیار دارد و درعین حال صاحب هتل جرج پنجم در پاریس، هتل پلازای منهتن در نیویورک و نیز کنترل شبکه های تلویزیونی ماهواره ای زیادی در خاورمیانه را نیز در اختیار دارد.
براساس این گزارش، وی حتی به تازگی در اقدامی بی سابقه در چند سرمایه گذاری مشترک با بیل گِیتس، رابرت مورداخ و مایکل بلومبرگ نیز شرکت کرده است.
براساس آخرین گزارش موسسه فوربس، این شاهزاده 62 ساله سعودی صاحب یک شبکه اقتصادی و تجاری بزرگ به ارزش 18،7 میلیارد دلار و نیز صاحب 95 درصد از سهام پادشاهی عربستان به ارزش تقریبی 10 میلیارد دلار نیز هست.
وی سال گذشته 35 میلیون دلار سهام توییتر را خرید. همچنین این شرکت 5،3 درصد از سهام استارت‌آپ Lyft را در اختیار دارد که این میزان سهام پیش تر در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مشهور اندرسین هورویتز بود. میزان سهام الولید در شرکت لیفت هم اکنون 4،3 درصد است.
دولت عربستان تلاش دارد میزان سرمایه‌گذاری خود را از روی نفت به سمت و سوی صنایع دیگر به خصوص صنعت تکنولوژی منتقل کند به همین دلیل این کشور تلاش دارد تا خود را یک بازیگر بزرگ آینده صنعت تکنولوژی نشان دهد.
در همین راستا، این کشور حدود 45 میلیارد دلار از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی خود را روی صندوق Softbank ژاپن سرمایه‌گذاری کرده است.
همین امر موجب شد تا سافت‌بانک به یک صندوق سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری تبدیل شود.
صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سال گذشته 3.5 میلیارد دلار روی اوبر سرمایه‌گذاری کرده بود.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، هجوم عربستان به سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی تازه آغاز راه عربستان برای حضور در صنعت تکنولوژی آمریکاست.
شرکت نفت عربستان (آرامکو) نیز به تازگی اعلام کرده است که سال آینده بخشی از سهام خود را به بازار بورس عرضه می کند و پول حاصل از فروش سهام در بورس را بلافاصله در صنعت تکنولوژی آمریکا عرضه کند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز اخیرا طی یک توییت از عربستانی‌ها خواسته بود تا روند عمومی شدن سهام آرامکو در بورس نیویورک را اطلاع رسانی همگانی کنند.
بنابراین، دولت عربستان با دستگیری روز شنبه او به همراه 11 شاهزاده دیگر، 4 وزیر فعلی و ده ها وزیر سابق این کشور به اتهام پولشویی و ارتشاء، ریسک سرمایه گذاری برای هر سرمایه گذار داخلی و یا خارجی در این کشور را بالا برده است.
دولت عربستان زمانی این 46 تن از بزرگان اقتصادی این کشور را دستگیر کرد که چند ساعت قبل تر، ملک سلمان پادشاه این کشور یک کمیسیون ضدفساد را راه اندای کرده و به اعضای این کمیسیون اجازه داده بود تا اموال و دارایی های افرادی که فاسد محسوب می شوند مصادره کنند.
این کشور حتی به تازگی یک کنفرانس بین المللی برای تشویق سرمایه گذاران در بخش نفت این کشور وابسته به نفت نیز برگزار کرده است.
با این وجود، حدود یک هفته قبل دولت عربستان حتی تعدادی از مشهورترین افراد سیلیکون ولی و وال‌استریت را به این کشور دعوت کرد و در هتل ریتس-کارلتون آنها را گردهم آورد تا به آنها نشان دهد این کشور چقدر روی سرمایه‌گذاری خارجی جدی است.
اما گزارش‌های اخیر از دستگیرشدگان موجب بروز شک و تردیدهایی در میان سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور شده است.
شبک**خاورم 1378**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی
مترجم علی نصیری**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا، در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند.

در جریان این سفر، ماسک آخرین فناوری خودروهای بدون راننده تسلا را به دومین بازار بزرگ خود در مواجهه با رقابت شدید با شرکت‌های چینی معرفی کرد.

این دومین سفر وی به چین در کمتر از یک سال است و شامل دیدار روز یکشنبه با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین می‌شود که شرکت تسلا را تحسین کرد و از آن به عنوان "الگوی موفق" برای همکاری آمریکا و چین نام برد.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

بر اساس گزارش رویترز، رئیس تسلا در جریان این سفر تلاش کرد تا تأیید مقامات پکن برای عرضه نرم افزار رانندگی کاملاً خودکار و بدون راننده موسوم به "اف‌اس‌دی" FSD در چین و انتقال داده‌های آن به خارج از این کشور را دریافت کند.

تقریباً همه خودروهای تسلا دارای یک سیستم کمک راننده به نام اتوپایلوت Autopilot هستند، در حالی که اف‌اس‌دی با قیمت بالاتر ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، خدمات اتوپایلوت پیش از این نیز در دسترس عموم مردم چین بوده است اما نرم افزار کامل اف‌اس‌دی که باید با قوانین امنیت داده این کشور مطابقت پیدا کند، در دسترس عموم نیست.

به نظر می رسد ماسک در این سفر دو روزه که روز دوشنبه به پایان رسید، در اهداف خود پیشرفت کرده است.

روز یکشنبه، انجمن خودروسازان چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای مدل 3 و Y تسلا با الزامات امنیت داده‌های چین مطابقت پیدا کرده‌اند.

ورود خودروهای این شرکت به برخی مناطق حساس چین قبلاً به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها و جاسوسی ممنوع شده بود. از سال 2021، این شرکت ملزم شده است که داده های کاربران محلی را در یک مرکز داده در داخل این کشور ذخیره کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟