Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:14:15 GMT

نشست فصلی شورای شهر با مداحان گرگان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۱۱۹۳

نشست فصلی شورای شهر با مداحان گرگان برگزار می شود

گرگان - رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان مداحان اهل بیت(ع) را گنیجنه ای با ارزش دانست، گفت: نشست فصلی شورای شهر با مداحان گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم جرجانی، شامگاه دوشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) شهرستان گرگان گفت: امروز نقش مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در جامعه بسیار مورد توجه است، چرا که این افراد می توانند به جامعه آگاهی بخشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را گنیجنه های با ارزش هر شهر و دیار دانست، افزود: توجه به این قشر از جامعه یکی از نیازها به شمار می آید که بنا به درخواست ریاست شورای اسلامی شهر گرگان نشست فصلی با مداحان شهرستان گرگان تحت عنوان مصوبه کمیسیون در نظر خواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در حال حاضر برخی از بانوان گرگانی به عنوان مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در منازل و مکان هایی مشغول به فعالیت هستند که مشکلاتی برای آنان به همراه دارد و این مضوع می طلبد تا مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار حسینیه ها باید فضاهایی دیگر برای بانوان درنظر گرفته شود تا آنان بتوانند مراسم های معنوی خود را به صورت عالی برگزار کنند.

جرجانی اظهار کرد: امسال برای اولین بار توانستیم در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان بودجه ای را با عنوان کمک به هیئات مذهبی مصوب کنیم که امید است این اعتبار طی سال های آینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: شورای دوره چهارم با برنامه ریزی هایی که انجام داد توانست نشستی را با پیرغلامان حسینی برگزار کند چراکه شورا و شهرداری گرگان معتقدند که ذاکران و مداحان اهل بیت نقش بسیار تاثیر گذار و مفیدی را در جامعه برعهده خواهند داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

ولی جهانی در گفت و گو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده از روستای فصلی کوی افسانه‌ای درفک، تعداد زیادی از کلبه‌های قدیمی با یک تا یک و نیم متر و ساخته شده از سنگ و گل و چوب باقی مشاهده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جنوب گیلان و منطقه درفک بیان کرد: با توجه به معماری بومی کلبه‌ها، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در نظر دارد این روستای فصلی را به عنوان یک روستای نوسنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رساند.

جهانی تصریح کرد: در این راستا پرونده ثبتی این مجموعه در دست اقدام است تا در صورت امکان در مدت دو ماه با نقشه‌برداری، پلات برداری و تهیه گزارش مستند، این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور معرفی شود.

به گفته وی روستای فصلی درفک در طی سنوات گذشته، موقعیت خود را حفظ کرده است، یکی از جاذبه‌های این روستا دو استخر قدیمی است که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آنها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و همچنین یخچال درفک که در زمستان پر از برف و در تابستان دارای یخ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رستم مالشوران را از جذابیت‌های روستای درفک رودبار برشمرد و بیان کرد: هر ساله اواخر دوره شهریور ماه و اوایل پاییز معمولاً به رسم یاد بود یا به رسم قدیمی دامداران منطقه درفک، در استخر قدیمی که پر آب است، به شستشوی دام‌های خود می‌پردازند که این رسم ریشه در فرهنگ و تاریخ ۳۵۰۰ ساله گیلانیان دارد.

کد خبر 6097423

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود