Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجف-ایرنا- هرلحظه که به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، ازدحام جمعیت عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) بیشتر می شود و میلیون‌ها نفر برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می‌شوند. عاشقان ثارالله، بدون خستگی مسیرهای طولانی را می پیمایند و در طول مسیر از سوی خادمان دیگر ادیان هم پذیرایی می شوند.

این روزها مسیر کربلا مملو از انسان های آزاده و عاشقی است که برای زیارت مرقد مطهر مولای خود مشتاقانه رنج سفر را به جان می خرند و با پای پیاده برای نشان دادن صلابت و اتحاد مسلمانان چه شیعه و چه سنی عازم کربلای معلی شده اند تا گوشه ای از شور و عشق خود را با مولایشان نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات بقیع عربستان ، جمعی از مسلمانان ایران، افغانستان، روسیه، تانزانیا، السالوادور، فلسطین، الجزایر، نیجریه ، هند ، پاکستان ، بنگلادش، ترکیه و دیگر کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی، اروپا و آمریکا با در دست داشتن پرچم هایی راه زیارت کربلا را در پیش گرفته اند و با ندای 'حسین حسین' مشتاقانه به پیش می روند تا پیشوای خود را هرچه زودتر زیارت کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از بزرگراه نجف به کربلا , موکب های اربعین در تلاطم خدمت به زائران هستند و هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص می گذارند تا بتوانند با خدمات مختلف خود از زوار امام حسین (ع) پذیرایی کنند.
در میان این انسان های عاشق، آدم هایی هم هستند که از حضورشان تعجب می کنی ، همان هایی که نه شیعه اند و نه مسلمان، اما از دوستداران اهل بیت و عاشق امام حسین هستند.
شیخ علاء از اساتید دانشگاه بغداد از جمله این خدمتگزاران به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی که حدود 70 سال سن دارد می گوید عازم کربلا هستم و فرصتی پیدا کردم تا کار خادمی به زوار را در موکب یکی از دوستان ادامه دهم.
از وی که در موکب عیسی بن مریم فعالیت دارد، درخصوص حضور فعال مسیحیان در کنار مسلمانان و ارج نهادن به مقام شامخ سرور و سالار شهیدان می پرسیم که می گوید: وهب نصرانی هم به عنوان یک مسیحی از معروف ترین شهدای کربلا و یاری رسان امام حسین (ع) بود.
وی افزود: هرچند مصائب امام حسین (ع) بسیار بود ولی در بسیاری موارد هم شباهت هایی به مصائب حضرت عیسی مسیح (ع) داشته و ما هم به عنوان پیروان آن حضرت امروز هم در کنار دوستداران امام حسین (ع) هستیم.
وی اضافه کرد: امام حسین (ع) فقط برای مسلمانان شیعه و سنی نیست بلکه برای همه انسان های آزاده عالم است و به این خاطر است که امروز در این اجتماع بزرگ از همه قشرهای مختلف دنیا چه مسلمان و چه مسیحی حضور دارند.
وی گفت: من به عنوان یک مسیحی اعلام می کنم که به خدمتگزاری راه امام حسین (ع) افتخار می کنم، امروز حتی انسان های فقیر که آه در بساط ندارند با قرص نانی هم که دارند در راه امام حسین در طبق اخلاص می گذارند و به زائران امام حسین التماس می کنند که از آب و غذای آنها هم استفاده کنند و این جای افتخار دارد.
این شیخ مسیحی اضافه کرد: امام حسین (ع) معجزه ای از جانب خداوند است، ائمه معصومین همه دارایی و عمرشان را در راه فضایل صرف کردند، همه اهل بیت صاحب کرامتند، امام علی (ع) قلبی نورانی برای دنیا بود دنیا را طلاق داد و گفت دنیا از من دور شو و به آسمان ها پیوست.
وی ادامه داد: او و هم کیشانش هر روز در موکب های بین راهی به زائران و عاشقان امام حسین (ع) خدمت می کنند.
وی یادآور شد: هم کیشان مسیحی از بصره و شهر ابوالخصیب در جنوب و دیگر مناطق عراق، از جمله کرکوک و بغداد در این گردهمایی عظیم شرکت دارند.
ابوکمیل از صائبین (پیروان حضرت یحیی) نیز که در موکبی دیگر مشغول جابجایی زائران در منزل و خدمت است در این باره گفت: شهادت امام حسین (ع) دل هر انسانی را غمگین می کند، هر کس باور ریشه ای دارد راه امام حسین را می رود.
وی از صائبین که در این جمع حضوری فعال دارند به عنوان موحدین از یاد رفته یاد کرد و افزود: محبت و علاقه مردم دنیا به امام حسین فراگیر شده و شما آثار آن را در این اجتماع میلیونی از سراسر جهان می بینید که چه غوغایی است و این اجتماعی بی نظیر در هیچ جای جهان مشاهده نمی شود که با پای پیاده به زیارت سرورشان بشتابند.
ابوعلی از دیگر خدمتگزاران مسیحی و عاشق اهل بیت و امام حسین (ع) هم در این گفت وگو در پاسخ به این سووال که 'مسیحی هستید چرا نامتان علی است؟' دلیل و سرگذشت جالبی را تعریف کرد و گفت: من و همسرم سالها بود که صاحب فرزند نمی شدیم و به رغم اینکه به دکترهای زیادی هم مراجعه کردیم نتیجه نگرفتیم و بسیار هم دوست داشتیم صاحب فرزند شویم ولی بچه دار نمی شدیم.
وی افزود: دست آخر پدرم رفت زیارت امام علی (ع) و بعد از آن بود که ما صاحب فرزند شدیم و پدرم به احترام حضرت علی (ع) نامم را علی گذاشت.
وی با اشاره به اینکه سالهاست که با همسرش در راه امام حسین (ع) خدمت می کند ، گفت: مصیبت هایی که بر سر امام حسین و خاندانش آوردند دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، تمام مال و اموالشان را آتش زدند، خاندانش را اسیر کردند و یا به شهادت رساندند و بر روی پیکرهایشان اسبهایشان را دواندند و خدمت در راه چنین امامی نذر غذا و ماهی و مرغ و میوه و ... چه ارزشی دارد.
ابوعلی اضافه کرد: امام حسین وقتی علی اکبرش را فدا کرد، علی اصغر را هم تقدیم حق کرد، با این حال خدمت ما در مقابل این همه بزرگی و عظمت چه ارزشی دارد؟
سید سامی ، سیدکاظم و عبدالوهاب از قطیف عربستان هم با ما همراه شدند برای استراحت از آب نذری ابوحسام از شیعیان عراقی که در مسیر سخت مشغول خدمت به زوار امام حسین (ع) است، هم صحبت شدیم.
ابوحسام گفت: مردم عراقی ساکن در مسیرهای منتهی به نجف و کربلا مشتاقانه پذیرای زائران هستند و اگر هتل و مسافرخانه ای مملو از جمعیت باشد درهای خانه هایشان به روی زائران باز است و هیچ زواری از این بابت مشکلی ندارد و افتخار می کنند که زوار امام حسین در خانه هایشان هستند.
وی افزود: 1400 سال پیش عده ای نادان و گمراه دل اولاد پیامبر را شکستند اکنون در این اجتماع بزرگ که در هیچ جای جهان سابقه ندارد، می بینید که شیعیانش چطور محبت امام حسین (ع) را در دل دارند.
'محمدکریم واحد' یکی از زائران سوری هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هنگامی که تاریخ را مرور می کنیم یا این که «زیارت وارث» علیه السلام می خوانیم پی می بریم که امام حسین (ع) وارث همه پیامبران است.
وی درخصوص اهمیت زیارت اربعین حسینی در وحدت مسلمانان یادآور شد: هنگامی که جهانیان از نور امام حسین اقتباس می کنند که خودش درباره اهل بیت می فرماید «ما نوری بودیم که اطراف عرش و ملکوت خداوند را احاطه کردیم» بنابراین آنها نور هستند که خداوند آنها را آفرید و خداوند تعالی به واسطه آنها تمام بشریت را هدایت کرد و هنگامی که کسی از حقیقت این نور مطلع شود به شکل غیر ارادی از آن خیر و استقامت نیرو می گیرد.
وی در پاسخ به این سووال که فکر می کنید چرا هر ساله با وجود تهدید گروه های تروریستی بر تعداد زائران امام حسین علیه السلام در مراسم اربعین افزوده می شود ، گفت: امام حسین علیه السلام در واقع جانشین خدا بر روی زمین است، محبان و پیروان اهل بیت پرچم امام حسین علیه السلام را به دست گرفته اند.
کاظم جلال فرد دیگری که با اشتیاق در خدمت زوار است در گفت و گو شرکت می کند و در پاسخ به این سووال که مراسم اربعین امام حسین چگونه وحدت اسلامی را تقویت می کند؟ می گوید: این فقط شیعیان نیستند که در اربعین به زیارت امام حسین می شتابند بلکه برادران سنی، مسیحی هم در این مراسم مشارکت دارند و در واقع امام حسین شهید امر به معروف و نهی از منکر شد.
وی درخصوص اهمیت زیارت اربعین نزد محبان اهل بیت گفت: در واقع این مراسم تجدید میثاق با پیامبر اسلام و اهل بیت مکرمش است به ویژه امام علی، امام حسن و امام حسین و حضرت زهرا سلام الله علیهم اجمعین.
این زائر درباره مشارکت همه طیف ها و جریان های اسلامی در این مراسم اظهار کرد: زیارت اربعین منحصر به مسلمانان نیست بلکه پیروان ادیان دیگر هم با هدف تجدید عهد و میثاق با این مرد بزرگ که برای احیاء ارزش های انسانی قیام کرد در این مراسم شرکت می کنند.
شبک**6183/ 1770**1392**خبرنگار :محمد رستگار**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)