Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - استخدام بی ضابطه و رعایت نشدن قوانین استخدامی در به کارگیری 78 درصد از پرسنل فعلی شهرداری تبریز، محور اصلی نشست امروز (یکشنبه) اعضای شورای اسلامی تبریز بود.

به گزارش ایرنا، نائب رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی تبریز روز یکشنبه در شانزدهمین جلسه علنی این شورا با اشاره به گزارش وضعیت اموالی و پرسنلی شهرداری تبریز گفت: از حدود 16 هزار نفر کارکنان شهرداری تبریز حدود 12 هزار و 600 نفر بدون رعایت قوانین و مقررات استخدامی و تنها 4 هزار و 400 نفر با گزینش و رقابت وارد شهرداری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرج محمدقلیزاده افزود: بیشتر افرادی که بدون طی مراحل قوانین استخدامی و گزینش وارد شهرداری شده اند، دارای نسبت فامیلی با مدیران و پرسنل شهرداری بوده و فاقد تحصیلات و توان فنی لازم در حوزه فعالیت خود هستند.
وی اظهار کرد: بیش از هشت هزار نفر در شهرداری تبریز بیش از 30 سال است که حقوق می گیرند، ولی کارآیی لازم را ندارند.
قلیزاده با انتقاد از به کارگیری بدون حساب و کتاب افراد در شهرداری یادآوری کرد: در روند استخدام نیروهای شهرداری تبریز نقض قانون شده و بسیاری از افراد در پست های کارمندی، شرایط استخدامی را طی نکرده اند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به حرص و ولع جوانان برای استخدام در شهرداری به علت برخورداری از حقوق و مزایای مختلف گفت: برون سپاری و بهره وری مناسب از پرسنل و نیروها در اولویت شهرداری است.
فریدون بابایی اقدم افزود: برخی از پرسنل شهرداری به واسطه ارتباط با اعضای شورای اسلامی، مدیران نهادها، ارگان ها و دستگاه ها و حتی پرسنل عادی شهرداری بدون طی مراحل استخدامی و گزینش در شهرداری جذب شده اند.
وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در خصوص اعمال تبعیض ها در دریافتی های مدیران و پرسنل شهرداری های مناطق اظهار کرد: برخی از مدیران شهرداری های مناطق ارقام نجومی دریافت می کنند که باید نسبت به رسیدگی و ساماندهی دریافتی ها در این مناطق اقدام شود.
عضو شورای اسلامی تبریز یادآوری کرد: شرکت 'همشهری' بدون اینکه شهرداری مرکزی بداند یا مراحل استخدامی طی شود، اقدام به جذب نیرو برای شهرداری های مناطق کرده است.
بابایی اقدم با بیان اینکه هم اکنون بیش از 500 راننده استیجاری در شهرداری فعالیت می کنند که فاقد بیمه هستند، ادامه داد: برای بهره وری نیروی انسانی باید فکر اساسی و از توان فنی نیروهای موجود در بدنه شهرداری برای انجام امور استفاده کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات استخدامی در شهرداری گفت: پرداخت حقوق و مزایای پرسنل باید براساس بهره وری انجام شود.
محمدباقر بهشتی با بیان اینکه در گذشته تخلف کاری در شهرداری انجام شده است، افزود: باید اشتباهات گذشته جبران شود و در مسیر اجرای قانون حرکت کرد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تخصص گرایی و جوانسازی مدیریت شهری گفت: نیروی انسانی موجود در شهرداری تبریز از شهروندان همین شهر است که به هر حال وارد مجموعه شده‌اند و باید ببینیم از این به بعد چه باید کرد؟
غلامحسین مسعودی‌ریحان، افزود: در جذب نیرو، پرداخت و قراردها باید شفاف سازی انجام شود و این کار با ورود رسانه ها به عملکرد مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی محقق می شود.
وی بر ضرورت تدوین استراتژی، شرح وظایف نیروها، شاخص ها، پارامترها و معیارهای ارزیابی حقوق و اضافه کار و بهره وری نیروی انسانی تاکید کرد و خواستار شفاف سازی در این امور شد.
رئیس کمسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز نیز گفت: معیار به کارگیری نیرو در شهرداری باید مشخص شود و برنامه ای برای نیروهای موجود تدوین شود تا از این نیروها به توجه به تخصص ها و توانمندی های آنان در بخش ها و کارهای مورد نیاز شهرداری استفاده شود.
محمد اشرف نیا افزود: در سال 1390 حدود ۴۲۰ نفر از طریق آزمون وارد شهرداری تبریز شده اند که از توان و دانش لازم برخوردارند.
وی گفت: باید نحوه سازمان دهی و ساماندهی نیروهای موجود شهرداری تبریز مشخص و در این زمینه شفاف سازی شود.
کریم صادق زاده، نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تبریز نیز با اشاره به فعالیت حدود 900 نفر از پرسنل شهرداری در حوزه خدمات شهری گفت: این افراد از حق بیمه و مزایای آن بی بهره هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز گفت: گزارشی که در مورد نیروی انسانی شهرداری تبریز ارائه شد، مختص شهرداری نبوده، بلکه در بیشتر دستگاه‌های اجرایی حاکم است.
محرم محمدزاده، افزود: در برخی از مجموعه‌ها، بازنشستگانی هستند که در چندین مجموعه همچنان حضور فعال دارند که این امر خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه نباید اضطراب در نیروی انسانی شهرداری ایجاد شود، گفت: در کنار ایجاد امنیت شغلی برای پرسنل شهرداری باید سیستم را به سمت بهره‌وری بیشتر هدایت کرد.
عبداله تقی‌پور، رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز گفت: زمانی مطابق سیاست‌های اقتصادی کشور به برون‌سپاری روی آورده‌ایم و اکنون درست نیست که برای مدیریت هزینه‌ها از این اصل مهم دور شده و دوباره به گذشته برگردیم.
در این جلسه اعضای شورای اسلامی تبریز بر چابک سازی و استفاده از تمام نیروهای شهرداری در مجموعه برای پیشبرد امور تاکید کردند.
در این جلسه همچنین مقرر شد برای بهبود وضعیت نیروی انسانی شهرداری، کمیته تخصصی بهبود وضعیت نیروی انسانی تشکیل و اقدام های قانونی در این خصوص انجام شود.
اکثریت اعضای شورای اسلامی تبریز در این جلسه بر دو فوریت لایحه شهرداری تبریز در خصوص هبه دو میلیارد ریالی برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی و کمک به موکب آذربایجان از طریق معاونت عمرانی استانداری رای ندادند و لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.
در جلسه امروز شورای اسلامی تبریز لایحه شهرداری در خصوص استفاده از فاینانس برای پروژه 'میار میار' نیز اعلام وصول شد.
جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور 12 تن از اعضای شورا تشکیل شد و نائب رئیس شورای اسلامی شهر تنها غایب جلسه بود.
گزارش و عکس از: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود