Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@15:11:47 GMT

آغاز عملیات اجرایی پنج طرح نیروگاهی خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۵۳۱۸

آغاز عملیات اجرایی پنج طرح نیروگاهی خوزستان

وزیر نیرو گفت: امسال عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ مگاوات برق در قالب پنج طرح نیروگاهی در استان خوزستان آغاز می‌شود.

وزیر نیرو گفت: امسال عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ مگاوات برق در قالب پنج طرح نیروگاهی در استان خوزستان آغاز می‌شود.

رضا اردکانیان  اظهار کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاهی در خوزستان بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق است و امسال ۲ واحد ۱۶۰ مگاواتی شامل بخش بخار نیروگاه بهبهان و بخش گاز غرب کارون به این ظرفیت اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: در تلاش هستیم سال آینده نیز عملیات اجرایی تولید چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در خوزستان آغاز شود و زمانی که مجموعه طرح‌ها به ثمر برسد بیش از ۶۰ درصد ظرفیت نصب شده نیروگاهی استان افزایش یافته است.

 اردکانیان ادامه داد: این اقدامات زیربنای موثری برای توسعه استان است و به عنوان یکی از اصلی‌ترین ضرورت‌ها و زیرساخت‌ها برای توسعه و رشد اشتغال خواهد بود.

 وزیر نیرو اظهار کرد: در حوزه گردشگری آبی امکانات خوبی در خوزستان وجود دارد و سعی می‌کنیم این موضوع را جز برنامه‌های مهم قرار دهیم. 

 وی بیان کرد: خوزستان باید به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مورد پذیرش آحاد مردم باشد و ما از نظر فراهم کردن امکانات کوتاهی نمی‌کنیم. 

 اردکانیان اظهار کرد: یکی از سرفصل‌های مصوبه نیمه فروردین هیات وزیران ناظر بر بحث ریزگرد‌ها است و همکاری نیروهای بخش برق در استان، ستاد وزارت نیرو و حمایت سایر شرکت‌های برق در سطح کشور به کارگرفته شده وکارهای موثر در حال انجام است که مشکلی برای بخش برق ایجاد نشود.

 وزیر نیرو ادامه داد: بر اساس برنامه‌ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و با رای اعتماد حداکثری نمایندگان مواجه شد اصلی‌ترین سرمایه در سطح کشور در جوابگویی به نیاز‌ها و تحقق این برنامه منابع انسانی است و استان خوزستان از این نظر یکی از سرشارترین مناطق و استان‌ها است.

وی اضافه کرد: خارج از مجموعه وزارت نیرو، نیازمند همکاری نزدیک همه ظرفیت‌ها از جمله دانشگاهی، سازمان‌های مردم نهاد و همه افراد با دغدغه استفاده صحیح از منابع زیست محیطی هستیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد