Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل بزرگراه شهید همت بسیاری از مشکلات ترافیکی البرز را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدجواد کولیوند در نشست خبری نمایندگان کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصل 64 قانون اساسی بر این موضوع که به ازای هر 10 سال 20 نماینده مجلس بر اساس جمعیت، موارد اجتماعی و امنیت افزایش می‌یابد اشاره دارد که به دلیل اینکه چهار دوره این کار انجام نشد نظر بر افزایش 40 نماینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 3 طرح در کمیسیون شوراهای مجلس اقدام شده و در حال بررسی است، افزود: دولت به دلیل بار مالی در گذشته با افزایش نمایندگان مخالف بود و تاکنون هیچ لایحه‌ای را به مجلس ارائه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با شورای شهر و شهرداری جدید کرج چند جلسه برگزار شد، بیان کرد: توسعه شهر کرج نباید متوقف شود و با تغییر مدیران مطالعات شهری باید ادامه پیدا کند و پروژه‌های ملی به مسیر خود ادامه دهند.

کولیوند با بیان اینکه سه طرح تقاطع میدان سپاه، ادامه امتداد مهرویلا به فرودگاه پیام و بزرگراه شمالی کرج اهمیت زیادی دارند، تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام نیازمند زیر ساخت جاده‌ای است و اگر ریل راه‌آهن از انبار فردیس تامین شود مشکلات نیز برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید طرح‌های شهری با مطالعات تخصصی انجام شود، افزود: شهرداری کرج پروژه‌های متعددی دارد که اولویت اساسی برای شهر داشته و تنها زیباسازی شهری وظیفه شهرداری نیست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 45 هزار نفر در سامانه اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی البرز ثبت نام کردند، تصریح کرد: بسیاری از بیکاران در این سامانه ثبت‌نام نکرده و باید بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها با هدف گذاری دقیق بخش اشتغال استان البرز را رونق دهند.

وی با اشاره به موضوع جمع آوری قلیان سراهای غیر مجاز در سطح کرج، توضیح داد: اصناف با پلیس امنیت جلسات متعددی در این‌باره داشته و موضوع اصلی در این بخش فشار خانواده‌ها برای جمع‌آوری قلیان سراها است.

کولیوند با بیان اینکه برخی مکان‌ها دارای مجوز با کنترل دوربین و نظارت پلیس به کار خود در چارچوب قانون ادامه می‌دهند، افزود: مردم در قبال قلیان سراها حساس هستند و باید با یک نگاه عقلانی و منطقی این کار انجام شود.

وی با اشاره به تغییر مدیران در سطح استان البرز ، بیان کرد: نگاه به مدیریت استان البرز بومی باید باشد و تخصص، تعهد و شایسته سالاری کلید اصلی تغییرات در سطح مدیران استان البرز باشد و تنها نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه مشورت را برای انتصاب مدیران دارند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: انتصابات در شهرداری کرج بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد و تحت فشار افراد و سازمان‌ها و گروه‌ها نباشد.

کولیوند با بیان اینکه نظارت در استان‌ها برعهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری کشور است، اضافه کرد: هر کجا که موارد تخلف برای نمایندگان محرز شود برخورد قانونی می‌شود و در رابطه با استخدام‌های شهرداری کرج موارد قانونی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل بزرگراه شهید همت بسیاری از مشکلات ترافیکی البرز را برطرف می‌کند، افزود: شهرک علمی برکت باید تکمیل شود و 46 مصوبه در سفر رئیس جمهور تصویب شد که دولت برای پروژه‌های تازه تاسیس اعتباری در نظر نگرفته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تیم سایپا تهران به دلایل متعدد از استان البرز به تهران رفت، عنوان کرد: کل مجموعه باشگاه سایپا باید به البرز انتقال یابد و امکانات ورزشگاه انقلاب کرج در اختیار این تیم قرار گیرد ولی این باشگاه اهتمام جدی برای انتقال به البرز ندارد.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان البرز مناسب است، گفت: در 21 ماه گذشته 7 بیمارستان با اعتبار یک درصد سلامت کشوری ساخته شد که بیمارستان کمالی تخصصی زنان است.

کولیوند با تاکید بر اینکه ایجاد یک شهرستان برای دولت 500 میلیارد تومان هزینه دارد، اضافه کرد: کمربندی جنوبی کرج جزو پروژ‌ه‌های ملی و مصوبه ریاست جمهوری است و هم اکنون برای رفع تملک 83 خانه پروژه همت نیاز به 35 میلیارد تومان پول نقد است.

وی با اشاره به اینکه اتصال مترو گلشهر به هشتگرد در دستور کار جدی است، عنوان کرد: 3 طرح عمرانی آزادراه همت، مترو کرج و بزرگراه شمالی کرج ترافیک استان را برطرف می‌کند و در فردیس نیز شورای شهر با همدلی از انحراف در موارد توسعه شهری جلوگیری کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطار شهری گلشهر به هشتگرد از داخل شهرک لاله عبور نکرده و برای آسایش مردم به زیر زمین منتقل شد که اگر عبور می‌کرد آسیب ‌های زیادی را بر جا می‌گذاشت.

کولیوند در پایان خاطرنشان کرد: زندان رجایی‌شهر به دلیل تخصصی بودن به خارج از استان منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر و استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری، اجرای عملیات پروژه‌ها در حداکثر ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان- جنت‌آباد، گلوگاه‌های اجرایی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 751134

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت