Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی اظهار کرد: بزرگترین مشکلی که مدیران ما به آن دچار هستند، عدم ریسک پذیری است و متاسفانه شاهدیم که بیشتر مدیران در نهادهای مختلف به ویژه دولتی دچار محافظه کاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظمی تاکید کرد: افزایش قدرت تصمیم گیری را نمی توان با یک آمپول تزریق کرد و متاسفانه مدیران را با صلاح های مختلف، ناکارآمد کرده ایم.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اضافه کرد: یک روز به مدیران می‌گوییم حقوقی نجومی بگیر و روز دیگر مدیری را محکوم به تمام خواهی می‌کنیم در نتیجه این تازیانه های بی رحمانه مدیرانی می شود که به شدت محافظه کارند و این محافظه کاری به کارمندان رده های پایین تر خود منتقل می کنند.

وی تاکید کرد: مدام در این مورد متذکر شده ام که رفتار و انتقادی نکنیم که هزینه آن را مردم پرداخت کنند.

معظمی با اشاره به ورود به فاز جدیدی از انقلاب صنعتی در دنیا ابراز کرد : انقلاب صنعتی اتفاقی است که در آینده نزدیک با آن روبرو خواهیم شد و در صورتیکه نتوانیم خود را با آن هماهنگ و یا تجهیز کنیم از فاصله جهانی عقب می مانیم.

وی ادامه داد: حرکت در سمت و سوی انقلاب صنعتی نیازمند آن است که در مقابل پدیده های جدید گارد نگیریم و زیربنای نیروی انسانی خود را تقویت کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: صنعت چشم انداز امروز دیگر یک آرمان نیست، بلکه یک الزام است و اگر می خواهیم کشور به پیشرفت واقعی نزدیک شود، باید در راستای سند چشم انداز حرکت کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر بین المللی و تنگ تر شدن صحنه اقتصادی در دنیا برای ایران بیان کرد: در شرایط کنونی مدیران باید راسخ تر و محکم تر از گذشته عمل کرده و همه یک پارچه تر در جهت رشد کشور قدم برداریم.

معظمی ادامه داد: اگر تحریم ها بیشتر شود، باید ریسک پذیری و مسوولیت پذیری مسوولان بالاتر رفته و در جنگ  فرهنگی پیش رو به دشمن پاتک بزنند.

وی در پایان گفت: از دستگاه های نظاتی و بازرسی می‌خواهیم؛ سعی کنند بیشتر رویکرد حمایتی و مسوولیت پذیری داشته باشند و سپردن مسوولیت به مدیران جوان، شاه کلید موفقیت  و راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور است.

دستیابی به نرخ رشد اشتغال 3.8 درصدی در سال 1400

محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریتی صنعتی نیز در حاشیه این کنفرانس اظهار کرد: با افزایش جمعیت جهان، توجه به مسائل زیست محیطی و منابع انسانی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

وی در ادامه افزود: تا سال 2040 پیش بینی می شود که دنیای مجازی به دنیای واقعی نزدیک شده و این موضوع کسب و کار را در جهان دچار چالش جدی خواهد کرد .

محمدی با بیان اینکه باید چالش های جدید را تبدیل به فرصت کنیم، بیان کرد: انسان محور تحقیق و تحولات است و برای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، مدیریت صحیح منابع  انسانی را باید مورد توجه قرار دهیم.

 مدیرعامل سازمان مدیریتی صنعتی تاکید کرد: در برنامه های توسعه شرکت پیش بینی شده که نرخ بیکاری کاهش یابد، به گونه ای که در سال 1400 نرخ بیکاری، باید به 8 درصد برسد.

وی در خاتمه گفت: رشد اشتغال بایستی به 3.8 درصد افزایش یابد و تحقق چنین اهداف بزرگی بدون توجه به مدیریت منابع انسانی امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن کریمی در حاشیه اجلاس‌ بانک توسعه اسلامی درباره روابط پولی کشور اظهار کرد: در این اجلاس‌ زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی - بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

کد خبر 848398 برچسب‌ها حج عمره ارز - بازار داخلی خبر مهم بانک مرکزی عربستان تهران بانک‌ توسعه‌ اسلامی ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی