Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک صادرات در مجتمع صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ظهر امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک صادرات در مجتمع صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در این مراسم خسرو شاهوردی، مشاور مدیر عامل در حوزه اعتبارات بانک صادرات گفت: ایجاد شرکت‌های جدید در فناوری‌های نوین بسیار دشوار است و شاید اگر این شرکت‌ها به بانک‌ها مراجعه کنند بانک‌ها به طور اختصاصی منابعی برای آن‌ها در نظر نگرفته و لذا همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌ها می‌تواند ارائه این تسهیلات را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شرکت‌های فین تک شرکت هایی هستند که عمدتا برای بانک‌ها فعالیت می‌کنند که در کشورهای دیگر این شرکت‌ها به صورت گسترده تری عمل می‌کنند حال آنکه در کشور ما این شرکت‌ها دچار مشکلات فراوانی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: شرکت هایی به بانک صادرات خصوصا به منطقه غرب تهران معرفی شد که توانستند تسهیلاتی را دریافت کنند و منابعی هم صندوق نوآوری و شکوفایی نزد بانک در شعبه اشرفی اصفهانی دارد این تفاهم نامه باعث می‌شود تا تعاملات ما بیشتر شود و شبکه بانک صادرات در خدمت شرکت‌های دانش بنیانی است که صندوق نوآوری و شکوفایی آن‌ها را به بانک معرفی می‌کند.

شاهوردی در ادامه بیان داشت: از روز اول در این تفاهم نامه هدف اصلی و نهایی ارائه خدمات از سوی بانک بوده که اگر بانک خدمات مناسبی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه بدهد موضوع مدیریت منابع صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از طریق بانک دنبال می‌شود.

در ادامه حمید طهران فر، معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: با توجه به گستردگی فعالیت بانک صادرات این امکان فراهم شده تا براساس آمار منابع صندوق نوآوری و شکوفایی طبق ضریب اهرمی ۶ باید ۶ برابر مقداری که صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت بانک قرار داده است برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت ایجاد شود.

وی ادامه داد: تسهیلاتی نظیر ضمانت نامه و پرداخت دین در این بانک انجام شده و نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان ظرفیت ارائه تسهیلات در منطقه غرب تهران وجود داشته است.

طهران فر ادامه داد: بانک صادرات به عنوان شریک استراتژی صندوق نوآوری و شکوفایی است و تعاملات و ارتباطات خوبی بین این دو نهاد برقرار شده است.

بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه اقتصاد فناوری محور تن‌ها راه حل اقتصاد ایران است، گفت: اقتصاد نفتی تداوم ندارد و توسعه فناوری کشور راهی ندارد جز اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در فضای اقتصاد فناوری محور حرکت کنند که متاسفانه در حال حاضر این فضا در کشور ما ملموس نیست.

وی ادامه داد: توسعه فناوری نیاز به حمایت و ارتباطات دارد و معدود شرکت هایی که در حوزه فین تک فعالیت دارند توانستند در عرض یک سال سرمایه خود را هزار برابر کنند و این عدد کمی نیست، اما باید آن‌ها را تشویق و ترغیب کرد.

وی ادامه داد: این امر بر هیچ کس پوشیده نیست که اقتصاد ما اقتصاد بانک محور است و بورس در آن جایگاه پررنگی ندارد و، چون اقتصاد ما بر پایه بانک است تمامی انتظارات از بانک می‌باشد.

سلطانی به تشریح آماری در خصوص فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت و گفت: ۳۲۶۳ شرکت دانش بنیان داریم که ۲۴۴۰ شرکت با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری دارند و این یعنی ما ضریب نفوذ ۷۴ درصد داشته ایم که این رقم، رقم مناسبی است. ۲۲۸۶ طرح مصوب داشتیم که ۸۷۶ طرح در دست بررسی است و حدود ۷۰ هزار شغل به کمک صندوق نوآوری و شکوفایی در شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۷۹۱ طرح از ۲۲۸۶ طرح، طرح‌های کوچکی بودند که طی سه سال گذشته توانستند به پایان برسند و وارد بازار شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟

با توجه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص توافق ارائه تسهیلات ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه مسکن که مقرر بود با واسطه بانک مسکن انجام شود، این بانک همچنان اقدامی در جهت اجرا انجام نداده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود چهار ماه قبل توافق‌نامه‌ای بین بانک مسکن و صندوق توسعه ملی به امضا رسید که براساس آن امکان تخصیص تسهیلات ارزی تا سقف دو میلیارد دلار برای پروژه‌های تامین مالی حوزه مسکن فراهم شد.

با وجود اینکه مدت‌ها از امضای این قرارداد می‌گذرد، خبری از اجرای آن و تعریف پروژه‌ها برای تخصیص تسهیلات ارزی نیست. پیگیری‌ها از صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که این صندوق قرارداد مربوط را از سمت خود امضا و برای بانک مسکن ارسال کرده است. با این وجود همچنان اقدامی از سوی این بانک انجام نشده است.

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

بر همین اساس نیز هنوز خبری از اقدام در راستای تحقق ارائه تسهیلات ارزی خبری نیست. برخی کارشناسان علت این تعلل بانک مسکن را ناآشنایی این بانک با حوزه تسهیلات ارزی و عدم تعریف پروژه معتبر می‌دانند.

ناگفته نماند که صندوق توسعه ملی بانک ارائه دهنده تسهیلات را به عنوان ضامن وام در نظر می‌گیرد و اگر وام گیرنده نتواند اقساط ارزی خود را به موقع پرداخت کند خود بانک مسئولیت آن را برعهده خواهد داشت. بر همین اساس نیز بود که در سال گذشته صندوق توسعه ملی بخشی از سهام بانک سینا در تملک کرد.

با توجه به این تجربه شاید غیرطبیعی نباشد که بانک مسکن هنوز اقدام عملی انجام نداده است. با این وجود این موضوع تنها یک سناریو است و خود این بانک باید در خصوص علت عدم اجرای قرارداد با صندوق توسعه ملی شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد