Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، احمد میدری، با بیان اینکه در دهه‌های اخیر، همه کشورها به افزایش متوسط سن بازنشستگی روی آورده‌اند، اما ایران مسیر عکس را طی کرده، گفت: در سال ۱۳۳۲ که متوسط سن امید به زندگی، بسیار اندک بود، سن بازنشستگی برای مردان ۶۵ و برای زنان ۶۰ سال تعریف شد، اما به‌مرور و با افزایش امید به زندگی در سال‌های بعد، این روند رو به کاهش گذاشته و هم‌اینک میانگین سن بازنشستگی برای کارکنان دولتی مرد ۵۰ و برای زنان ۴۵ سال اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تغییرات در سن بازنشستگی را یکی از عوامل موثر در کسری منابع صندوق‌های بازنشستگی و بحران کنونی آنها قلمداد کرد و افزود: ۱۰سال پیش، میزان کمک دولت به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در پرداخت حقوق بازنشستگان، تنها ۳ درصد بودجه را شامل می‌شده، اما با تغییرات صورت‌گرفته، این رقم هم‌اینک به ۳۰درصد بودجه رسیده است.

میدری، با تشریح آثار سوء افزایش وابستگی صندوق‌ها به منابع دولت گفت: قوانین و مقررات بازنشستگی در ایران هم به زیان مردم است و هم دولت. بسیاری از شاغلان توان و تمایل به ادامه کار را تا سنین بعد از بازنشستگی دارند اما زودتر از موعد، از بازار کار خارج می‌شوند و دولت نیز که پرداخت‌های صندوق‌های بازنشستگی را ضمانت کرده، به اجبار باید به وظیفه خود عمل کند که در نهایت با ایجاد نقدینگی بالا در جامعه، به زیان خودش تمام خواهد شد.

به گفته میدری، سازمان تامین‌اجتماعی نیز از تغییر و تحولات روندهای بازنشستگی متاثر شده‌ است.

وی به قانون بازنشستگی‌های پیش از موعد و مواردی مانند بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: این قبیل طرح‌ها سن بازنشستگی را به‌شدت پائین آورده‌اند. برای نمونه، قرار بود دولت بخشی از منابع لازم برای پوشش بیمه‌ای گروه‌هایی مانند قالیبافان یا رانندگان را از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند، اما نهاد دولت در این ارتباط سهم خود را پرداخت نکرده و منجر به افزایش تعهدات و هزینه‌های هنگفت این سازمان شده است.
706

معاون وزیر رفاه احمد میدری پوشش بیمه‌ای قالیبافان رانندگان بازنشستگی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی