Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که نامه‌ای به رییس قوه قضاییه برای استمهال رای دیوان عدالت اداری در موضوع سپنتا نیکنام نوشته شده است که در صورت موافقت، ایشان می‌توانند تا زمان اصلاح قانون انتخابات در جلسات شورای شهر یزد شرکت کنند.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: نامه‌ای به رییس قوه قضاییه درباره استمهال رای دیوان عدالت اداری در موضوع سپنتا نیکنام نوشته‌ شده که منتظر دستور آیت‌الله آملی لاریجانی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در صورت موافقت ایشان با استمهال رای دیوان عدالت اداری، آقای سپنتا نیکنام می‌تواند تا زمان اصلاح قانون شوراها در جلسات شورای شهر یزد شرکت کند. طبیعتا از آن زمان دیگر ملاک قانون خواهد بود.

کولیوند در عین حال گفت: اگر رییس قوه قضاییه با استمهال رای دیوان عدالت اداری موافقت نکند طبیعتا باید تا زمان اصلاح قانون انتخابات صبر کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات در کارگروه کمیسیون شوراها در حال بررسی است که پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو ماه آینده به صحن علنی جهت تصویب و بررسی نهایی ارجاع شود.

رییس کمیسیون شوراها همچنین گفت: در صورت تصویب این قانون، هموطنان ما از ادیان دیگر مثلا در شهرهایی با بیش از سه هزار نفر جمعیت می‌توانند عضو شورای شهر شوند، موضوعی که به دلیل تفسیر شورای نگهبان در حال حاضر باطل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری