Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در راستای ایجاد هاب سوم پتروشیمی کشور در چابهار ۱۸ مجموعه تولید محصولات پتروشیمی شامل متانول، اوره، آمونیاک، آروماتیک والفین در شهرک پتروشیمی نگین مکران تعریف شده که تاکنون هفت مجموعه موفق به اخذ مجوز‌های زیست محیطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تاکنون ۲۱ کارخانه پایین دستی تولید محصولات پتروشیمی با نظارت محیط زیست در منطقه آزاد چابهار به‌بهره‌برداری رسیده که ضمن اشتغال زایی برای افراد بومی موفق به صادرات صددرصدی محصولات خود شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اشتغال زایی هشت هزارنفر در فاز اول نگین مکران گفت: در فاز اول که تا کمتر از دوسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد  چهارمجتمع تولید متانول باظرفیت تولید سالانه ۸.۵ میلیون تن ساخته می‌شود که از این مقدار چهار میلیون تن آن از طریق بندر شهید بهشتی صادر خواهد شد که برای نزدیکی چابهار به بازار‌های هدف کشور‌های چین وهند نرخ حمل ونقل محصولات صادراتی صرفه اقتصادی چشمگیری دارد.

به گفته کردی قرارداد اختصاص ۲۰ هکتار زمین بندر شهید بهشتی برای احداث مخازن و پایانه‌های صادراتی میان سازمان بنادر و شرکت پایانه‌های نگین مکران منعقد شده است که فاز اول آن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهارخاطرنشان کرد: شهرک پتروشیمی چابهار به دلیل قرارگیری در منطقه آزاد از انواع معافیت‌ها شامل معافیت ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ خوراک، معافیت ۲۰ ساله مالیاتی وهمچنین معافیت ۳۰ درصدی نرخ خوراک مجتمع‌های دارای GTPP برخوردار است.

انتهای پیام/ع

 افتتاح فاز اول نگین مکران چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS