Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حالیکه جهان در تلاش است راهکارهایی برای مقابله با بحران تامین انرژی در سال های آینده بیابد، هند نیز در نظر دارد ظرفیت انرژی تجدید پذیر این کشور را تا سال 2022 به دو برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از گزارش سازمان بین المللی انرژی (IEA) که روز دوشنبه در تارنمای 'اویل پرایس' قرار گرفته است، هند در این راستا گام های بلندی برداشته به گونه ای که انرژی خورشیدی و بادی، 90 درصد از ظرفیت رشد این کشور در بخش انرژی تجدید پذیر را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست های دولت هند و همچنین مزایده های مختلف سبب شده است که قیمت این تکنولوژی ها در هند به کمترین میزان خود در جهان برسد.

دولت هند قصد دارد تا سال 2022 ظرفیت تولید انرژی خود را به 175 گیگا وات شامل 100 گیگاوات انرژی خورشیدی و 75 گیگاوات انرژی بادی برساند.

هم اکنون ظرفیت کل انرژی تجدید پذیر هند 59 گیگاوات اعلام شده است.
در ادامه این گزارش اعلام شده است که هند نیازمند سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری برای رسیدن به هدف خود در گسترش ظرفیت انرژی تجدید پذیر تا سال 2022 می باشد.

ار کی سینگ وزیر نیرو و انرژی تجدید پذیر هند پیش از این در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که هم اکنون 30 درصد از پنل های خورشیدی مورد نیاز تامین شده اند و این تکنولوژی به دلیل افزایش تقاضا شاهد کاهش بیشتر قیمت خواهد بود.

هند پس از توافق گرمایش زمین پاریس به دنبال افزایش ظرفیت تولید نیرو از طریق منابع تجدید پذیر یا سبز است.
هند قصد دارد سهم تولید انرژی با استفاده از سوخت های غیر فسیلی را تا پایان سال 2030 به 40 درصد برساند. هم اکنون 30 درصد از تولید انرژی هند با استفاده از سوخت های غیر فسیلی انجام می شود، اما این کشور برای رسیدن به هدف نهایی خود با چالش های فراوانی از جمله منابع مالی ضعیف، مشکلات انتقال برق تولید شده در ایستگاه های خورشیدی به مدار و غیر اقتصادی بودن تجهیزات آنها روبرو است.

هند اعلام کرده است که صنعت انرژی تجدیدپذیر این کشور می تواند فرصت های تجاری به ارزش 160 میلیارد دلار در یک دهه ایجاد کند که این امر آن را به یک بازار بسیار جذاب تبدیل می کند.

بانک جهانی پیش از این اعلام کرده بود که در راستای اهداف توسعه انرژی خورشیدی هند، به این کشور بیش از 1 میلیارد دلار وام ارائه خواهد داد.

بانک توسعه آلمان هم اعلام کرده است که حاضر است در پنج سال آینده 1 میلیارد یورو به هند در راستای توسعه پنل های خورشیدی و اتصال آنها به مدار انرژی، وام با بهره کم ارائه دهد.
بزرگ ترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان با ظرفیت تولید برق 648 مگاوات در ایالت تامیل نادو واقع در جنوب هند می باشد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۱۱ اردیبهشت برابر ۳۰ آوریل را ورق می‌زنیم.

***

پزشکی فضایی

۳۰ آوریل ۱۹۹۳ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۲ خورشیدی، پزشک شاتل فضایی کلمبیا برای خنثی‌کردن عوارض جانبی ناشی‌از بی‌وزنی، نزدیک به نیم گالن محلول نمکی را به فضانورد همکارش، هانس شلگل، فیزیکدان آلمانی، تزریق کرد که اولین آزمایش در نوع خودش بود. مسافران فضا معمولاً از پف صورت و لاغری شدید پاها رنج می‌برند، زیرا مایعات بدن در حالت بی‌وزنی حرکت می‌کنند. تغییر مایعات بدن به کم‌آبی بدن در مدار منجر می‌شود. بدن مایع اضافی را در قفسه سینه حس می‌کند و هورمون‌ها را فعال می‌کند تا میزان خون و سایر مایعات بدن را کاهش دهد. درنتیجه، زمانی‌که فضانوردان به زمین بازمی‌گردند و دوباره با جاذبه مواجه می‌شوند، کاهش شدید فشار خون و سرگیجه را تجربه می‌کنند. در تلاش برای جلوگیری از این امر یا حداقل کاهش علائم، فضانورد-پزشک برنارد هریس جونیور و سه فضانورد دیگر این آزمایش را انجام دادند.

خفاش قهوه‌ای کوچک پیر

۳۰ آوریل ۱۹۶۰ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۳۹ خورشیدی، پیرترین خفاش ایالات متحده با ۲۴ سال سن شناسایی شد. این خفاش قهوه‌ای کوچک ماده از گونه میوتیس‌لوسیفوگوس، فراوان‌ترین خفاش در ایالات متحده، در غاری در کوه آئولیس در ورمونت پیدا شد. خفاش قهوه‌ای کوچک دارای طول بال‌های ۲۲۲ تا ۲۶۹ میلی‌متر با خز براق در پشت و رنگ‌های زیرین کم‌رنگ‌تر از خرمایی کم‌رنگ تا قهوه‌ای تیره است. این گونه در سراسر مناطق جنگلی آمریکای شمالی و آلاسکا، در حفره‌های درختان یا صخره‌ها، غارها، معادن و اتاق‌های زیر شیروانی یافت می‌شود. آنها از طیف گسترده‌ای از حشرات تغذیه می‌کنند. ۲۵ آگوست ۱۹۹۹روزنامه‌ای از خفاش وحشی ۳۳ ساله‌ای در اروپا خبر داد. ۲۰ ژوئن ۲۰۰۵ مجله‌ای مقاله‌ای دریافت کرد که از شناسایی خفاش ۴۱ ساله‌ای در سیبری خبر می‌داد.

مندلویوم

۳۰ آوریل ۱۹۵۵ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۳۴ خورشیدی، عنصر ۱۰۱، به‌عنوان یک عنصر مصنوعی جدید اعلام شد. آلبرت گیورسو، برنارد جی. هاروی، جی.آر. شوپن و اس.جی تامپسون، شیمیدانان پژوهشی، به سرپرستی برنده جایزه نوبل، گلن تی سیبورگ با بمباران ایزوتوپ ۲۵۳ عنصر ۹۹ با نام اینشتینیوم با هسته هلیوم و با استفاده از سیکلوترون در آزمایشگاه تابش دانشگاه کالیفرنیا به عنصر ۱۰۱ دست یافتند. این عنصر رادیواکتیو است و نیمه عمری بین نیم ساعت تا چند ساعت دارد و نمی‌تواند در طبیعت وجود داشته باشد زیرا به سرعت به عناصر سبک‌تر تجزیه می‌شود. به افتخار دیمیتری مندلیف، شیمی‌دان روسی که روی طبقه‌بندی دوره‌ای عناصر و ارائه جدول تناوبی کار می‌کرد، آن را مندلویوم نامیدند.

کوه یخی

۳۰ آوریل ۱۸۹۴ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۲۷۳ خورشیدی، یک قطعه کوه یخی در قطب جنوب در عرض جغرافیایی ۲۶.۵۰ درجه جنوبی مشاهده شد که به‌عنوان نزدیک‌ترین کوه یخی قطب جنوب به خط استوا شناخته می‌شود. سال ۱۸۹۳ یعنی یک‌سال قبل از این کشف، ۱۵ کشتی مشاهده کوه‌های یخی بزرگ تا ۴۲ درجه جنوبی را گزارش کرده بودند. یک کوه یخ به‌طور معمول بین ۱ تا ۷۵ متر بالاتر از سطح دریاست و  بین ۱۰۰هزار تا ۲۰۰هزار تن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟