Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:14:44 GMT

استاندار کردستان: مرز باشماق مریوان ساماندهی می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۹۱۳۵

استاندار کردستان: مرز باشماق مریوان ساماندهی می شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: مرز رسمی باشماق مریوان ساماندهی می شود تا روند ورود و خروج کالا و مسافران در آن تسهیل شود.

به گزارش ایرنا بهمن مراد نیا روز سه شنبه در آیین بازدید از مرز باشماق مریوان اظهار کرد: مرز باشماق به عنوان دریچه اتصال استان به خارج از کشور و دریای مدیترانه از اهمیت خاصی برخوردار بود و ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی هم اکنون این مرز از مرزهای مستعد کشور بای برقراری ارتباطات تجاری با سایر کشورها است و تلاش می شود به زودی با ساماندهی رونق نجاری در آن افزایش یابد.
استاندار کردستان در این آیین علاوه بر بازدید از قسمت های مختلف مرز باشماق با کارگران مرزی که نسبت انجام ندادن عدم تعهدات یک شرکت مرزی معترض بودند دیدار و گفت و گو کرد.
مدیرکل گمرکات کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه مرز باشماق به عنوان تنها مرز ترانزیتی مقصد کشور از عراق و دریای مدیرتانه است افزود: با ساماندهی بازارچه مرزی می توان رسیدن به رونق اقتصادی در این مرز را تسریع کرد.
بختیار رحمانی پور افزود: هم اکنون ارایه برخی خدمات و توسعه زیرساخت ها در بازارچه مرزی به یک شرکت خصوصی واگذار شده اما این شرکت تا کنون تعهدهای خود را انجام نداده است.
به گفته وی انتطار می رود استاندار تکلیف توسعه زیرساخت های این بازارچه را از سوی شرکت خصوصی پیگیری کند.
وی افزود: این زیرساخت ها شامل ماکینگ خودروها، آسفالت جاده های دسترسی و سایر امکانات است.
وی اضافه کرد: هم اکنون گمرک کردستان در نظر دارد فعالیت های خود را به صورت 24 ساعته در این گمرک انجام دهد که برای این امر هماهنگی لازم با طرف عراقی نیز انجام یافته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون مبادلات تجاری در این مرز افزایش یافته و توسعه زیرساخت های آن از الزامات توسعه اقتصادی است
مدیرکل گمرکات کردستان گفت: هم اکنون در هر روز 200 دستگاه ترانزیت، 400 دستگاه کامیون و 150 تا 250 دستگاه تانکر سوخت از این مرز تردد می کنند.
**مرز رسمی باشماق در 15 کیلومتری شهر مریوان و در مرز با کشور عراق واقع شده است و در سال 86 به مرز رسمی و بین المللی تبدیل شد.
بهمن مرادنیا روز سه شنبه در نخستین سفر شهرستانی خود پس از انتصاب به عنوان استاندار کردستان به مریوان سفر کرد، شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب و شرکت در شورای اداری از برنامه های سفر استاندار کردستان به مریوان است.
مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار: عبدالله رحمانی
3034/ 3020

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج