Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاسک -ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت: سه هکتار از زمین‌های کشاورزی در دهستان جاسک کهنه این شهرستان به کشت محصول آلوئه ورا اختصاص یافت.

مختار حدیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل کشت در این منطقه از ابتدای مهر تا اواسط آبان است و برداشت محصول آلوئه ورا از نیمه دوم اسفند آغاز می شود و تا پایان فروردین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران ، از مهمترین اهداف توسعه کشت آلوئه ورا در این منطقه به شمار می ‌رود اظهار داشت: به ازای هر هکتارسطح زیر کشت بیش از 100تن برگ گیاه آلوئه ورا برداشت می شود که با توجه به زمین های اختصاص یافته ، هم اکنون سالانه 400 تن برگ برداشت می شود.
حدیدی هزینه کاشت این گیاه را در سال اول به ازای هر هکتار 120میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در سالهای بعد با استفاده از پاجوش های کشت این درخت افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: محصولات تولید شده علاوه بر عرضه در بازار‌های استان به استان‌های تهران و فارس ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت:آلوئه ورا به صورت ژل ، کپسول ، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع بهداشتی و آرایشی ، درمان بعضی از بیماری های پوستی ، نوشابه سازی و ده ها موارد دیگر مورد استفاده گرفته شده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی برای صادرات دارد.
آلوئه ورا گیاهی است که محدودیت های آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می کند.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛آزاد سازی دو هزار متر مربع از زمین هایِ کشاورزی شهرستان اسلامشهر.رئیس جهاد کشاورزیِ این شهرستان گفت:در اجرای قانون حفظِ کاربری اراضیِ زراعی و باغ‌ها؛سوله سازی و دیوارکشی هایِ غیرِمجاز،در بخش چهاردانگه، قلع و قمع شد.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد