Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: طرح احداث جاده جدید سنندج به مریوان(تیژتیژ، گاران) 61 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام آن یک هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن مرادنیا روز سه شنبه در جریان سفر به شهرستان مریوان از روند اجرایی جاده جدید سنندج به مریوان (تیژتیژ ،گاران) افزود: روند اجرای این طرح در هشت ماه گذشته نشان از توانایی نیروهای بومی استان و پیمانکاران در انجام مسئولیت ها بوده این روند نشان می دهد که می توان با عزم راسخ این طرح 10 ساله را به زودی به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی پیمانکاران این طرح از افراد بومی استان بوده و هم اکنون با جدیت کامل در حال پیشبردن مراحل اجرایی طرح هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز گفت: طبق نیازسنجی های انجام یافته طرح تیژتیژ گاران از طرح های اولویت دار استان است و مدیریت استان عزمی راسخ برای اتمام این طرح دارند.
شهرام ملکی افزود: برای تسریع در اجرای این طرح به 6 قسمت تقسیم و به پیمانکاران واگذار شده است و قطعات چهار تا 6 آن تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد
وی ادامه داد: هم اکنون پیشرفت کلی طرح 65 درصد و قطعات یک تا سه نیز به اتمام رسیده است
وی اجرای این طرح با توجه به مطالبات مردم این منطقه نیازی اساسی برای توسعه و کاهش خطرات جاده قبلی است.
وی گفت: جاده فعلی سنندج به مریوان دارای پیچ های متعددی بود که با بهره برداری از طرح جدیدی علاوه بر کاهش 24 کیلومتری طول مسیر مدت زمان سنندج تا مریوان نیز کاهش می یابد.
مشاور طرح نیز در این ارتباط گفت: جاده فعلی سنندج به مریوان 87 کیلومتر است که با اجرای طرح جدید در حال احداث این مسافت به 61 کیلومتر (با احتساب سه کیلومتر محدوده شهر مریوان) کاهش می یابد.
به گفته مظفر بیگلر هم اکنون عملیات عمرانی در سه قطعه مجزا به صورت همزمان در حال اجرا است و قطعه چهار داری چهار درصد ، قطعه پنج 21 و قطعه 6 نیز 12 درصد پیشرفت فیزیکی است
وی ادامه داد: این قطعات داری سه تونل شامل تونل همرو 800 متری، گذر دره 300 متری، تونل باغان یک هزار و 883 متری است.
به گفته به جز تونل باغان بقیه تونل ها بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
تونل یک هزار و 883 متری باغان نیز به علت طویل بودن عملیات سخت اجرایی از 2 طرف ورود و خروج در حال انجام عملیات است که تا کنون 521 متر آن شامل 302 متر از ورودی 219 متر از خروجی حفاری شده است
بیگلر گفت:هم اکنون پیمانکار بر اساس برنامه زمانبندی خود در حال انجام طرح است و با توجه رفع شدن برخی مشکلات ماهانه از هر طرف تونل 70 متر درحالت کلی 140 متر از تونل حفاری می شود.
وی اضافه کرد: قطعه تیژتیژ گاران تا کنون یک هزار و 660 میلیارد ریال هزینه شده که 580 میلیارد ریال آن در دولت نهم و دهم و یک هزار و 80 میلیارد ریال نیز در دولت تدبیر و امید هزینه شده است
وی افزود:برای اتمام این طرح یک هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار لازم است که به گفته مسئولان بیش از 540 میلیارد ریال این اعتبار تخصیص یافته است.
بهمن مرادنیا روز سه شنبه در نخستین سفر شهرستانی خود پس از انتصاب به عنوان استاندار کردستان به مریوان سفر کرد، شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب و شرکت در شورای اداری از برنامه های سفر استاندار کردستان به مریوان است.
مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار: عبدالله رحمانی
3034/ 3020

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج