Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «الشروق » روز چهارشنبه نوشت: مقام های الجزایری به زودی به صورت رسمی به گزارش بانک جهانی در خصوص شرایط سرمایه گذاری در این کشور که آن را در رتبه 169 جهان قرار داده است، اعتراض می کنند زیرا اقدامات واصلاحات انجام شده توسط این کشور را نادیده گرفته است.

به گزارش ایرنا، الجزایر این گزارش را غیر منطقی و نادرست دانسته و تاکید کرد : بانک جهانی در گزارش خود، بسیاری از اصلاحات انجام شده در الجزایر در 2سال گذشته برای بهبود شرایط سرمایه گذاری از جمله اعطای پروانه ساخت و ساز و کاهش بوروکراسی را در نظر نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«عمر عسام» از مسئولان وزات کشور الجزایر که وظیفه ساماندهی امور سرمایه گذاری را دارد، گفت: گزارش اخیر بانک جهانی در خصوص انجام کسب و کار ' Doing Business' و در خصوص شرایط سرمایه گذاری در کشورهای مختلف، دقیق نیست و با این که دولت الجزایر اقدامات خوبی در خصوص اصلاح قوانین سرمایه گذاری و اعطای پروانه ساخت و ساز و همچنین کاهش بوروکراسی اداری برای سرمایه گذاری انجام داده است، گزارشگران بانک جهانی متوجه اقدامات مثبت انجام شده در الجزایر برای سرمایه گذاری نشده اند و در امتیاز دهی، این اقدامات را نادیده گرفته اند.
عسام افزود: بانک جهانی چند نماینده به الجزایر فرستاد تا در خصوص سرمایه گذاری ها در کشور تحقیق کنند، آن ها تنها به برخی شهرداری ها مراجعه کردند و به همه مناطق و استان ها سر نزدند و متوجه نشدند در شهرداری ها بخش خاصی برای سرمایه گذاری و تکمیل پرونده ها در این خصوص اختصاص یافته است. در نتیجه متوجه اقدامات انجام شده و نتایج به دست آمده نشدند، دیدارهای آن ها از برخی شهرداری ها بی هدف بود و در نتیجه باعث شد دیدگاه منفی در خصوص سرمایه گذاری در الجزایر داشته باشند، آن ها طی دیدار از شهرداری ها در الجزایر خود را معرفی نکردند و نگفتند از ناظران بانک جهانی اند و شاید این کار دسترسی آنها به اطلاعات را دشوار کرد و باعث شد دید منفی در خصوص سرمایه گذاری در الجزایر پیدا کنند.
این مقام الجزایری، گزارش کسب و کار بانک جهانی را نادرست و ظالمانه توصیف و تاکید کرد: کشورش در خصوص این رتبه بندی اعتراض خواهد کرد به ویژه که الجزایر در برخی موارد مانند زمان صدور پروانه ساخت و ساز، شاهد جهش قابل توجهی بوده است در حالی بانک جهانی رتبه الجزایر را در این خصوص حتی پایین تر آورد و از رتبه 42 در سال 2016 به 69 در سال 2017 تنزل داد. همچنین برخی تسهیلات در خصوص سرمایه گذاری را نادیده گرفت.
در رتبه بندی جدید بانک جهانی، الجزایر با 10 رتبه سقوط در مقایسه با سال گذشته ، در میان کشورهای جهان از نظر شرایط سرمایه گذاری در جایگاه 169 قرار گرفت.
ملاک های بانک جهانی برای این رتبه بندی، فعالیت های تجاری، صدور پروانه ساخت و ساز، ثبت مالکیت پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی و ... بوده است.
خاورم **2041**1049
خبرنگار: سید شاهپور حسینی/انتشار دهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس