Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@18:21:41 GMT

کنترل تب با این سبزی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۵۵۶۸

کنترل تب با این سبزی

رکنا:شنبلیله خواص بی شماری دارد به خصوص برای زنان در دوره های مختلف جنبه درمانی دارد اما با توجه به اینکه در این فصل به دلیل هوای سرد اغلب افراد مدام احساس سرماخوردگی دارند برای کنترل تب موثر است.

 علاوه بر برگهای سبز گیاه شنبلیله ، دانه شنبلیله نیز سرشار از مواد مغذی میباشد و ارزش غذایی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبلیله سرشار از مواد معدنی چون: مس ، پتاسیم ، کلسیم ، آهن ، سلنیوم ، روی ، منگنز و منیزیم میباشد و از نظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامینهای گروه B مانند تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، پیریدوکسین ، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C میباشد. علاوه بر موارد ذکرشده ، دانه های این گیاه سرشار از پروتئین ، لیزین ، تریپتوفان ، استروئید ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) میباشد.

در هند و چین از آن برای درمان آرتروز ، آسم ، برونشیت ، بهبود گوارش ، حفظ متابولیسم طبیعی بدن ، افزایش میل جنسی و تقویت قوای جنسی آقایان ، درمان مشکلات پوستی (جراحت ها و جوش) ، درمان گلودرد و درمان ترش کردن معده استفاده می شود. از دیرباز ، از شنبلیله برای درمان اختلالات رشدی ، تحریک زایمان ، درمان اختلالات هورمونی  استفاده می شود.مطالعات اخیر نشان داده اند که شنبلیله به کاهش قند و کلسترول خون کمک می کند و می تواند در درمان دیابت Diabetes های نوع ۱و ۲ مؤثر باشد. محققان در حال بررسی فواید شنبیلیله برای دستگاه قلب Heart و عروق هم هستند.

دانه شنبلیله و درمان سوزش سر دل

دانه شنبلیله از مقادیر فراوانی موسیلاژ تشکیل شده است که التهاب روده و معده را به وسیله پوشاندن جدار معده و روده کاهش میدهد. افزودن 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله به غذاها برای رفع سوزش سر دل و رفلاکس توصیه میشود. پیشنهاد دیگر حل کردن یک قاشق چایخوری از پودر دانه شنبلیله در آب یا آب میوه قبل از وعده غذایی میباشد. همچنین این گیاه خاصیت هضمکنندگی و ملین دارد و در بسیاری از داروهای گیاهی به عنوان laxative (ملین) استفاده میشود.

پوست سالم با دانه شنبلیله

بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما ، جوش ، خراش ، زخمها ، سوختگی ، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها ، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله میباشد. برای این منظور لازم است پودر دانه شنبلیله را با آب داغ مخلوط نمایید و سطح آسیبدیده پوستی و یا مو را با این مخلوط بپوشانید.

برای درمان التهاب های مختلف ، به این ترتیب عمل کنید :

1- یک قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را آسیاب کنید.

2 - پودر بدست آمده را با آب گرم ترکیب کنید.

3 - یک تکه پارچه ی تمیز را بردارید و در ترکیب بخوابانید.

4- پارچه را روی منطقه ی مورد نظر بگذارید.

شنبلیله بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی است

کنترل تب به وسیله گیاه شنبلیله

گیاه شنبلیله به عنوان یک گیاه تببر شناسایی شده است. بهترین حالت ، مصرف دانه شنبلیله به همراه لیمو و عسل در زمان بیماری است. برای این منظور 1-2 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را 3 مرتبه در روز به همراه چای سبز دم کنید و بعد از آن به همراه 1 قاشق چایخوری عسل و کمی آب لیموترش تازه میل نمایید.

شنبلیله برای زایمان راحت تر

شنبلیله انقباض های رحم را تحریک می کند و می تواند به زایمان راحت تر کمک کند. با این حال ، زنان باردار فقط با موافقت پزشک Doctor می توانند از شنبلیله استفاده کنند.

شنبلیله برای افزایش شیر مادران

شنبلیله به بیشتر شدن شیر مادر کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از مصرف شنبلیله ، شیر مادر تا ۵۰۰ درصد بیشتر می شود. با این که دلیل اصلی این مسئله هنوز شناخته نشده است امّا محققان حدس می زنند که روغن موجود در تخم شنبلیله دلیل آن باشد. بنابراین ، به مادران شیردهی که می خواهند شیری بیشتری داشته باشند ، توصیه می شود که روزی سه مرتبه و حداقل ۵۰۰ میلی گرم تخم شنبلیله مصرف کنند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهاد‌های دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران در حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهاد‌ها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

وی با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور اذعان داشت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

وی در مورد توزیع بذر کلزا نیز تصریح کرد: برای سال زراعی جاری نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع اراقام داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب