Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@02:41:31 GMT

سرطان سینه شایع ترین سرطان زنان در ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۰۵۸۵

سرطان سینه شایع ترین سرطان زنان در ایران و جهان

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرطان سینه شایع ترین سرطان زنان در ایران و جهان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر سودابه شهید ثالث در همایش آشنایی با سرطان سینه و راه‌های پیشگیری از آن که به همت انجمن اندیشه‌هاى دانشجویى دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، درمان سرطان سینه در صورت تشخیص در مراحل اولیه را قطعی دانست و اظهار کرد: «با تشخیص زودرس این بیماری، درمان راحت تر و طول عمر بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دانشیار رادیوتراپی انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: «سن شیوع سرطان پستان در ایران به دلایلی مانند عوامل ژنتیکی 10 سال کمتر از کشورهای دیگر است، به طوریکه میانگین سن بروز سرطان پستان در ایران بالای 40 سال و در کشورهای دیگر بالای 50 سال است.»

شهید ثالث؛ جنس، سن، سابقه فامیلی، عوامل ژنتیکی، عوامل هورمونی، عوامل آسیب شناسی، رژیم غذایی و سبک زندگی را از جمله عوامل خطر این بیماری عنوان کرد و گفت: «ماشینی شدن زندگی، غذاهای آماده، عدم تحرک و افزایش چاقی ریسک ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.»

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش آگاهی عمومی در زمینه علائم و نشانه‌های سرطان سینه، تشخیص زودرس، غربالگری و معاینات سالانه را از جمله راهکارهای کنترل سرطان سینه عنوان کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت