Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:24:51 GMT

2هزار و 400الجزایری به تروریست ها در سوریه پیوسته اند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۱۶۰۱

2هزار و 400الجزایری به تروریست ها در سوریه پیوسته اند

الجزیره-ایرنا- پایگاه خبری الجزایری «الشروق » امروز چهارشنبه به نقل از مرکز مطالعاتی «فیریل » آلمان نوشت: از سال 2011 میلادی تا ماه اوت سالجاری، 2 هزار و 400الجزایری به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند.

به گزارش ایرنا،این مرکز مطالعاتی که مقر آن در برلین است، افزود :760 الجزایری طی این مدت در سوریه کشته شده اند و 65 نفر نیز مفقود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام این مرکز مطالعاتی، شهروندان سعودی از نطر تعداد رتبه نخست را در میان گروه های تروریستی فعال در سوریه داشته اند به گونه ای که شمار آن ها بالغ بر 27هزار و 600 نفر بوده که 27 تن از آن ها زن بوده اند و طی این مدت، هشت هزار 840 نفر از آنان کشته شده اند و دو هزار و 850 تن از آن ها هم جزو مفقودان هستند.
این مرکز مطالعاتی آلمانی خاطر نشان کرد که اتباع ترکیه رتبه دوم را از نطر تعداد میان گروه های تروریستی مسلح فعال در سوریه دارند و شمار آن ها 26هزار و 400 نفر بوده که هفت هزار و 720تن از آن ها کشته شده و 420 نفر نیز مفقود شده اند.
بر اساس آمارهای این مرکز، شمار تونسی هایی که به گروه های مسلح فعال در سوریه پیوسته اند نیز 12هزار و 800 تن بوده که پنج هزار و یکصد تن از آن ها کشته شده و شمار عراقی ها 21هزار نفر، لبنانی ها 11 هزار و 200 نفر، لیبیایی ها 10هزار و 500 نفر و مصری ها هشت هزار و یکصد نفر بوده است.
مرکز مطالعاتی فیریل خاطر نشان کرد که اولین فرد غیر سوری که وارد عملیات ضد ارتش سوریه شد، یک لبنانی در 10 آوریل در مسیر اتوبان 'بنیاس' بود .
این مرکز در ادامه افزود: ازماه آوریل سال 2017، شمار جنگجویان خارجی به دلیل فرار هزاران نفر از آن ها از سوریه یا خارج کردن آن ها توسط برخی گروه های خاص، کاهش یافته است .
آمارها و اطلاعاتی که مرکز فیریل آلمان در خصوص فرار جنگجویان خارجی از عراق و سوریه ارائه داده است، با اطلاعاتی که «اسماعیل شرقی» کمیسر صلح و امنیت اتحادیه افریقا ارائه داده است، مطابقت دارد. وی گفته بود ده ها نفر از جنگجویان به ساحل آفریقا و یمن گریخته اند.
خاورم **2041**1049
خبرنگار: سید شاهپور حسینی /انتشار دهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092051 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید