Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:51:58 GMT

مداخلات رشته‌های دیگر در رادیولوژی قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۲۰۶۶

مداخلات رشته‌های دیگر در رادیولوژی قابل قبول نیست

دبیر انجمن رادیولوژی استان کرمانشاه با بیان اینکه رادیولوژی کار تخصصی است، گفت: مداخلات سایر رشته‌ها از جمله زنان و زایمان در انجام کارهای رادیولوژی مانند سونوگرافی قابل قبول نیست.

سعید عزیزپور به مناسبت روز "رادیولوژی" (17 آبان) در گفت و گو با خبرنگار  ایسنا، با بیان اینکه رادیولوژی جزو رشته‌های اصلی تشخیصی محسوب می‌شود، گفت: تقریبا تمام رشته‌های پزشکی به نوعی با رادیولوژی سر و کار دارند، زیرا برای اطلاع از وضعیت داخلی بدن رادیولوژی یکی از روش‌های اصلی تشخیصی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رادیولوژی مواردی مانند رادیوگرافی ساده و رنگی، رادیوگرافی رایانه‌ای(سی تی اسکن)، ام آر آی و سونوگرافی را شامل می‌شود که همه این موارد در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله زنان و زایمان، ارتوپدی، داخلی، مغز و اعصاب، جراحی و سایر رشته‌ها کاربرد تشخیصی دارد.

عزیزپور خاطرنشان کرد: امروزه نوع دیگر رادیولوژی با عنوان "رادیولوژی مداخله‌ای" ایجاد شده که بوسیله آن برخی ضایعات و تومورها تشخیص داده شده و درمان می‌شود و از این طریق رادیولوژی کاربرد درمانی هم پیدا کرده است.

دبیر انجمن رادیولوژی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود حدود 60 رادیولوژیست در بخش‌های خصوصی و دولتی در استان، گفت: اگر این تعداد به طور مناسب در سطح استان توزیع شود، برای جمعیت دو میلیون نفری استان کفایت می‌کند.

عزیزپور به مشکلات رادیولوژیست‌ها هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسئولین وزارت بهداشت دیدگاه خوب و مثبتی به این رشته ندارند و علی رغم اینکه رادیولوژی رشته تخصصی است، به سایر رشته‌ها اجازه فعالیت در این زمینه را می‌دهند.

وی افزود: یک متخصص رادیولوژی چهار سال دوره تخصص این رشته را گذرانده و از آنجا که کاری تخصصی و فوق تخصصی است باید فردی کار رادیولوژی را انجام دهد که تخصص این کار را دارد، اما شاهدیم به متخصصین زنان و زایمان اجازه داده می‌شود برای کار تشخیصی سونوگرافی را خودشان انجام دهند که این نوعی خودارجاعی بوده و اشتباه است.

عزیزپور تصریح کرد: از طرفی تعرفه‌های بخش رادیولوژی با این همه هزینه‌هایی که صرف راه اندازی مرکز رادیولوژی و خرید تجهیزات و وسایل می‌شود نسبت به تعرفه گذاری در سایر رشته‌ها کم بوده و کم لطفی صورت گرفته است.

وی افزود: حتی بعد از دو سال در برخی موارد نه تنها تعرفه‌ها را افزایش نداده، بلکه پیشنهاد کاهش تعرفه ها هم از سوی وزارت بهداشت داده شده است که در حال مذاکره هستیم تا این اتفاق نتیجه مطلوبی داشته و به کاهش تعرفه ها منجر نشود.

این رادیولوژیست، میزان مالیات برای افراد شاغل در این رشته را بالا دانست و اظهار کرد: متاسفانه مسئولین مالیات تنها مراجعات بیماران را می‌بینند و از هزینه‌هایی که برای این کار می شود، اطلاع چندانی ندارند.

عزیزپور مشکل دیگر رادیولوژیست‌ها را عدم پرداخت به موقع مطالباتشان از سوی بیمه‌ها عنوان کرد و افزود: بعضا برخی بیمه‌ها 10 تا 12 ماه است بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

دبیر انجمن رادیولوژی استان کرمانشاه با اشاره به سختی کار رادیولوژیست‌ها، گفت: درست است کارهای مراقبتی و محافظتی در برابر اشعه مورد استفاده در رادیولوژی انجام می‌شود، اما به هر حال رادیولوژیست‌ها با این اشعه برخورد دارند و این درحالیست که سختی کار برای آنها لحاظ نمی‌شود، البته امسال مجلس در حال پیگیری این موضوع است که امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوا در تهران قابل قبول است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوش مصنوعی نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است