Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این مراسم به همت سپاه ناحیه مقاومت بسیج، پادگان نبی اکرم و فرمانداری و با حضور فرماندار شهرستان میبد، فرمانده سپاه ناحیه میبد، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، اعضای شورای شهر، یگان نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج، بانوان ادارات و بانوان بسیجی حوزه‌های فاطمه الزهرا و خدیجه الکبری شهرستان و با شرکت پرشور مردمی که از قافله عشق به جا مانده بودند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فلاح فرماندار شهرستان میبد در حاشیه برگزاری این همایش پیاده روی با شکوه و پر از معنویت که از مزار مطهر شهدای گمنام در پارک بهارن تا تربت پاک این شهدا در امامزاده میر شمس الحق صورت گرفت، با اشاره به اینکه که این مراسم جهت گرامیداشت یاد ایام پر از حزن و معنویت اربعین حسینی با هماهنگی سپاه پاسداران و سایر ارگان‌های شهرستان برگزار شده است، افزود: این برنامه در راستای شرکت محبان اباعبدالله الحسین (ع) که موفق به حضور در پیاده روی اربعین حسینی در کربلا نشدند، با طی مسیری که از محل دفن شهدای گمنام در پارک بهاران تا امامزاده میر شمس الحق در نظر گرفته شد، تدارک دیده شد.

وی افزود: با نیتی که شرکت کنندگان در پیاده روی امروز داشتند، این مسیر را با نشان دادن عشق و ارادتشان به امام حسین (ع) با پای پیاده طی نمودند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان میبد نیز طی سخنانی بیان کرد: به نیابت کسانی که در سزمین کربلا پیاده روی نمودند، با حضورنیرو‌های بسیجی، پادگان، سپاه و نیروی انتظامی پیاده روی خوبی از مسیر شهدای گمنام در پارک بهاران تا شهدای گمنام در امامزاده میر شمس الحق برگزار شد.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به عدم اطلاع رسانی مراسم جهت حضورشان به صورت گسترده اعتراض نموده اند، افزود: این برنامه یک کار خوبی بود که بازتاب بسیار خوبی هم داشت و با استقبال مردم روبرو شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان میبد در ادامه گفت:: انشاالله در سال‌های آینده این برنامه را به صورت مردمی برگزار خواهیم نمود تا کسانی که از راهپیمایی اربعین دنبال ماندند و نتوانستد در پیاده روی اربعین در کربلا حضور داشته باشند، بتوانند در راهپیمایی اربعین که در شهرستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

گفتنی است مراسم در شروع و پایان با حضور شرکت کنندگان بر سر مزار مطهر شهدای گمنام همراه بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • گرامیداشت روز معلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد