Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، گفت: فعالیت‌ها و خدمات سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان تا بازگشت کامل زوار حسینی در شهر و پایانه مرزی مهران ادامه دارد.

سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: سپاه استان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اربعین استان، خدماتی را برای تسهیل در امر این عملیات بزرگ فرهنگی و ارائه خدمات درشان زوار حسینی پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بیان کرد: ارائه این خدمات برگرفته از چهار کلیدواژه تأکیدات مقام معظم رهبری، عمل به قانون، ایجاد امنیت، حفظ مرزها و کرامت و شأن و زوار حسینی است که الگوی در این نهاد است که در 6 محور، فرهنگی، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل و امنیت فعالیت می‌کند که در برخی موضوعات به‌صورت ویژه و برخی به‌صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها فعالیت می‌شود.

 

فرمانده سپاه پاسداران امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: توزیع پوسترهای تبلیغاتی، بروشورهای زیارت عاشورا و زیارت اربعین، توزیع 100 هزار بروشور معرفی شهدای برجسته استان، اجرای سه کیلومتر سیستم صوتی، برپایی نمایشگاه استکبارستیزی در پایانه مرزی مهران، تلویزیون شهری و تبلیغات فرهنگی ازجمله برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین در مرز مهران بوده است.

 

سردار حسینی، گفت: در بخش اسکان هم در شهر ایلام و هم در پایانه مرز مهران پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است، برای اسکان زوار در میدان اربعین پایانه مرزی مهران امکانات لازم برای اسکان 5 هزار نفر و در ایلام نیز امکان اسکان 10 هزار نفر ازجمله پایگاه‌ها و مساجد و تکایا پیش بنی شده است

 

وی، افزود: در بخش حمل‌ونقل نیز یک دستگاه پل فلزی به همت نیروی زمینی سپاه به طول 60 متر، عرض 6 متر و تناژ 60 تن روی رودخانه قبل از روستای بان رحمان در مسر مهران به ملکشاهی نصب‌شده است و در حال حاضر نیز 400 دستگاه انواع اتوبوس‌های جوان سیر و نیروهای مسلح سازمان‌دهی شده و در حال خدمات‌رسانی به زوار هستند و همچنین 15 دستگاه تریلی حمل بار کف دار پیش‌بینی‌شده که در موج بازگشت در صورت حجم سنگین زوار، برای انتقال زوار از پایانه تا پل زائر استفاده شود.

فرمانده سپاه پاسداران امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، بیان کرد: در بخش تغذیه نیز ستادی متشکل از پایگاه‌های مقاومت و کمیته‌های مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان تشکیل‌شده است و همچنین با آستان قدس رضوی کارهای مشترکی در حال انجام است،240 آشپزخانه خانگی در شهر ایلام سازمان‌دهی شده است و یک آشپزخانه بزرگ در اردوگاه اربعین در 1200 مترمربع با امکانات کامل و ظرفیت توزیع 20 هزار پرس غذا مستقر است.

 

سردار حسینی، یادآور شد: در حال حاضر نیز 27 ایستگاه صلواتی مربوط به سپاه‌های استانی و یگان‌های مختلف سپاه‌های استانی در مهران و سه دستگاه نانوایی مستقر هستند و یک آشپزخانه صحرایی به ظرفیت توزیع 2500 غذا نیز در نظر گرفته‌شده و در بخش درمان بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) وابسته به نیروی زمینی سپاه در منطقه با امکانات رادیولوژی، آزمایشگاه، پزشک متخصص و عمومی به همراه بسیج جامعه پزشکی استان مستقر است.

 

وی، افزود: در حوزه امنیت نیز در کنار سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات استان انجام‌وظیفه می‌کند و تمام همکاران در دو نوبت در این امر مشارکت دارند، 9 گردان بیت‌المقدس و امام حسین (ع) سازمان‌دهی شده‌اند، همچنین دو فروند بالگرد در منطقه مستقرشده است.

 

فرمانده سپاه پاسداران امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، بابیان اینکه این خدمات نیز در امر برگشت زوار نیز وجود خواهد داشت، گفت: در بخش‌های مختلف مربوط به اربعین حسینی، اقدامات خوبی در استان انجام‌شده ولی هنوز تا تأمین نیازمندی‌های زیرساختی در مهران فاصله زیادی وجود دارد، بزرگراه ایلام به مهران باید تکمیل شد، ریل راه‌آهن از کرمانشاه به ایلام باید عملیاتی شود و جاده ارتباطی مهران، دهلران به اندیمشک دوبانده شود.

 

سردار حسینی، با تاکید بر اینکه تاکنون حداقل 60 درصد زوار اربعین از محور مهران تردد کرده‌اند، یادآور شد: مهران، سهل الصول ترین، امن‌ترین و نزدیک‌ترین راه به کربلاست که با توجه به حجم جمعیت زوار مراجعه‌کننده به مرز مهران، این استان نیازمند گذرگاه دومی برای تردد زوار است که باید مرز چیلات برای اربعین سال آتی، به صورت گذرگاه یا پایانه موردتوجه قرار گیرد.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد گذرگاه مرزی چیلات در شهرستان دهلران می‌تواند موجب کاهش حجمی از جمعیت زوار حسینی به مرز مهران باشد که موجب می‌شود کار تردد زوار نیز به‌راحتی صورت گیرد و مهم این است که زیرساخت‌های استان تکمیل شود و مجتمع خوابگاهی برای ایام اربعین حسینی احداث گردد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود