Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@21:59:11 GMT

مسائل اقتصادی و اشتغال؛ مهمترین مطالبه مردم

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۳۷۷۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران محمد اسلامی، استاندار مازندران شب گذشته با آیت‌الله نظری خادم الشریعه در ساری دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس این گزارش آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور استاندار جدید به نقش مردم مازندران در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم این استان پیشگامان عرصه نهضت امام خمینی(ره) بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که مازندرانی حمایت بسیار خوبی از نهضت انقلاب اسلامی داشتند، افزود: این حمایت های مردم امروز پس از گذشته حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی همچنان با قدرت ادامه دارد.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، مازندران را از جمله استان هایی با پتانسیل و ظرفیت بالا برشمرد و تصریح کرد: مردم مازندران در امور دینی، سیاسی و انقلابی همواره جزء برترین‌ها بودند و نمونه این موضوع در تاریخ انقلاب اسلامی به وضوح قابل مشاهده است.
آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که در زمانی که بردن نام روح الله در کشور جرم شناخته می شد و بسیار سخت بود، رساله امام خمینی(ره) به همت علما در مازندران خوانده می‌شد و نقش مازندران در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی نیز بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره عنایت ویژه ای به مازندران داشتند و امروز نیز نگاه مقام معظم رهبری به این استان بسیار خاص است، افزود: امیدوارم مسئولان نیز همین روحیه را برای خدمت به مردم استان داشته باشند.
آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که همراهی مردم در همه عرصه ها مثال زدنی بوده است، تصریح کرد: همت مردم انقلابی و با بصیرت ما در عالم دوستی و دفاع از انقلاب همواره بسیار خوب و قابل قبول بوده است.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که ظرفیت و پتانسیل های مازندران بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: باید با یک مدیریت صحیح و انقلابی از این ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه استان بهره گرفته شود.
وی با بیان این که بسترهای لازم برای رشد و توسعه استان کاملاً فراهم است، تصریح کرد: باید با وحدت و همدلی در جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم به ویژه مسئله اقتصادی و اشتغال تلاش کرد.
آیت‌الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که مراجعات مردمی بسیاری در روز به این دفتر صورت می گیرد، افزود: مهم ترین مطالبه مردم در مراجعه به دفاتر علما مسائل اقتصادی و اشتغال است که امیدواریم با تدبیر مسئولان این مسائل رفع شود.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که ظرفیت‌های موجود نیازمند مدیریت صحیح است، تصریح کرد: انشاء الله با مدیریت و همکاری همه مدیران شاهد رفع کاستی‌ها و مشکلات استان مازندران باشیم.
 خادم الشریعه با تأکید بر اینکه سعادت بشر در خیرخواهی و خدمت به دیگران است، گفت: باید از همه پتانسیل های موجود در جهت خدمت به عموم جامعه بهره گرفته شود.
وی در ادامه خطاب به استاندار مازندران گفت: الحمدالله روحیه خدمت دارید و از خداوند متعال بخواهید که شما را در این مسیر موفق بدارد و در مسائل اعتقادی و خدمتی توفیق کامل داشته باشید.
خادم الشریعه عنوان کرد: امروز مردم توقع بسیاری از مسؤولان و مدیران دارند و ایت توقع به حق است چون مردم ما در همه صحنه ها و عرصه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بودند.
در ادامه محمد اسلامی، استاندار جدید مازندران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله نظری خادم الشریعه به ظرفیت بالای مازندران اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل پتانسیل بسیار می‌تواند پنج استان دیگر را نیز مدیریت کند.
وی با بیان این که اگر موانع کار برطرف شود بسیاری از امور حل خواهد شد، افزود: متأسفانه به دلیل همین موانع ایجاد شده کارها دچار یک پیچیدگی شده است.
استاندار مازندران به ظرفیت بالای دریای مازندران اشاره کرد و با بیان این که مازندران با تجارت خاویار به جهان را داشته باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی نیز همین است که از این ظرفیت برای جهانی شدن استفاده کنیم.
اسلامی در ادامه ظرفیت بالای گردشگری مازندران اشاره کرد و گفت: متأسفانه حاصل گردشگر برای استان شایعات اجتماعی و زیست محیطی بوده که این مسئله باید مدیریت شود تا گردشگران بدون بروز مشکلی وارد استان شوند و این نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها و مدیریت صحیح است.
وی همچنین به مسئله زباله استان اشاره کرد و با بیان اینکه امروز موضوع زباله در جهان به طلای سیاه تعبیر می‌شود، گفت: اگر در این بخش نیز مدیریت صحیح انجام شود ضمن بهره برداری صحیح شاهد اشتغال مناسب در این بخش خواهیم بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شده است، گفت: مازندران با انجام اقدامات صورت گرفته، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  علی باقری گفت: با توجه به اینکه هفته کار و کارگر را در پیش داریم و این ایام ،ایام جشن کارگران است باید زمینه رشد و توسعه کارگران را فراهم کنیم چون هر جامعه‌ای مرهون بازوان توانمند کارگران است و همچنین چرخ اقتصادی هر کشوری با دستان کارگران می‌چرخد .

وی با بیان اینکه وزارت کار و تعاون یک وزارت خانه کاملا مردمی است، افزود: این وزارتخانه در میان سایر وزارتخانه‌ها پرکارترین وزارتخانه کشور است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: بیش از 70 درصد مردم مازندران از این وزارتخانه در بخش‌های مختلف خدمات می‌گیرند.

باقری با بیان اینکه سعی کردیم در این ایام از همه جامعه کار و کارگری تجلیل کنیم، گفت: 20 نفر از این عزیزان به عنوان کارگر برتر در سطح استان تجلیل شدند و یک نفر هم در سطح کشور به عنوان کارگر نخبه تجلیل خواهد شد.

باقری ادامه داد: پایین‌ترین نرخ بیکاری در سطح کشور با توجه به آمار سامانه رصد اشتغال متعلق به مازندران است.

وی گفت: در حوزه اشتغال در این استان اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، به طوریکه در سال گذشته در مازندران 100 درصد از برنامه‌های ما در حوزه کار محقق شد.

باقری با بیان اینکه در حوزه اشتغال سامانه جست‌وجوی شغل راه اندازی شده و همه می توانند رزومه خود را به این سامانه منتقل کنند، گفت: تاکنون 12400 نفر در این سامانه ثبت نام کردند و 9هزار نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شناسایی 1400 کارفرما به ویژه در شهرستان آمل و غرب استان،  ادامه  داد: این سامانه از طریق وزارتخانه راه اندازی شده و در بخش اشتغال و شناسایی کارفرماها و معرفی اشتغال بسیار مفید بود.

 وی افزود: با اجرای این طرح در بخش‌های مختلف و رشته‌های مختلف یک بانک اطلاعاتی خوب راه اندازی شده است. 

باقری افزود: سامانه جامع روابط کار هم راه اندازی شده و افراد می‌توانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند و با ورود کارشناسان در این سامانه با کمتر از بیست روز رای صادر می‌شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه در سطح مازندران در این دولت 6200 مورد بازرسی از کارگاه های پرخطر انجام شده است، گفت: در حوزه روابط کار، رتبه اول را داریم و کارشناسان ما در شهرستان آمل رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل کار، رفاه اجتماعی و تعاون همچنین با اشاره به افزایش حقوق کارگران نسبت به کارمندان افزود: در این دولت 170 درصد افزایش حقوق داشتیم و برای کارگران در مقایسه با کارمندان 40 درصد افزایش حقوق داشتیم. در حوزه تعاون هم یکی از ارکان اصلی شعار سال توجه کردن به بخش تعاون است، چون اقتصاد در بخش تعاون کاملا مردمی است و در این حوزه سالانه دو درصد رشد داشتیم  و همچنین سند توسعه تکلیف کرده است که 25 درصد اشتغال از طریق تعاون باید انجام شود.

باقری افزود: در اجرای طرح کالابرگ هم بیش از 700 هزار خانوار از دهک یک تا هفت از این طرح استفاده کرده‌اند. طرح امنیت غذایی هم از دهک یک تا سه، کودکان زیر پنج سال و آسیب پذیر را پوشش می‌دهد و ماهانه یک میلیون تومان با تشخیص مرکز بهداشت دریافت خواهند کرد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم