Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از سازمان جهادکشاورزی استان، کریم مهری با بیان اینکه باغداران استان سیب‌های درجه یک و با کیفیت خوب را به فروش رسانده و یا در سردخانه‌های خصوصی  ذخیره کرده‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه به حد کافی سیب درجه یک در سردخانه‌های استان ذخیره شده است.

وی اعلام کرد ۵۲۰ هزار تن سیب از ۳۳ هزار هکتار باغات سیب استان برداشت شده است که  این میزان تولید نسبت به سال گذشته  افزایش ۴۰ الی ۵۰ درصدی تولید این محصول را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهری با بیان اینکه از ۵۲۰ هزار تن سیب برداشت شده در آذربایجان‌شرقی، ۱۳۰ هزار تن محصول درجه یک(۲۵ درصد)، ۱۸۰ هزار تن محصول درجه دو(۳۵ درصد)، ۱۰۴ هزار تن محصول درجه سه و صنعتی(۲۰ درصد) و ۲۰ درصد مابقی نیز در حدود ۱۰۴ هزار تن به صورت بادریز می‌باشند ادامه داد: قیمت سیب درجه یک دربازار استان ۲۰۰۰۰-۱۸۰۰۰ریال، درجه دو۱۷۰۰۰۰-۱۳۰۰۰۰ ریال و قیمت خرید تضمینی سیب درجه ۳ طبق دستورالعمل دوهزار ۸۸۹ ریال است که سازمان تعاون روستایی استان نسبت به دایر کردن مراکز خرید در شهرستان‌های مرند، مراغه، اهر، میانه و شبستر اقدام کرده است ولی با توجه به قیمت بالای سیب درجه ۳ دربازار نسبت به قیمت خرید تضمینی باغداران رغبتی به فروش محصول به تعاونی روستایی را ندارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از صادرکننده‌های بخش کشاورزی، گفت: صادرکنندگان سیب می‌توانند در قبال یک کیلوگرم سیب درجه یک، یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصد وارد کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به لزوم استفاده از فناوری‌های جدید در تمام مراحل تولید تا عرضه به بازار در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

true برچسب ها : جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سیب درختی کریم مهری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بین دستگاهها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است.

هر یک از این دستگاه ها به ترتیب 24.3 درصد، 17.6 درصد، 8.4 درصد و 3.3 درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب 12.7 درصد، 12.7درصد، 10.6 درصد و 8.8 درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال