Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد : بهره‌برداری از مرحله اول فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و تجهیزات استراتژیک جدید شهریور 97 آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، اله مراد عفیفی پور گفت: برای تعیین اپراتوری بندر شهید رجایی در حال طراحی مدلی هستیم که کار به دقت پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره تعیین ترمینال اپراتور بندر شهید رجایی افزود: این کار استراتژیک و خاص است، باید مدل‌های مختلف ارزیابی شود، معایب و محاسن به دقت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا در آئین‌نامه، نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود.
عفیفی پور اضافه کرد : نیازمند ارزیابی دقیق و منطبق با نیازهای سازمان و نیازمندی‌های روز در این حوزه هستیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره فاز 3 بندر شهید رجایی بیان کرد: مراحل نهایی انتخاب پیمانکار برای ساخت و ساز در حال طی شدن است که 850 میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه کردیم.
وی ادامه داد: در فاز سوم طول اسکله 1400 متر است و 58 هکتار اراضی پسکرانه دارد و یک مدیر برای اجرای این طرح در سازمان بنادر منصوب شده است.
عفیفی پور تصریح کرد: هفته پیش نیز پیمانکارانی که به صورت مشارکتی در مناقصه ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی شرکت کرده‌اند، بازدید میدانی از محل داشتند که می‌تواند به روند تسریع کار، کمک کند.
این مقام مسئول همچنین درباره توسعه اراضی لجستیکی و پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: 2400 هکتار از اراضی پشتیانی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور استفاده شده است و دیگر اراضی قابل واگذاری در این بندر به سرمایه‌گذاران نداریم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین 2400 هکتار اراضی جدید هم در نظر گرفته شد که دیوارکشی محدوده آن 85 درصد پیشرفت دارد، بخش زیادی از این اراضی به صورت اسنادی تملک شده است و بخش دیگری هم معارض دارد.
وی افزود : البته مشاور خارجی سازمان بنادر و دریانوردی همزمان در حال مطالعه جانمایی این 2400 هکتار است تا بتوانیم در حوزه لجستیک به عنوان شهر لجستیکی سرمایه‌گذار جذب کنیم.
عفیفی پور درباره تأمین تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی بیان کرد : 104 میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌های کانتینری است که بخشی از آن‌ها وارد شده و تا پایان امسال 4 دستگاه از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود و تا شهریور 97 همه این جرثقیل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت : همچنین 37 دستگاه ترانستینر داریم که 15 دستگاه آن در بندر شهید رجایی در حال نصب است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی از آن‌ها در پسکرانه ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

لایروبی کانال اصلی بندر بوشهر به تصویب رسید معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای طرح‌های لایروبی در بندر بوشهر گفت: لایروبی کانال اصلی بندر بوشهر به طول 15 کیلومتر و کانال مقابل مجتمع بندری نگین به تصویب رسیده که به‌زودی اجرا می‌شود.  محمدرضا الهیار در بررسی اجرای طرح‌های بندری بوشهر به کارگیری راهکارهایی برای کاهش رسوب گذاری در بندرهای کشور را یکی از برنامه‌های بلند مدت این سازمان خواند و اظهار داشت: برای کاهش رسوب گذاری در بنادربرنامه‌هایی در دست اجرا است که در این زمینه با مشارکت کارشناسان داخلی و بین المللی مطالعات خوبی صورت گرفته است. الهیاربا اشاره به وجود تجهیزات اطفا حریق در بنادر استان بوشهر، گفت: این تجهیزات با اعتبارات داخلی در ساحل ایجاد شده است، اما برای به کارگیری شناور آتش خوارها برنامه‌هایی تدوین شده که پس از تکمیل مطالعات اجرا می‌شود. وی از اجرای طرح لایروبی کانال بندر بوشهر خبرداد و گفت: لایروبی کانال اصلی بندر بوشهر به طول 15 کیلومتر و کانال مقابل مجتمع بندری نگین به تصویب رسیده که بزودی اجرا می‌شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق بندرهای کوچک تاکید کرد.


افزایش 54 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم گفت : تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر در 7 ماه امسال 54 درصد افزایش یافت.
محمد مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در استان گفت: برای فراهم کردن تسهیلات لازم در راستای تخلیه و بارگیری کالا امسال در حوزه زیرساخت‌های بندری طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه بندر بوشهر از نقاط مهم بندری در عرصه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری است، افزود: حمل کالاهای تجاری کانتینری مهم‌ترین روش در صادرات و واردات محسوب می‌شود و بندر بوشهر از جایگاه مهمی در این حوزه برخوردار است.
بنچاری بندر بوشهر را دومین بندر کانتینری کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کشور در تخلیه و بارگیری کانتینر محسوب می‌شود، توجه به توسعه زیرساخت‌ها این بخش در اولویت قرار دارد.
وی از ساخت پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر خبر داد و گفت: با تکمیل این پایانه ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر سالانه به یک میلیون تی.ایی. یو کانتینر افزایش می‌یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد : تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر در هفت ماه امسال 54 درصد افزایش یافت.
بنچاری با اشاره به اینکه در این مدت 102 هزار و 600 تی.ایی. یو کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است تصریح کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری، بیش از 50 هزار و 873 کانتیتر آن صادرات بوده که نسبت به 27 هزار کانتینر سال گذشته افزایش حدود 2 برابری دارد.
وی با اشاره به اینکه بندر عسلویه در عرصه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری دارای جایگاه مهمی است ، تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر عسلویه در 7 ماهه امسال 15 درصد افزایش یافت و به 103 هزار و 65 تی.ایی. یو کانتینر رسید.

انتصاب مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حکمی محمد محسنی قلعه قاضی به عنوان مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر منصوب شد.
محمد محسنی قلعه قاضی با حکم محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر معرفی شد.
محسنی قلعه قاضی پیش از این مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر را به عهده داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک