Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوت - ایرنا - به گفته مسئولان و دست اندرکاران مرتبط با کنگره عظیم پیاده روی اربعین بر خلاف سال های گذشته٬ نظم ٬ همکاری و تردد روان زائران مهمترین ‌ویژگی های این مراسم مهم بوده است.

مشاهدات امروز (چهارشنبه) خبرنگار اعزامی ایرنا از مرزهای مهران - زرباطیه و مسیر کوت نجف نیز حاکی است با وجود شور اشتیاق خیل عظیم عزاداران حسینی ، آرامش خاصی در این مکان ها برقرار بوده و هیچگونه ازدحام یا مانعی برای رفت یا برگشت زائران وجود نداشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین گفته های مردمی همه حاکی از رضایت آنها در پیاده روی بدون مشکل اربعین از مرز مهران تا کوت نجف و کربلا بوده است.
بر اساس این گزارش از روز چهارشنبه نیز شاهد بازگشت زائران از کربلا و نجف به شهر کوت عراق و به سمت مرز مهران هستیم.
مرز مهران اصلی ترین راه ورود و خروج زائرین به کشور عراق است .
با وجود تردد میلیونی زائران برای پیاده روی اربعین امسال به خاطر برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت های ایران و عراق و همچنین مسئولان استان های مرزی دو کشور و اقدامات قاطعانه نیروهای انتظامی، زائران عتبات عالیات بدون هیچگونه معطلی از مرزهای دو کشور داخل یا خارج شده اند.
به گزارش خیرنگار اعزامی ایرنا به شهر کوت٬ زائران امسال با وجود گذرگاههای مختلف کنترل گذرنامه، بدون معطلی به مرز مهران و زرباطیه رسیدند و با فراغ بال در مسیر پیاده روی و زیارت حرم مطهر حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) گام نهادند.
در همین مورد عضو شورای استانداری استان واسط عراق اعلام کرد: در پنج سال گذشته ٬ امسال بهترین هماهنگی میان دولت های عراق و ایران و همچنین این استان برای تردد زائران به کربلا انجام شده است.
«حیدر فیلی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به شهر کوت عراق با بیان اینکه امسال برای پنجمین بار مسئولیت هماهنگی با ایران برای انتقال و تردد زائران ایرانی از مهران تا کوت و بالعکس را به عهده دارم ٬ افزود: امسال سال خاصی از نظر هماهنگی برای انتقال زائران میان دولت های ایران عراق و همچنین این استان بود که باید از تجربه آن برای سال های آینده استفاده کرد.‌
وی تصریح کرد: تا امروز بیشتر از 2میلیون نفر زائر ایرانی از همه مرزها وارد عراق شدند که بیشترین تردد در مسیر مهران کوت انجام شده است.
عضو شورای استانی عراق٬ هماهنگی میان ایران و عراق برای تردد زائران را عالی دانست و افزود: امسال توانستیم علاوه بر جابحایی زائران با ایجاد 165 گیت و استفاده از 330 دستگاه رایانه کمک مناسبی در تسهیل جابحایی زائران انجام دهیم.
وی گفت: همچنین با درایت رئیس حمل و نقل اتوبوسرانی ایرانی با ایجاد گاراژ و‌توقفگاه اقدام ارزشمندی برای تسهیل در تردد مسافران انجام دادیم و استان واسط هم در این مورد سنگ تمام گذاشت.
وی گفت: برای روند بازگشت زائران به ایران هم از سوی این استان 80 وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است که در کنار ستاد حمل و نقل شهرداری تهران به انتقال مسافران ایرانی به مرز مهران خواهند پرداخت.
حیدر فیلی افزود: تردد زائران امسال با امنیت کامل صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری های بهتر دو کشور سال آینده بهتر هم باشد.
رئیس ستاد حمل و نقل شهرداری تهران در شهر کوت عراق نیز گقت: با هماهنگی ها ٬ جلسات و توافقاتی که دو هفته قبل از اربعین با حضور مسئولان استانی عراق، سفارت جمهوری اسلامی ایران و حمل و نقل شهرداری انجام شد، شاهد نظم خاصی در اقدامات انجام شده برای تسهیل جابجایی زائران بودیم.
«پیمان سنندجی» در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به عراق با قدردانی از نقش موثر سیستم حمل و نقل عراق درجابجایی زائران ایرانی تصریح کرد: عراقی ها در جابجایی های مسیر برگشت زائران ایرانی نقش موثر و کمک شایسته ای داشته اند و بویژه در استان واسط و شهر کوت کاملا به صحنه آمده اند.
وی گفت: از عصر دیروز (سه شنبه) نیروهای حمل و نقل و جابجایی زائران آرایش بازگشت به خود گرفته و امروز روند انتقال زائران به داخل کشور شروع شده است.
وی افزود: برهمین اساس شرکت اتوبوسرانی مشهد کار جابجایی مسافران از نجف تا کوت را انجام خواهند داد و اتوبوسرانی شرکت آزادگان نیز تعدادی از اتوبوسهای خود را در مناطقی مثل حله مستقر خواهد کرد و کار انتقال زائران از کوت تا مرز مهران را نیز ستاد حمل و نقل شهرداری تهران با استفاده از500 دستگاه اتوبوس و خودرو به عهده دارد.
وی گفت: در مجموع با یکهزار دستگاه اتوبوس کار خروج زائرین از عراق از طریق مرز مهران انجام می شود و این امکانات تا پایان خروج کامل زائران ایرانی از خاک عراق برقرار خواهد بود.
آساق**1663*1770*شبس*1613*گزارش خبری از: خسرو حسینی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی