Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر با بیان اینکه بوشهریها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۴۰ موکب برای زائرین اربعین راه انداخته‌اند، گفت: پنج موکب در مسیر مرز شلمچه و مابقی موکب‌ها در شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا مستقر هستند.

عبدالرضا مطاف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین برنامه‌ریزی برای زائران اربعین حسینی و خدمات ارائه شده اظهار کرد: استان بوشهر نیز هم ‌زمان با سراسر کشور در ایام اربعین حسینی حضوری فعال و ویژه برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان بوشهر نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود 40 موکب به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند که پنج موکب در مسیر مرز شلمچه و مابقی موکب‌ها در شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا مستقر هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر تصریح کرد: 12 موکب استان بوشهر از حالت داربست و چادری خارج شده و با استقرار ثابت در ساختمان‌های مختلف، تلاش کردند خدمت‌رسانی را در شأن زائر ارتقاء دهند.

مطاف اظهار کرد: طبق سهمیه اعلامی ستاد مرکزی اربعین و استان بوشهر، موکب‌های این استان باید پذیرایی از 5 هزار زائرین اربعین را در مرز شلمچه انجام دهند، در حالی که ما 3 برابر این ظرفیت آمادگی پذیرایی از این زائرین را داریم.

وی توضیح داد: طبق نظر مجدد ستاد مرکزی اربعین، موکب‌های استان بوشهر در مسیر نجف به کربلا باید پذیرایی از 10 هزار زائر را انجام دهند، در حالی که با توجه به افزایش ظرفیت و پتانسیل به وجود آمده، ظرفیت 3 برابری پذیرایی از زائران اربعین را داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان بوشهر تصریح کرد: سهمیه پذیرایی اعلامی از زائرین در موکب‌های استان بوشهر در شهر کربلا هم طبق نظر ستاد مرکزی اربعین، 20 هزار نفر اعلام شده است و این در حالی است که ما توانایی پذیرایی 50 هزار نفر را هم داریم.

برنامه‌ریزیهای لازم برای زائران اربعین در صحن حضرت زهرا(س) شده است

حامد امیری؛ مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) هم در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین وضعیت صحن حضرت زهرا(س) برای اسکان زائران اربعین و پیشرفت عملیات‌های اجرایی ساخت‌وساز در این صحن گفت: آماده‌سازی صحن حضرت زهرا(س) شامل تخلیه مواد و مصالح ساختمانی و نظافت و پاک‌سازی صحن برای اسکان و بهره‌برداری زائران بوده که به خوبی انجام و در روزهای اخیر زائران به طور مناسب از این فضا استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: 68 هزار نفر ظرفیت اسکان مجموعه صحن حضرت زهرا (س) است؛ ضمن اینکه همه مساحت‌ها و فضاهای دیگر صحن نیز مفروش‌ شده و در اختیار زائران قرار گرفت.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) در توضیح فعالیتهای انجام شده برای صحن اظهار کرد: نمای بخش زیارتی صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حال اتمام است و بحث سنگفرش کف طبقه اول هم به طور کامل به پایان رسیده است.

امیری گفت: ‌98 درصد سنگ‌کاری و نماکاری طبقه اول انجام شده و سنگ سالن‌های سرپوشیده هم به طور صد درصد به اتمام رسیده است، با توجه به اینکه نمای طبقه اول دو مرحله است، اینکه نیمی از نمای طبقه اول تمام شده است.

وی ادامه داد: آیینه‌کاری طبقه منهای یک پایان یافته و با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مساحت بخش زیارتی در این بخش واقع است، تلاش کردیم تا آن را سریع‌تر به بهره‌برداری رسانده تا زائران اربعین بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) ادامه داد: 3 هزار 500 مترمربع کف طبقه منهای یک هم سنگفرش شده و بقیه آن هم دو ماه بعد از پایان عملیات اربعین انجام خواهد شد، ضمن اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها سنگ ستون‌های طبقه منهای یک هم تکمیل خواهد شد.

امیری افزود: در طبقه منهای 2 بخش زیارتی که در دسترس زائر نیست و اکثر فضای خدماتی در آنجا واقع است تا پایان سال هم تکمیل خواهد شد و حتی در ایام اربعین هم فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی آن دنبال و اقدامات ساخت‌وساز در این ایام در این بخش تعطیل نخواهد شد و می‌کوشیم تا آنجا که می‌توانیم در این بخش‌ها فعالیت کنیم.

وی ضافه کرد: نماکاری قسمت‌هایی که در دسترس زائر نیست هم توسط نیروها و عوامل ساخت‌وساز در صحن حضرت زهرا(س) پیگیری خواهد شد، ضمن اینکه گروههای کاری با تغییر جبهه و جابه‌جایی در موضع کاری، اقدامات ساخت‌وساز خود را دنبال می‌کنند.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) با اشاره به اقدامات اجرایی در بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا(س) تصریح کرد: 2 طبقه از دیوارکشی کتابخانه و سنگ‌کاری آن تکمیل شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت در کف طبقه همکف هستیم و بعد از ایام اربعین اقدامات خود را دنبال کرده و تا پایان سال آن را تحویل خواهیم داد.

امیری گفت: تا اردیبهشت ماه سال آینده نیز بخش موزه را تکمیل خواهیم کرد، اگرچه هم‌اکنون سنگ‌کاری بخش همکف موزه در حال اجرا است و چون این عملیات اجرایی به‌ویژه در موزه تخصصی است، کمی زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سنگ کف هتل هم تمام شده است و بعد از ایام اربعین مراحل اجرایی آن را ادامه خواهیم داد و تا پایان سال 96 آن را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) تصریح کرد: سنگ کف بخش اداری هم انجام شده و تا پایان سال مراحل نهایی آن را پیگیری کرده و تحویل خواهیم داد.

امیری بابیان اینکه سال گذشته 300 چشمه سرویس بهداشتی در اختیار زائران اربعین که در صحن حضرت زهرا(س) اسکان داشتند قرار داشت، گفت: امسال این تعداد را سه برابر کرده و به 900 چشمه رسانده‌ایم که این سرویس‌ها در سه قسمت صحن، یعنی ابتدای صحن، میانه صحن و انتهای صحن قرار گرفتند.

وی با اشاره به 80 چشمه حمام در سال گذشته که در اختیار زائران اربعین بود، افزود: با توجه به کمبود حمام در سال گذشته تصمیم گرفتیم 120 چشمه حمام به مجموعه صحن حضرت زهرا(س) بیافزاییم که در عرض چند ماه اخیر این حمام‌ها به دستور ریاست ستاد و همچنین معاون فنی ستاد ساخته شده و در دسترس زائران است.

انتهای پیام/

R1365/P1010114/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات