Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:52:55 GMT

تواضع و عشق به امام حسین(ع) میان زائران موج می زند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۸۳۲۴

تواضع و عشق به امام حسین(ع) میان زائران موج می زند

الجزیره-ایرنا-«لاله منت حماده » نویسنده موریتانیایی در مقاله ای در خصوص راهپیمایی اربعین در پایگاه خبری «النشره المغاربیه » نوشت: با مشاهده سیل مردم از راه دور متوجه می شویم که تواضع و عشق و محبت زائران به امام حسین (ع ) سرتاسر فضا را پر کرده است.

به گزارش ایرنا، این نویسنده موریتانیایی سنی مذهب افزود: ممکن است برخی تعجب کنند که چرا من در این مقاله به این مناسبت دینی شیعیان پرداخته ام و امکان دارد برخی گمان کنند من سعی در تبلیغ برای این مراسم که توسط یکی از مهم ترین گروه های اسلامی برگزار می شود، دارم، اما مساله فراتر از این ها است زیرا اکنون تمام جهان تبدیل به دهکده ای جهانی شده و وسایل ارتباطی جدید، بعد مسافت را از بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نویسنده در ادامه نوشت: من هم همانند بسیاری دیگر ازمردم، از طریق شبکه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی این اتفاق مهم را دنبال می کنم و می بینم که میلیون ها مسلمان از نقاط مختلف جهان، زن و مرد و پیر و جوان و کودک، به سوی عراق و شهر مقدس کربلا می روند ، جمعیت به گونه ای است که عقل بشری نمی تواند دلیل حضور این میزان جمعیت و این همه مهر و محبت به امام حسین (ع) را درک کند.
'چیزی که این تجمع بشری را از تجمعات دیگر متمایز می کند،روحیه از خودگذشتگی، فداکاری ، تواضع و فراموش کردن خود است؛ ثروتمند و فقیر را در این راه می بینی که با پای پیاده برای زیارت مرقد سید الشهدا امام حسین علیه السلام عازم کربلا است، در این راه انسان سازی و تقویت شکیبایی و تحمل سختی در راه رسیدن به هدف و آمادگی برای فداکاری و کمک به ستمدیدگان را می بینیم.
کسانی که تصور می کنند تنها شیعیان اهل بیت به این مراسم دینی و زیارت اربعین توجه خاص دارند، سخت در اشتباهند زیرا میلیون ها زائر از اقشار مختلف در این روزها عازم کربلا می شوند و کار به جایی رسیده است که مراکز مطالعاتی و رصد حوادث که از طریق ماهواره ها بزرگترین تجمع بشری در جهان را رصد می کنند،با شگفتی به آن می نگرند. از سوی دیگر مهم ترین نکته در این میان، مسائل معنوی و ارزشی این مناسبت دینی است، مردم با شرکت در این مراسم، شعارهای حزبی و سیاسی و مذهبی یا نژادی سر نمی دهند، همه در پی ذکر و دعا و نماز و درود فرستادن بر پیامبر اسلام اند.'
نویسنده در پایان نوشت: این مراسم و ارزش ها و عقاید دارای معانی و مفاهیم عمیقی است که نیازمند تامل بیشتر است، باید در این خصوص پژوهش های دقیق صورت گیرد تا راز این همه محبت و شیفتگی فاش شود، باید در خصوص راز ماندگاری کربلا ، قیام و شهادت امام حسین (ع ) با وجود گذشت صد ها سال تحقیقاتی عمیق صورت گیرد.
خاورم **2041*شبس*1488 *خبرنگار: سید شاهپور حسینی*انتشاردهنده: بهمن بامداد **

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه