Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی جلالی در گفتگو با امتداد نیوز در خصوص پیاده روی اربعین اظهار کرد: روز اربعین مصادف با چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایشان است که روز زیاراتی حضرت اباعبدالله (ع) محسوب می شود.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در خصوص اهمیت زیارت اربعین فرموده اند «در روز قیامت کسی نیست که با دیدن آن همه کرامات زائران حسینی (ع) در نزد خدا آرزو و تمنّای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) را در دنیا نداشته باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: در بحث زیارت امام حسین (ع) بیشتر به پیاده روی سفارش شده است که در این خصوص امام صادق (ع) فرموده اند «فردی که با قصد زیارت حضرت اباعبدالله (ع) از منزل خارج می شود در هر قدمی که برمی دارد خدواند تبارک و تعالی از او یک گناه را محو کرده و یک درجه اضافه می کند».

وی با اشاره به اینکه در سیره ائمه اطهار (ع) رفتن به امکان زیارتی با پای پیاده قابل مشاهده است، گفت: امام حسن مجتبی (ع) از مدینه با پای پیاده به زیارت خانه کعبه می آمدند.

اربعین فرصت استثنایی برای پاسخ به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی»

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اربعین شروع جاذبه مغناطیسی حسینی است»، افزود: به تعبیر بنده خداوند تبارک و تعالی خلقتی را آفریده که آنقدر زیباست که همگان را مجذوب خود می کند و آن خلقت وجود حضرت اباعبدالله (ع) است.

حجت الاسلام جلالی پیاده روی اربعین را فرصت استثنایی برای پاسخ به ندای « َهل مِن ناصر یَنصُرنی» دانست و گفت: امروز کسانی که در پیاده روی اربعین حضور پیدا می کنند در واقع به این ندای حضرت لبیک می گویند.

وی تصریح کرد: اهمیت زیارت اربعین به اندازه ای است که امام حسن عسکری (ع) در روایتی یکی از پنج علامت مومن را زیارت اربعین بیان می کنند و در واقع این زیارت را بعد از ۵۱ رکعت نماز (۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نماز نافله) یکی از علائم مومنان می دانند.

پیاده روی اربعین نماد پایبندی و استقامت شیعه در راه آرمان ها

حجت الاسلام جلالی گفت: امروز میلیون ها نفر علیرغم همه تهدیدها و مشکلات در پیاده روی اربعین شرکت می کنند که این حضور نشانه ای از پایبندی، پایداری و استقامت شیعه در راه آرمان ها و اهدافش دارد.

وی ادامه داد: می طلبد از این ظرفیت برای اقدامات فرهنگی استفاده شود و باید از جزیره ای عمل کردن دستگاه های فرهنگی جلوگیری شود و به صورت متمرکز یک کار فرهنگی زیبا انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در ادامه به بیان نکاتی در خصوص زیارت اربعین پرداخت و گفت: سفارش شده افرادی که در روز اربعین توفیق حضور در کربلا را دارند این زیارت که کلام گهربار امام صادق (ع) است را قرائت کنند.

آشنایی با زوایای زیارت اربعین

وی با اشاره به اینکه پنج نکته اساسی را می توان در زیارت اربعین مشاهده کرد، افزود: اولین نکته اصالت خانوادگی امام حسین (ع) است و در ابتدای زیارت جایگاه حضرت بیان می شود.

حجت الاسلام جلالی گفت: دومین نکته سلامی است توسط زائر به حضرت اباعبدالله حسین (ع) داده می شود که در واقع به این معناست که آقا اگر امروز من در کربلای معلی حضور ندارم اما باز هم خود را به شما نزدیک می بینم.

وی سومین نکته برگرفته از زیارت اربعین را عظمت حضرت سیدالشهدا (ع) برشمرد و بیان کرد: در متن این زیارت آمده است « اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَهِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَهِ» به این معنا که عظمتی که حضرت اباعبدالله (ع) پیدا کرد به دلیل کرامتی است که خدای تبارک و تعالی داشته و شهادت را به حضرت عنایت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هدف قیام امام حسین (ع) چهارمین نکته زیارت اربعین است و بیان شده حضرت جانشان را برای هدایت و بیرون آمدن گمراهان از ضلالت و گمراهی فدا کردند.

وی هدایت را بالاترین نعمتی دانست که که خداوند تبارک و تعالی به انسان عنایت کرده است، گفت: در قرآن بر بندگان و مومنان مگر در زمینه بحث هدایت منت نمی گذارد.

حجت الاسلام جلالی گفت: نکته پنجم در زیارت اربعین بیان خصوصیات افرادی است که در برابر اباعبدالله (ع) قرار گرفتند؛ در زیارت آمده این ها افرادی بودند که فریب دنیا را خورده و بنده دنیا شده بودند و سرمایه بسیار زیبای خود را در قبال مطاع ناچیز دنیوی فروختند.

ویژگی های یاران امام حسین (ع) را در وجودمان تقویت کنیم

ی با اشاره به تهدیدها و دشمنی های آمریکا افزود: طی عمر ۳۹ ساله انقلاب اسلامی ایران شیطنت های آمریکا به ویژه در بُعد شیعه همواره وجود داشته است.وی با اشاره به پیوند بین انتظار و عاشورای امام حسین (ع) اظهار کرد: این پیوند در ادعیه قابل مشاهده است.

حجت الاسلام جلالی گفت: باید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شما از مکتب عاشورا درس، اخلاق و عبرت های عاشورایی را ببینید» توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: امروز زائر امام حسین (ع) با مشاهده این عظمت به این نتیجه می رسد که برای اینکه در خیمه اباعبدالله (ع) باشد باید نشانه ها و ویژگی های یاران امام حسین (ع) را داشته باشد.

true برچسب ها : پیاده روی اربعین سازمان تبلیغات اسلامی کرمان علی جلالی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)