Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تعدادی از زائران پیش از ماه صفر از مرزها خارج شدند، گفت: با احتساب آن ها و حدود 80 هزار و 500 نفر اتباع افغانی مقیم ایران که از مرزها خارج شدند تا کنون حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر برای زیارت از مرزها خارج شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین ذوالفقاری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما افزود: بر اساس گزارش ها اربعین امسال در مقایسه با پارسال تغییرات محسوسی دارد و با برنامه ریزی های انجام شده بخشی از مشکلات پارسال برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برخی از عوامل رضایتمندی بیشتر زائران اربعین امسال در مقایسه با پارسال گفت: زیرساخت ها از جمله جاده و پارکینگ و تامین آب در مقایسه با پارسال بهتر شد.
ذوالفقاری افزود: روزانه توان تامین آب را برای 300 هزار نفر در منطقه مرزی مهران و به همین میزان در چزابه داریم و بیش از 30 میلیارد تومان هزینه آبرسانی به چزابه شد.
وی با اشاره به اینکه از حدود سه روز پیش میزان رفت زائران در مقایسه با برگشت آن ها کمتر شده است، ادامه داد : مدیریت مردم در زمان سفر بهتر شده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تعدادی از زائران پیش از ماه صفر از مرزها خارج شدند گفت: با احتساب آن ها و حدود 80 هزار و 500 نفر اتباع افغانی مقیم ایران که از مرزها خارج شدند حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از مرزها خارج شدند.
ذوالفقاری افزود: با توجه به میزان روادیدهایی که صادر کردیم حدود 35 هزار نفر هنوز از کشور خارج نشدند که احتمالاً فردا یا پس فردا یا هفته آینده که منتهی به 28 صفر می شود خارج می شوند.
وی اضافه کرد: تاکنون حدود 800 هزار نفر از زائران به کشور بازگشتند .
ذوالفقاری درباره برگزاری همایش های بین المللی در حاشیه مراسم اربعین گفت: در این همایش ها فرهنگ اربعین ، جهت گیری های کلان و بررسی آسیب هایی که ممکن است متوجه مراسم اربعین شود مطرح شد همچین همایش هایی در داخل کشور در جهت سیاست ها و برنامه ریزی های اربعین برگزار شد.
وی افزود: هدف نهایی اربعین کمک به اتحاد و انسجام جهان اسلام و ادیان دیگر الهی و توسعه و گسترش فرهنگ اصیل اربعین و عاشورای امام حسین (ع) است.
در ادامه محمد باقر خرمشاد کارشناس و پژوهشگر ارشد مسائل جهان اسلام در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:? اربعین پیام فرهنگی دارد و اسلامی رحمانی ، عرفانی و مهربانی را مقابل اسلام وهابی، تکفیری، سعودی و اموی سفاک و بی رحم معرفی می کند.
وی افزود: همان گونه که شهادت امام حسین (ع) دین جدش را احیا کرد، بزرگداشت اربعین هم در حال احیای دین جد اباعبدالله (ع) از شرّ نوعی اسلام انحرافی سعودی است.
خرمشاد گفت: اربعین جلوه ای از تمدن مهدوی وعده داده شده است و فضای عمومی آن مملو از ایثار، فداکاری، گذشت و محبّت است و پیام سیاسی آن هم این است که شاهد بسیج جمع مومن و عاشق 20 تا 30 میلیونی از ملیت های متنوع هستیم.
وی با بیان اینکه این تجمع میلیونی، بلوک قدرت و نمایش اقتدار یک تفکر و عقیده است، افزود: اربعین، یزیدشکن است و پیام این تجمع میلیونی این است که سعودی ها خیال اشتباهی، توهم و هوس نکنند حزب الله لبنان را درگیر و حذف کنند زیرا مشکلات را در منطقه بیشتر می کند.


ادامه دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده و آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است و اجازه نداده سه کشور اروپایی دیگر نیز به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 751447

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • جریان آزادی‌خواهی غزه در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت
  • مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران افتتاح شد
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد