Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - میهمان نوازی و تکریم مردم مرزنشین سیستان و بلوچستان از زائران پاکستانی اربعین حسینی در چند سال اخیر سبب شده امسال مردم شیعه و سنی این استان با شور و عشق حسینی میزبان و بدرقه کننده چندین هزار نفر از برادران و خواهران کشور همسایه خود باشند.

به گزارش ایرنا مردم خونگرم و میهمان نواز سرزمین کهن سیستان و بلوچستان به عنوان تنها دروازه دسترسی زائران پاکستانی به کربلای معلی استقبال و میزبانی از زائران خارجی را افتخار خود می دانند به طوری که قشرهای مختلف مردم اعم از پیر و جوان، شیعه و سنی، دارا و ندار همه و همه افتخار خدمت به زائران اربعین حسینی کشور دوست و همسایه پاکستان را برای خود ثبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان این دیار به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.

***ساماندهی 700 خادم برای خدمات رسانی به زائران پاکستانی درسیستان وبلوچستان
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: حدود 700 خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.
رضا بختیاری اظهار داشت: سال گذشته حدود 22 هزار زائر پاکستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به کربلا مشرف شدند که امسال پیش بینی می شود با توجه به استقبال خوب مردم این کشور افزایش افزون بر 2 برابری یابد.
وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: خدمات بهداشت و درمان به عنوان یک بخش مهم از خدمات رسانی به زوار مورد توجه این ستاد است به طوری که در زاهدان و میرجاوه این خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.
وی گفت: این ستاد با توجه به اهمیت اطعام زوار پاکستانی پیش بینی لازم برای پذیرایی از 30 هزار نفر آنان در قالب سه وعده اصلی و 2 میان وعده را انجام داده است.
وی افزود: برای طبخ غذای زوار آشپز پاکستانی در نظر گرفته شده است.
وی توزیع بسته های فرهنگی، راه اندازی ایستگاههای صلواتی، بسته کودک و سبک زندگی و برپایی موکب های مختلف در کنار 2 موکب اهل سنت را از جمله اقدامات این ستاد در ارائه خدمات به زائران پاکستانی برشمرد.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: کمکهای مردمی استان برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پاکستانی سال گذشته 350 میلیون تومان بوده است.
وی تامین هزینه های مالی برای اطعام زوار و اقلام مورد نیاز در بخش اسکان نظیر پتو، موکت و فرش را از جمله نیازهای این حوزه بر شمرد و گفت: مردم استان با مراجعه به پایگاه های بسیج و مساجد استان می توانند این نهاد را در ارائه خدمات مطلوب تر به زائران پاکستانی یاری کنند.

***خدمات دهی به زوار پاکستانی اربعین به بهترین نحو در زاهدان و میرجاوه انجام می شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات دهی به زوار پاکستانی اربعین حسینی در میرجاوه و زاهدان از سوی دستگاههای مختلف و ستاد اربعین استان به بهترین نحو ممکن انجام می شود.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: بیشتر نهادها و دستگاههای استان اعم از نظامی، انتظامی، هلال احمر، علوم پزشکی، فرمانداریها، شهرداریها، اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد اربعین استان برای خدمات دهی به زوار حسینی آماده هستند و این باور و عشق در همه وجود دارد زیرا خود را خادم الائمه (ع) می دانند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمت رسانی به زوار حسینی افتخاریست که همه را به خود جذب می کند ادامه داد: علاوه بر دستگاههای عضو ستاد اربعین، اصناف و شرکت ها و بازاریان نیز برای خدمات دهی وارد صحنه شده اند بطوریکه اتحادیه خبازان اعلام کرده است تمامی نان مورد نیاز زوار اربعین در زائرسرای امام رضا (ع) را تامین می کند و این حرکت خود الگویی مناسب برای سایر صنوف است.
وی تصریح کرد: باید همه را در این کار بزرگ شریک و همسو کنیم و در یک کلام خیل کثیر را در مسیر قدم زوار عزیز که با طی مسافت طولانی و تحمل سختی ها و سختگیریها خودشان را به ایران رسانده اند، جاری کنیم تا دلشان روشن و امید و نشاط در چهره های خسته از آثار سوء نیت ها در کشور خودشان، ایجاد شود.

*** بیش از 48 هزار زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک ایران شدند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 48 هزار و 500 زائر پاکستانی عتبات عالیات از 24 شهریور امسال تا 14 مهرماه از طریق پایانه مرزی میرجاوه این استان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
علی خانقائی اظهار داشت: ورود این زائران پاکستانی به خاک ایران اسلامی در این مدت با اتوبوس و پای پیاده انجام شده است.
وی افزود: حجم ترددهای مرزی در چند روز مانده به اربعین به شدت افزایش یافته است.
وی بیان کرد: سال گذشته 42 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم محرم و اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.
وی تاکید کرد: امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به مشکلات چند روز گذشته زائران پاکستانی در آن سوی مرز گفت: ورود زائران پاکستانی به خاک ایران در پی رایزنی مسئولان وزارت امور خارجه و استان با مسئولان این کشور تسهیل شده است.
علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: خوشبختانه در پی برنامه ‌ریزی انجام ‌شده و حضور فعال نیروهای مردمی و کارکنان دستگاه‌های مختلف سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی در روند خدمت‌ رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی وجود ندارد.
رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان از تلاش نیروهای ستاد مردمی اربعین، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه کسانی که به‌ صورت شبانه‌ روزی برای خدمت ‌رسانی به زائران پاکستانی در تلاش هستند قدردانی کرد.

*** ارائه خدمات امدادی به بیش از 2 هزار زائر پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خدمات امدادی به بیش از 2 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از ابتدای آبان تا کنون در پایانه مرزی میرجاوه این استان ارائه شده است.
رسول راشکی اظهار داشت: همچنین در این مدت چهار هزار و 350 نفر در چادرهای نصب شده جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پایانه مرزی میرجاوه اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به منظور ارائه خدمات به زائران پاکستانی اربعین حسینی در پایانه مرزی میرجاوه مستقر شده است.
وی در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به زائران پاکستانی اربعین در پایانه مرزی میرجاوه گفت: خدمات ارائه شده این جمعیت به زوار پاکستانی از ابتدای آبان همزمان با ورود نخستین کاروان اربعین این کشور آغاز شده است.
راشکی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت ضمن پشتیبانی تمامی خدمات ارائه شده به زائران پاکستانی اربعین حسینی براساس رسالت بشر دوستانه و به منظور رفاه حال این عزیزان اقدامات امدادی و رفاهی خود را انجام داده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: برای اسکان موقت زائران یک اردوگاه با ظرفیت 170 دستگاه چادر در پایانه مرزی میرجاوه دایر شده است.
وی ادامه داد: افزون بر هزار و 800 تخته پتو، 200 تخته موکت و 2 هزار و 600 عدد کنسرو از ابتدای آبان تا کنون در میان زائران پاکستانی اربعین در پایانه مرزی میرجاوه توزیع شده است.
وی تصریح کرد: همچنین ارائه کمک های اولیه به 200 نفر از زائران پاکستانی از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 2 تیم امدادی از شهرستان میرجاوه و یک تیم امدادی از شهرستان زاهدان به همراه اعضای تیم واکنش سریع با 12 دستگاه خودروی امدادی و غیرامدادی در پایانه مرزی میرجاوه آماده خدمت رسانی به زائران پاکستانی هستند.
راشکی اظهار داشت: ارائه خدمات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تا آخرین نفراتی که به منظور زیارت عتبات عالیات وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند ادامه خواهد داشت.

***ویزیت 4512 نفر از زوار حسینی پاکستانی در مرز میرجاوه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون بر چهار هزار نفر از زوار حسینی پاکستانی از ابتدای ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران تا کنون در پایانه مرزی میرجاوه به صورت سرپایی ویزیت شدند.
دکتر محمود رضا میری اظهارداشت: علاوه بر خدمات ویزیت سرپایی به زوار مصدوم، مجروح یا بیمار، خدمات بهداشتی، واکسیناسیون و غربالگری سلامت نیز به آنان ارائه می شود.
وی ادامه داد: در این مدت افزون بر 17 هزار مورد واکسیناسیون فلج اطفال در پایانه مرزی میرجاوه برای زوار پاکستانی انجام شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه در چند روز اخیر شاهد اوج ورود زوار از کشور همسایه به مرز میرجاوه بودیم، حجم و دامنه فعالیت مرکز سلامت مستقر در پایانه میرجاوه با حضور همکاران پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری ها و همکاران بهورز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.
دکتر میری گفت: برنامه منظمی برای حضور اعضا هیات رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی در محل تردد و اسکان زوار اربعین حسینی در زاهدان و میرجاوه تنظیم شده است تا در زمان اوج تردد زوار در محل حضور یابند.
وی اظهارداشت: هم اینک علاوه بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه استقرار دارند و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار مشارکت جدی در تامین نیازهای تخصصی، نیروی انسانی، دارو و تجهیزات، 2 دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این پایانه مرزی اعزام کرده است.
وی افزود: همچنین اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی زابل هم در محل زائر سرای امام رضا(ع)زاهدان مستقر خواهد شد.
وی با اشاره به آماده باش کامل پایگاه های اورژانس از مرز میرجاوه تا زاهدان و از زاهدان تا مرز استان های همجوار خاطرنشان کرد: بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در آماده باش بسر می برند و از 2 زائر پاکستانی که در بخش های ویژه (ICU و CCU)بستری بوده اند تا کنون یک نفر مرخص شده است.
وی تاکید کرد: تمامی افرادی که قصد دارند در قالب خادمان افتخاری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین مشارکت داشته باشند می توانند به مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و شبکه بهداشت و درمان میرجاوه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 05433213610 تماس گیرند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند