Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی قیمت اقلام اساسی در آستانه اربعین حاکی از آن است که داغ شدن بازار نذری ها تا حدی تقاضا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با وجود آنکه مسوولان بارها از ذخایر مناسب و کاهش قیمت اقلام در بازار سخن گفته اند، اما در روزهای اخیر قیمت برخی اقلام نظیر شکر،برنج،زعفران و حبوبات بی سر و صدا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش های میدانی از بازار اقلام اساسی اصغری یکی از فعالان صنف می گوید: علی رغم کاهش قدرت خرید خانوار، اما قیمت برخی اقلام در روزهای اخیر با نوساناتی در بازار روبرو بوده است.

یکی از قصابان درباره نرخ گوشت و دام در آستانه اربعین و بازگشت زائران می گوید: در ماه های اخیر قیمت گوشت به سبب کمبود دام در میادین با افزایش چند هزار تومانی روبرو بوده است.

وی نرخ هر کیلو شقه گوسفندی را 44 هزار،ران و سردست با قلوه گاه را 46 هزار، ران خالص 55 و گوشت گوساله را 46 هزار و دام زنده را 16 تا 16 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

گزارش از چند فروشگاه زنجیره ای و بازار عمده فروشان نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج هاشمی 16 تا 16 هزار و 500،برنج گیلان 14 هزار و 700، دمسیاه 14 هزار و 800،لیمو عمانی 33 هزار،لپه 12 هزار،نخود و لوبیا قرمز 12 هزار و 400، لوبیا چیتی 14 هزار و 500،چای 33 تا 40 هزار،شکر 3 هزار و 500، قند 4 هزار و 500 تا 4 هزار و 800 ، هر مثقال زعفران 30 تا 35 هزار، خلال پسته 120 تا 130 هزار و خلال بادام 60 تا 80 هزار تومان است.

همچنین هر کیلو کشک نیم کیلویی با نرخ 3 هزار و 500 تا 4 هزار و شیر بسته به چربی و کیفیت 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 800 تومان به فروش می رسد.

 علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از ثبات نرخ گوشت در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 38 هزار و 500 تا 39 هزار تومان به مغازه دار و 42 تا 43 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه بازار از رکود  و آرامش خاصی برخوردار است، بیان کرد: با توجه به عرضه مناسب دام  و گوشت درقصابی ها و فروشگاه های زنجیره ای، نوسان خاصی در بازار اربعین رخ نخواهد داد.

به گفته ملکی هر کیلو گوشت گرم استرالیایی با نرخ 33 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت در روزهای آتی را پیش بینی کرد و افزود: در صورت استمرار روند فعلی، پیش بینی می شود که قیمت گوشت در روزهای آتی در بازار کاهش یابد.

مرغ گران می شود

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد، اظهار کرد: اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 500 تومان، مرغ آماده به طبخ در عمده فروشی های میدان بهمن 6 هزار و 400 تومان و غرفه های میدان میوه و تره بار سطح شهر 6 هزار و 400 تومان است.

به گفته وی نرخ هرکیلو مرغ در خرده فروشی های سطح شهر  از 6 هزار و 700 تا 7 هزار و 500 تومان متغییر است.

یوسفی از افزایش قیمت مرغ در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد:  در یک ماه اخیر افزایش 25 درصدی قیمت نهاده ها موجب شده که هزینه تمام شده هر کیلو مرغ 400 تا 550 تومان بالا رود، از این رو پیش بینی می شود با پایان صفر و افزایش تقاضا، قیمت مرغ به نرخ واقعی خود برسد.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: با توجه به قیمت حداقلی مرغ در بازار، مردم می توانند نسبت به خرید و ذخیره محصول در فریزرهای خود اقدام کنند تا در روزهای آتی مجبور به خرید مرغ با نرخ های بالاتر نباشند.

یوسفی قیمت مرغ در آستانه اربعین را پیش بینی کرد و یادآورشد: با وجود تعطیلی کشتارگاه ها و مراکز عمده فروشی، تغییر خاصی در قیمت رخ نخواهد داد.

 محدودیتی در عرضه گوشت و مرغ وجود ندارد

یوسف جلوخانی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به وضعیت مناسب ذخایر گوشت و مرغ اظهار کرد: با توجه به آنکه محدودیتی در ذخایر استراتژیک گوشت و مرغ  پشتیبانی امور دام وجود ندارد، مردم  با مراجعه به شرکت پشتیبانی می توانند مایحتاج مورد نیاز جهت نذورات خود را دریافت کنند.

وی افزود: متقاضیان در صورت تمایل به خرید گوشت گوسفندی می توانند میزان مورد نیاز خود را از پشتیبانی امور دام تحویل بگیرند .

جلوخانی قیمت هر کیلو مرغ منجمد را 5 هزار و 800 تومان، گوشت منجمد گوساله 22،گوشت گرم گوسفندی از آسیا میانه 31 و استرالیایی 33 هزار تومان اعلام کرد.

رکود بر بازار میوه و صیفی حاکم است

حسن صابری رییس اتحادیه صنف بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به فراوانی میوه و رکود حاکم بر بازار ، نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا تاثیری در قیمت سبزی نداشته است، افزود: اکنون هر کیلو سبزی خوردن هزار و 500 تا 2 هزار تومان و سبزی جور(پلو،آش، قورمه) هزار تا هزار و 500 تومان عرضه می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

تین نیوز

در حالی که به نظر می رسد جهان بیش از هر وقت دیگری به بکارگیری ربات های مستخدم انسان نما در خانه ها نزدیک شده است، ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می کند.

به گزارش ایسنا، ربات های انسان نما نسل جدید و مورد انتظاری از ربات ها هستند که با استقبال خوبی از جانب مردم و تولیدکنندگان و توسعه دهندگان مواجه شده اند. در حالی که شاید در گذشته این نوع ربات ها فقط در داستان ها و فیلم های علمی تخیلی حضور داشتند و کسی فکرش را نمی کرد که به همین شکل به زندگی روزمره ما وارد شوند، اما به نظر می رسد این امر در حال وقوع است.

اکنون از آنجایی که به نظر می رسد شرکت تسلا در توسعه ربات انسان نمای اپتیموس(Optimus) پیشرفت جدیدی داشته است، طبق اعلام ایلان ماسک، این ربات می تواند تا سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز کند.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پیش بینی جسورانه ای در مورد ربات های انسان نما کرده است. وی ضمن افشای تاریخ احتمالی عرضه اپتیموس ادعا کرد که این ربات ها می توانند به ارزشمندترین دارایی شرکت تسلا تبدیل شوند.

ماسک با تاکید بر جنبه مالی همه چیز گفت: من فکر می کنم اپتیموس از هر چیز دیگر ارزشمندتر خواهد بود.

ربات اپتیموس در حال حاضر کارهای ساده ای را در کارخانه های این شرکت انجام می دهد. همچنین خبری که چند ماه پیش منتشر شد نشان داد که ربات های اپتیموس به کارخانه های بزرگ در سراسر ایالات متحده ارسال شده یا خواهند شد.

ایلان ماسک به تازگی گفته است: ما قادریم کارهای ساده کارخانه ای یا حداقل اینطور بگویم، کارهای کارخانه ای را در آزمایشگاه انجام دهیم. ما فکر می کنیم اپتیموس را در تولید محدود در کارخانه خود خواهیم داشت و تا قبل از پایان سال جاری خواهد توانست وظایف مفیدی را انجام دهد. سپس فکر می کنم ممکن است بتوانیم آن را تا پایان سال آینده به فروش برسانیم. اینها فقط حدس و گمان است.

وی افزود: اگر یک ربات انسان نما دارید که قادر به حرکت در واقعیت و انجام وظایف در صورت درخواست است، هیچ محدودیت معناداری برای اندازه اقتصادی آن وجود ندارد.

شواهد حاکی از آن است که شرکت تسلا به طور کامل توسعه هوش مصنوعی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هویت خود پذیرفته است، اما ایلان ماسک می گوید من فکر می کنم ما باید یا به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی یا یک شرکت رباتیک شناخته شویم.

ماسک می گوید: اگر شرکت تسلا را یک شرکت خودروسازی صرف می دانید، اساساً این اشتباه است و اگر سؤال اشتباهی بپرسید، پاسخ درست به آن غیرممکن است. بنابراین منظورم این است که اگر کسی باور ندارد که تسلا می خواهد خودمختاری را حل کند، فکر می کنم نباید در شرکت سرمایه گذاری کند.

ماسک مطمئن است که تسلا مسئله فناوری خودران خودروها را با یا بدون او حل خواهد کرد. با این حال، توسعه ربات انسان نمای اپتیموس موضوع دیگری است، زیرا خطرات خاص خود را دارد.

در اوایل سال جاری ایلان ماسک گفت که می خواهد ۲۵ درصد کنترل رای را در تسلا به دست آورد تا ببیند آیا توسعه اپتیموس ایمن است و به درستی انجام می شود؟

خبر جدید ماسک در زمانی اعلام شده است که تعداد زیادی از شرکت ها روی توسعه ربات های انسان نما سرمایه گذاری کرده اند. چندین شرکت از جمله هوندا، هیوندای، بوستون داینامیکس و فیگور به طور فعال در حال توسعه انواع ربات های انسان نمای خود هستند.

با این حال ماسک بر این باور است که تسلا به طور منحصر به فردی در جایگاه رهبری تولید تجاری چنین ربات هایی قرار دارد. همانطور که گفته شد به گفته ماسک، نمونه اولیه اپتیموس در حال حاضر وظایف ساده ای را در کارخانه های تسلا انجام می دهد.

با توجه به کاهش فروش خودروهای برقی تسلا، این اطلاعیه در مورد ربات اپتیموس اهمیت بیشتری پیدا می کند.

چشم انداز بزرگ تر برای تسلا

این شرکت اخیراً کاهش ۹ درصدی سالانه درآمد سه ماهه را گزارش کرده است که بزرگترین کاهش آن از سال ۲۰۱۲ است. علاوه بر این، فروش خودروهای تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است.

شاید به همین دلیل است که ایلان ماسک در مورد برنامه جاه طلبانه رباتیک خود برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران چنین خبرهایی را اعلام می کند. تاکید او بر ربات های انسان نما نشان دهنده تلاش حساب شده برای تغییر موقعیت تسلا در بازار است.

او تصور می کند که فروش ربات ها در نهایت به بخش بزرگی از تجارت تسلا تبدیل می شود.

در عین حال، ربات اپتیموس به شکل غیر قابل انکاری با سرعتی ثابت در حال پیشرفت است. یک ویدیوی اخیر نسخه جدیدی از آن را نشان داد که وظایفی مانند تا کردن یک لباس را در تاسیسات تسلا انجام می دهد.

این شرکت اولین نسل ربات های خود را با نام بامبل بی(Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

با این حال، اظهارات ماسک را باید کمی خوشبینانه تلقی کرد، زیرا او در گذشته نیز چندین بار وعده های پیش از موعد داده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که تسلا تا سال ۲۰۲۰ یک میلیون ربوتاکسی در جاده ها خواهد داشت، اتفاقی که هنوز در سال ۲۰۲۴ رخ نداده است.

یک رقابت شدید

تسلا در این زمینه رو به رشد با رقابت شدیدی روبرو است. شرکت فیگور که توسط شرکت های بزرگ مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می شود، اخیراً همکاری خود با خودروساز آلمانی ب ام و را برای استقرار ربات های انسان نما در تاسیسات این شرکت در آمریکا اعلام کرده است.

ویدیویی که توسط فیگور در ماه فوریه منتشر شد، ربات آن موسوم به «فیگور ۰۱» را نشان می دهد که وظایفی مانند درست کردن قهوه را انجام می دهد.

به طور مشابه، شرکت بوستون دانامیکس هفته گذشته از ربات انسان نمای اطلس(Atlas) خود در یک ویدیو رونمایی کرد که در آن مشاهده می شود که در حال انجام مانورهای آکروباتیک، از حالت دراز کش به ایستادنه و راه رفتن است.

رقابت برای دستیابی به ربات های انسان نمای تجاری با دوام در حال داغ شدن است. ورود تسلا با آخرین پیش بینی های جسورانه ایلان ماسک، بُعد جدیدی به این چشم انداز فناوری که به سرعت در حال تحول است، داده است.

در حالی که سال ۲۰۲۵ برای ورود اپتیموس به بازار ممکن است خیلی بلندپروازانه به نظر برسد، تأثیر آنها در آینده نزدیک برای متحول کردن نحوه کار و زندگی انسان ها برجسته خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار