Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:05:51 GMT

خاطرات زائران اربعین حسینی از سفر زیارتی کربلا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۵۱۲۹

خاطرات زائران اربعین حسینی از سفر زیارتی کربلا

چذابه - ایرنا - زائران اربعین حسینی که به تازگی از سفر پر رمز و راز کربلا وارد پایانه مرزی چذابه شدند از این سفر به عنوان ارزشمندترین خاطرات زندگی خود یاد می کنند.

شماری از زائران اربعین در پایانه مرزی چذابه در حالی که سر از پا نمی شناختند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: این سفر گرچه سخت و پرزحمت بود ولی عشق به سرور و سالار شهیدان همه سختی ها را هموار کرد و ما به دیار عشق ، محبت و دلدادگی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین مورث نوری که ظهر سه شنبه پس از پنج روز از این سفر خاطره انگیز وارد وطن شده بود گفت: همه چیز عالی بود حتی پیاده روی طولانی نجف اشرف تا کربلای معلی.
وی بیان کرد: رفتار مردم عراق و موکب داران عراقی با برادران و خواهران ایرانی خود رفتاری حسینی بود و اخلاص برجسته ترین این ویژگی بود.
این زائر دزفولی گفت: چند سالی است با دوستان خود به کربلا می رویم و از حضرت سیدالشهدا(ع) درس مردانگی ، ایثار و محبت می آموزیم و حالا مفتخریم با کوله باری از دلدادگی به ساحت مقدس امام حسین(ع) به شهرمان بازمی گردیم.
احسان پورمحمود دیگر زائر خوزستانی می گوید: همه چیز این سفر زیارتی خاطره انگیز بود از پذیرایی مردم ، پیاده روی و مهمتر از همه ورود به صحن مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) که دیدن این صحنه ها اشک ها را بر گونه ای جاری می کند.
وی اظهار داشت:از صحنه های عجیب این سفر ، پذیرایی گرم مردم عراق از زائران دلسوخته ایرانی است که همه چیز خود را سخاوتمندانه تقدیم زائران امام حسین(ع) می کنند.
این زائر بیان کرد:به برکت امام حسین (ع) همه چیز این سفر معنوی به خوبی گذشت ، در مدت چند روزی که میهمان مردم عراق بودیم به سرعت گذشت و به قدری این سفر به ظاهر پرمشقت عالی بود که چیزی از سختی و مرارت در آن نیافتیم.
محمد نژادزاده زائر ساکن اهواز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه چذابه ، پذیرایی مخلصانه و بی ریای مردم عراق را قشنگ ترین خاطره سفر معنوی خواند و افزود:مردم عراق همه چیز خود را سخاوتمندانه در اختیار همه زائران که از گوشه و کنار جهان خود را به کربلا رسانده بودند قرار دادند.
وی گفت: در طول مسیر 80 و چند کیلومتری نجف تا کربلا ، هرچه بود عشق بود و محبت و دلدادگی.
نژادزاده افزود: با وجود شلوغی بیش از حدتصور ، همه زائران حسینی در حسینیه ها و خانه های مردمی اسکان می یافتند و عجیب اینکه برای کشاندن ما به خانه های خود بین خودشان دعوا بود.
مجتبی زارع از شهر یزد نیز از خاطره خود از سفر اربعین حسینی می گوید:پنج روز با اهل و عیال خود از چذابه به کربلا رفتیم و حال که برگشتیم احساس سبکی می کنیم.
وی که برای سومین بار است که در ایام اربعین به کربلا مشرف می شود گفت: نیت کردم هرسال به کربلا بروم چون بر اساس حدیثی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین از نشانه های مومن است.
علی اصغر شایق از یزد نیز با اشاره به اینکه همه چیز سفر کربلا خاطره است می گوید: وقتی به حرم سیدالشهدا (ع)رسیدیم همه خستگی ما رفع شد چون به ارباب خود رسیدیم.
وی گفت: نمی توانم پذیرایی مردم نجف و کربلا از زائران امام حسین(ع) را توصیف کنم ، آنان همه خدمتی را به زائران انجام می دادند و عجیب اینکه حتی بچه های کم سن و سال نیز به زائران خدمت می کردند.
این زائر یزدی از اینکه در این سفر نتوانستم به سامرا و کاظمین بروم ابراز تاسف کرد و گفت: امیدوارم در سفر سال آینده خداوند توفیق زیارت امامین عسکریین(ع) و امامین کاظمین(ع) را ما بدهد.
رضا عزیزی از زائران شهرستان دزفول که با چند نفر از هم محله ای های خود توفیق این سفر معنوی کسب کرده بود اظهار داشت:بهترین خاطره من حضور در بین الحرمین و قرائت زیارت اربعین در حرم مطهر امام حسین(ع) بود.
وی می گوید: با وجود سختی ها ، گرمی هوا و شرکت در پیاده روی نجف تا کربلا ، این سفر درست آموز بود و آرزویم این است در اربعین سال آینده بار دیگر زائر امام حسین(ع) باشم.
عبدالرضا اسماعیلی زائری از شهرستان دزفول نیز که با یک گروه 50نفری پس از سفری پنج روزه از چذابه به وطن بازگشت می گوید:موج جمعیت مشتاق زیارت آقا امام حسین(ع) ، پذیرایی دلسوزانه و مخلصانه از زائران و توفیف زیارت ضریح 6 گوشه امام حسین(ع) و حرم حضرت علی (ع) را توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود.
وی گفت: این سفر معنوی به گونه ای است که همه را به سوی خود می کشاندو به قول معروف طلبیده شدیم و از این بابت خداوند را شاکریم که توفیق زیارت امام مظلوممان حضرت امام حسین(ع) را به ما عنابت فرمود.
به گزارش ایرنا زائران اربعین حسینی از 2 گذرگاه شلمچه و چذابه راهی عتبات عالیات شدند.
از اول ماه صفر تاکنون این 2 گذرگاه مرزی شاهد عزیمت بیش از 900هزار زائر اربعین حسینی بوده است.
با وجود اینکه سرعت گرفتن بازگشت زائران اربعین حسینی از این 2 گذرگاه ، عزیمت زائران به کربلای معلی همچنان ادامه دارد.
تاکنون بیش از 900هزار زائر از این 2 گذرگاه مرزی راهی کربلای معلی شدند.
18آبان ماه در ایران اربعین و 19آبان در عراق اربعین است.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه