Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:49:59 GMT

۴۶ درصد تعهد اشتغال استان قزوین محقق شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۶۵۱۵

۴۶ درصد تعهد اشتغال استان قزوین محقق شده است

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: امسال ۲۰ هزار شغل در استان هدف گذاری شده که تاکنون ۹۲۶۷ شغل معادل ۴۶ درصد محقق شده که عقب ماندگی باید بسرعت جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی روز سه شنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت:دراجرای طرح تکاپو از میان ۱۰ رسته پیش بینی شده با کمک مجری طرح تعداد سه رسته در اولویت قرار گرفته و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید رسته های دیگر طرح تکاپو را در حوزه اشتغال شناسایی و برای اجرا آماده کنیم لذا مقرر شده تا پایان آبان ماه ۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانکها، ۳۰ مورد از سوی سازمان صنعت و ۲۰ فقره توسط تعاونی ها پرداخت شود.

بابایی بیان کرد: در سال گذشته ۱۲۳ مصوبه در جلسات کارگروه اشتغال تصویب شد و امسال ۲۴ مصوبه را به نظر اعضا رسانده ایم و برای تحقق آن برنامه داریم.

تحقق ۴۶ درصد اشتغال استان

وی گفت: در استان قزوین باید امسال ۲۰ هزار شغل ایجاد شود که تاکنون ۹۲۶۷ شغل معادل ۴۶ درصد محقق شده است که از زمان عقب هستیم و باید در چند ماه باقیمانده جبران شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: سهم دستگاههای اجرایی استان شامل میراث فرهنگی ۳۶.۸۸ درصد، صندوق کارآفرین امید ۴۸.۱۱ درصد، شرکت گاز ۷۲ درصد، بسیج سازندگی ۲.۸۷ درصد، کمیته امداد ۷۵.۱۷ درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۷۹.۷۵ درصد و راه و شهرسازی ۸۲ درصد است که همه کمی عقب هستند و فقط دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد استان بسیار موفق عمل کرده اند.

وی بیان کرد: در مجموع حدود ۴۶ درصد از تعهدات اشتغال استان تاکنون محقق شده است.

بابایی اضافه کرد: تا پایان مرداد ماه ۱۵۶ هزار و ۸۰۹ نفر بیمه شده داریم و نرخ مشارکت در استان نیز در سال گذشته ۳۹.۳ درصد و در کشور ۳۹.۴ درصد و امسال ۳۸.۷ درصد است که این میزان کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در استان پایین تر از کشور

وی بیان کرد:نرخ بیکاری کشور در سال قبل معادل ۱۲.۴ درصد و دراستان ۱۱.۶ درصد بود که این رقم در نیمه اول امسال به ۱۰.۹ درصد رسیده که شش دهم درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

بابایی اضافه کرد: در سراسر کشور ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجوی درحال تحصیل و فارغ التحصیل داریم که در این بخش استان قزوین در رده پانزدهم قرار دارد و در اشتغال دانشگاهی در رده هشتم است که جایگاه خوبی محسوب می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: نرخ بیکاری در رشته دامپزشکی با ۸.۷ درصد کمترین میزان در کشور محسوب می شود و بیشترین نرخ بیکاری مربوط به علوم کامپیوتر و محیط زیست با ۴۹.۴ درصد است.

بابایی اضافه کرد: در استان قزوین ۱۵ هزار و ۸۳۲ فارغ التحصیل بیکار داریم و عمده دانشجویان مشغول کار شده اند و وضعیت قابل قبولی داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری