Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: از ابتدای ماه صفر تا صبح امروز 6 هزار و 534 زائر اربعین حسینی در این استان اسکان یافته اند.

محمد سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد زائر در مساجد و پایگاه های امدادرسانی این جمعیت و 2 اردوگاه اسکان زائران در مرز مهران اسکان یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین این جمعیت از زمان آغاز سفر زائران اربعین حسینی(ع) تا صبح امروز به مصدومان 79 حادثه اعم از جاده ای و غیر جاده ای امدادرسانی کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه از این حوادث که هشت فقره آن مربوط به سوانح رانندگی بوده، گفت: از این تعداد 77 نفر توسط این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده اند.
وی اظهار کرد: عملیات امداد رسانی این جمعیت به زائران اربعین حسینی از هشتم آبان ماه جاری آغاز و تا 28 آبان ماه بازگشت زائران از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.
جمعیت هلال احمر در ایام اربعین سال گذشته به 28 هزار و 422 زائر در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران خدمات درمانی و امدادی ارائه کرد و 22 هزار و 663 زائر در شهرستان مرزی مهران توسط این جمعیت در 14 مکان اسکان داده شدند.
از 20 آبان تا سوم آذر پارسال در مجموع امدادگران این جمعیت به 59 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در جاده های استان ایلام و راه های منتهی به مرز بین المللی مهران که منجر به زخمی شدن 225 نفر شد، امداد رسانی کردند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 946 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین های اربعین حسینی وارد عراق شده اند که 100 هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7171//6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات