Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:47:35 GMT

زنبیل بقایی و حرف حقی که در آن گم شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۱۷۱۳

زنبیل بقایی و حرف حقی که در آن گم شد

بوشهر- ایرنا- پایگاه خبری تحلیلی خلیج فارس مطلب علی احمدی مدیرمسئول هفته نامه و این پایگاه خبری را با عنوان 'زنبیل بقایی و حرف حقی که در آن گم شد' منتشر کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: چند هفته پیش در محافل رسانه ای موضوع دادگاه حمید بقایی بازتاب زیادی داشت، خصوصا اینکه معاون رییس جمهور سابق و متهم فعلی برای آنکه حاشیه های بیشتری خلق کند هر روز با هیئت و هیبتی جدید، سوژه رسانه ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز قوه قضائیه را به طرز بی سابقه ای به باد انتقاد می گیرد و روز دیگر با زنبیل به دادگاه می رود.
روز بعد از دادگاه بقایی، اغلب مطبوعات اصلاح طلب با تیتر «پوپولیست زنبیلی» یا مشابه آن، این حرکت بقایی را نوعی حرکت پوپولیستی (عوام گرایانه) برای حاشیه سازی و انحراف افکار عمومی از اتهامات مردان احمدی نژاد تعبیر کردند، اما در این بین بقایی خواسته ای را مطرح کرد که هیچ یک از مطبوعات و یا رسانه های اصلاح طلب به آن توجهی نکردند و رفتار او قبل و بعد از دادگاه چنان حاشیه ساز شد که این خواسته در میان هیاهوی آن گم شد.
حرکت پرحاشیه بقایی اگر چه وجه تبلیغاتی برجسته ای داشت، اما در دل خود بازگو کننده مطالبه ای است که سالهاست از سوی اصلاح طلبان مطرح می شود و متاسفانه در کش و قوس های سیاسی به آن کمتر توجه شده است.
بقایی هنگام خروج از دادگاه به کرات خواستار برگزاری علنی دادگاه خود شده است؛ خواسته ای که مطالبه همیشگی اصلاح طلبان از قوه قضائیه طی سالهای گذشته خصوصا پس از وقایع سال 88 بوده است. حال این خواسته به حق وقتی از دهان بقایی به عنوان حلقه اصلی دولت اصولگرای احمدی نژاد بیرون می آید به جای آنکه از سوی رسانه های اصلاح طلب مغتنم شمرده شود آنچنان زنبیل او دست آویز طنز می گردد و بازار بذله گویی سیاسی حول بقایی و زنبیلش گرم می شود که یادمان می رود خواسته بقایی یکی از مهمترین مطالبات جامعه مدنی طی سالهای اخیر بوده که اکنون چون فرصتی برای نشان دادن ماهیت مردان احمدی نژاد دست داده، نادیده گرفته می شود.
جای هیچ شکی نیست که دولت احمدی نژاد منشا آسیب های بسیاری بود که برای جبران آن باید سرمایه بسیاری را بکار گرفت و تاوان بی تدبیری و حمایت های چشم و گوش بسته از او را پرداخت، اما سوال اینجاست اگر دادگاه بقایی به عنوان کسی که از نظر دستگاه قضا اموال عمومی را حیف و میل نموده به صورت علنی برگزار شود و مردم از زوایای این تخلف باخبر شوند، چه خطری کشور را تهدید می کند؟
یقینا افرادی چون بقایی که به تکرار درخواست برگزاری دادگاه علنی را مطرح می کنند به زعم خود بیمناکند که محکمه آنها عادلانه برگزار نشود و تلاش می کنند با برگزاری علنی دادگاه و دعوت افکارعمومی به قضاوت، سلامت محکمه و اجرای عدالت را ضمانت کنند.
حال باید پرسید چه ایرادی دارد دستگاه قضا در کنار قضاوت عادلانه خود با برگزاری علنی دادگاه بقایی و دادگاه همه کسانی که به جرائم مشابه متهمند، افکار عمومی را به شهادت بگیرد که در استیفای حقوق عمومی لحظه ای مسامحه نمی کند و وظیفه اعمال عدالت و قانون را به نحوه شایسته انجام می دهد تا از یک سو سرمایه بزرگی به نام اعتماد عمومی را دو چندان کند و از سوی دیگر ابزار تبلیغی افرادی که از هیاهو برای محق جلو دادن خود بهره می جویند را از دستشان بستاند.
باید گفت فریادهای بقایی برای برگزاری علنی دادگاه اگر منجر به چنین دادگاهی نشود هر مجازاتی برای او اعمال شود، تردیدهایی را برای افکار عمومی ایجاد خواهد نمود که آسیب آن به مراتب از دادگاه علنی و جنبه های منفی احتمالی بیشتر خواهد بود.
از سوی دیگر رسانه های اصلاح طلب نیز باید به یاد داشته باشند که اگر امروز با درخواست بقایی برای برگزاری دادگاه علنی به طنز و تمسخر رفتار کنند و چون از دهان بقایی بیرون آمده آن را ندیده بگیرند نباید انتظار داشته باشند که در شرایط مشابه گوش شنوایی برای خواسته خود بیابند و بتوانند افکار عمومی سرخورده را برای استیفای مطالبه قانونی خود همراه کنند.
6045

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • دومینوی آسیب‌