Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران به حمایت از توسعه فعالیت‌های این موسسه در راستای تجاری سازی دستاورد‌ها و تامین نیاز بازار صنعت آب و نفت کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توسعه برخی از زمینه‌های همکاری همچون توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی، مشارکت در همکاری‌های بین المللی با کشور‌های اتریش، کره جنوبی و روسیه و آموزش نیروی انسانی در صنایع مرتبط نیز از مباحثی بود که وطن خواه در این بازدید به آن اشاره کرد.

ایجاد مرکز فناوری پمپ‌های آبی با هدف تامین دانش فنی

در این بازدید سید احمد نوربخش رئیس موسسه توربو ماشین‌های آبی دانشکده فنی دانشگاه تهران تشریح دستاورد‌های بین المللی، نمونه‌های ساخته شده، مدار‌های آزمایش مختلف و مقالات و پایان نامه‌های انجام شده در این موسسه پرداخت.

به گفته وی، ایجاد مرکز فناوری پمپ‌های آبی با هدف تامین دانش فنی مذکور، دانش فنی طراحی و ساخت پمپ‌های صنعت آب و صنعت نفت، ارائه خدمات آزمون و ارزیابی تجهیزات مرتبط از برنامه‌های آتی موسسه است که اقدامات اولیه آن آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران با هدف انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری توربو ماشین‌های آبی جهت ارائه خدمات به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تامین نیاز‌های صنعت آب کشور با مشارکت دانشگاه تهران و وزارت نیرو تاسیس شد تا در عرصه تولید فناوری توربین‌های آبی در کشور گام‌های بلندتری برداشته شود همچنین این موسسه با حمایت مالی ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی آزمایشگاه تست، طراحی و مرکز محاسبات خود را راه اندازی کرد. با این اقدام پتانسیلی بالقوه در زمینه طراحی و آزمایش توربین‌های آبی به مرکزیت دانشگاه تهران ایجاد شد.

در حال حاضر طراحی و آزمایش انواع توربین‌های آبی در سطح آزمایشگاهی آن در موسسه انجام می‌شود و دانشجویان این حوزه می‌توانند برای انجام طرح‌های پژوهشی خود از این امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور