Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه درمراسم اربعین حسینی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اینکه همه ساله عاشورا را گرامی می داریم و در این روز اقامه عزا می کنیم برای شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان است و این مهم در روز اربعین نیز انجام می شود.

وی افزود: زیارت اربعین به عنوان نشان شیعه در معارف اهل بیت (ع) عنوان شده است و این موضوع عظمت اربعین حسینی را می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خطبه ای که امام سجاد(ع) در مسجد دمشق ایراد کردند حکومت یزید را در آستانه سقوط قرار دارد.

علم الهدی تاکید کرد: مصائب اهل بیت(ع) به درستی مطرح نشده است و معمولان سخنرانان و مداحان به نقطه هایی توجه دارند که موجب برانگیخته شدن احساسات مردم شود امام برنامه های مهمی که آن زمان جامعه شام را زیر و رو کرد مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: شنیده ایم که اسرای کربلا را در خرابه شام جای داده بودند اما باید گفت این مکان در کنار قصر یزید بود به صورتی که صدای گریه حضرت رقیه(ع) را در نیمه شب یزید می شنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: مردم شام وقتی دیدند عده ای در کنار کاخ یزید هستند به کمک آنها آمدند و موجی ایجاد شد که یزید دیگر نتوانست این عزیزان را در شام نگاه دارد و مجبور شد آنان را به کربلا بازگرداند.

علم الهدی گفت: خاندان اهل بیت (ع) آنجایی که پای اسلام و دین می آمد عاطفه را نادیده می گرفتند و سخن می گفتند تا همه با ظلم و ستم حکومت ستمگر یزید آشنا شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بسیاری با این سخنان متحول شدند و کسانی که خودشان در واقعه کربلا مقابل امام حسین (ع) ایستاده بودند و به اسرا نیز سنگ می زدند برای مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) سنگ می زدند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی روش خاندان اهل بیت (ع) روشنگری بود ما نمی توانیم تنها به مسائل احساسی تکیه کنیم اما باید به پیام این واقعه توجه کنیم.

علم الهدی اظهارکرد: نکته های دقیق انقلاب سازی کربلا را به خوبی درک نکرده ایم و وقتی امام سجاد(ع) به مدینه برگشتند و واقعه را برای مردم بازگو کردند عده ای تنها گریه کردند و ایشان تا دوسال به مدینه وارد نشدند و در بیابان زیر چادر زندگی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: خاندان اهل بیت(ع) برای اینکه واقعه کربلا به انقلاب تبدیل شود در روز اربعین حسینی به کربلا بازگشتند تا این مهم به فراموشی سپرده نشود.

وی اظهار کرد: زیارت عاشورا توجه به مصائب اهل بیت و شهادت امام حسین (ع) است اما در زیارت اربعین انسان به این نتیجه می رسد که نتیجه قیام کربلا چه شد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این آموزه را باید امروز در مقابله با دشمن به کار بگیریم و باید بدانیم نباید در مقابل دشمن التماس کنیم زیرا خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند هیچ گاه زیر بار ذلت نرفتند و در زمان اسارت هیچ گاه به دلیل تشنگی و گرسنگی تقاضایی نکردند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: به ما یاد دادند اگر دشمن سفره شما را هدف قرار داد از بچه های کربلا یاد بگیرید و در مقابل دشمن سر خم نکنید نه اینکه با دشمن مذاکره کنید و او نیز فشار را زیادتر کند.

901

سید احمد علم الهدی اربعین حرم مطهر رضوی عاشورا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد