Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:26:46 GMT

سوگواری مردم ابرکوه در اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۴۲۴۹

سوگواری مردم ابرکوه در اربعین حسینی

یزد - ایرنا - مردم مومن و ولایتمدار شهرستان ابرکوه همزمان با اربعین حسینی امروز سوگوار کردند و در شهادت سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

مردم ابرکوه با حضور در مساجد و حسینیه ها همراه با عزاداران دیگر شهرهای استان یزد در قالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی عزاداری کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین مناسبت هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در حسینه ها، مساجد و امامزادگان در سوگ اربعین شهادت امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند .
عزاداران با در دست داشتن پرچم های سیاه به نشانه عزا و برگزاری آیین های سوگواری در طول مسیر هیات ها، به یاد امام حسین(ع) و 72 یار با وفایش گریستند و با اسرای دشت نینوا به ویژه حضرت زینب(س) همنوا شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در اجتماع بزرگ سوگواران اربعین حسینی که در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله « دربغلعه » ابرکوه برگزار شد چند نفر از روحانیان و مداحان در سخنانی با ذکر مصائب اهل بیت (ع) به گوشه ای از قیام امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا پرداختند.
همچنین به مناسبت اربعین حسینی جمعی از قشرهای مختلف مردم عزادار ابرکوه با حضور در مشهد در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در سوگ اربعین شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش عزاداری کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آیین که در صحن و سرای حضرت ثامن الحجج (ع) برگزار شد، هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی این شهرستان به یاد امام حسین(ع) و 72 یار با وفایش گریه کردند و با اسرای دشت نینوا به ویژه حضرت زینب(س) همنوا شدند.
این آیین به همت هیات شهدای دشت کربلا ی شهرستان ابرکوه برگزار شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی