Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@03:29:43 GMT

آیا سونا باعث لاغری می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۹۱۳۳

یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: ممکن است فرد در زمان حضور در سونای خشک تا یک کیلو وزن خود را از دست بدهد، اما وزن از دست رفته نشان از کاهش چربی نیست؛ بلکه آب از دست رفته بدن است. ناطقان: توحید سیف برقی با بیان این‌که افرادی که ورزش می‌کنند از سلامت اجتماعی مطلوبی برخوردار هستند، افزود: مطالعات نشان می‌دهد ورزش‌های هوازی که برای کاهش استرس توصیه شده، منجر به افزایش هورمون‌هایی داخل خون می‌شود که تسکین بخش بوده و می‌تواند مدت‌ها فرد را از استرس‌های روانی دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند ورزش را با هدف کاهش استرس انجام دهند، باید به طور منظم و در زمان‌های خاص ورزش کنند، ادامه داد: هر چقدر نظم در ورزش رعایت شود، تاثیر بیشتری در کاهش استرس و اضطراب خواهد داشت.

این متخصص پزشکی ورزشی با بیان این‌که ممکن است فرد در زمان حضور در سونای خشک تا یک کیلو وزن خود را از دست بدهد، اما وزن از دست رفته نشان از کاهش چربی نیست، گفت: آب از دست رفته، آب بدن است که با مصرف مایعات مجددا جایگزین خواهد شد. این باور نادرستی است که در سونای خشک و بخار امکان کاهش چربی وجود دارد.

سیف برقی با بیان این‌که برای پایداری زانو، علاوه بر رباط‌ها که از زانو محافطت می‌کنند، عضلات نیز چنین نقشی دارند، افزود: هر چقدر تمرین‌های ورزشی از نوع قدرتی و استقامتی، بتواند عضلات اطراف زانو را تقویت کند، دردهای زانو را کاهش می‌دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یکی از عضلات خیلی مهم در کنترل زانو را عضلات جلوی ران دانست و گفت: این عضلات از ناحیه لگن شروع شده و تا بالای ساق ادامه می‌یابد. با تمرین‌های مقاومتی یا حالت انقباضی در ناحیه عضلات، می‌توان به حمایت و تقویت بیشتر زانوها کمک کرد.

این متخصص پزشکی ورزشی در ادامه تاکید کرد: افرادی که آرتروز یا پای پرانتزی دارند، نباید فعالیت و تحرک بدنی را ترک کنند، اما شدت و مدت فعالیت و حجم این فعالیت باید در حدی باشد که فرد به آستانه درد نرسد. زمانی که به آستانه درد برسند این‌جا خط قرمز ورزش است.

وی ادامه داد: بنابراین بیمار می‌تواند پیاده‌روی را ادامه دهد، ضمن این‌که تقویت عضلات چهار سر زانو با وزنه خیلی مهم است و به کاهش درد و کنترل آرتروز کمک می‌کند.

سیف برقی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: برای تقویت عضلات جلو، خلفی و طرفی گردن، تمرین‌های شایعی از نوع ایزومتریک یا تمرین‌های ایستا به بیماران داده می‌شود، اما در کلینیک‌های درمانی برای آرتروز گردن، برنامه ۵ جلسه‌ای از نوع ورزش‌های خفیف تجویز می‌شود تا بیمار به وضعیت مناسب برسد.

این متخصص پزشکی ورزشی به افراد بالای ۴۰ سال نیز توصیه کرد: بعد از ۴۰ سالگی و برای جلوگیری از تحلیل عضلات علاوه بر ورزش‌های هوازی، جهت تقویت عضلات قوقانی و تحتانی، کوچک و بزرگ مانند سینه و بازو و افزایش حجم و توان عضلات باید در هفته دو تا سه بار، در سه ست با تکرار ۱۰ تا ۱۲ از وزنه استفاده کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان اظهارکرد: این باور نادرستی است که در سونای خشک و بخار امکان کاهش چربی وجود دارد، ضمن اینکه در سونا فقط حرکات و تمرین ورزشی کششی خفیف توصیه می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سونا ، لاغری ، کاهش چربی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند

 به گزارش به نقل از خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ ؛ این مراسم از ساعت ۱۹ در سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز و مدیران ورزشی، ورزشکاران و مدیران رسانه ملی در این مراسم حضور یافتند.

*تیم ملی فوتبال جایزه یار ایرانی جبهه مقاومت را در ابتدای مراسم دریافت کرد.

*جایزه زیباترین گل به گل میر جلیلی به تاهیتی در رقابت های ساحلی اعطاء شد.

*زیباترین صحنه ورزشی به ساره جوانمردی که در بازی های پارا آسیایی با فرزندش روی سکو رفت تعلق گرفت.

*زیباترین صحنه ورزشی به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ژاپن در جام ملتهای آسیا رسید.

*ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در این مراسم ضمن اشاره به آمار شهدای ورزشکار در فلسطین از  سازمان های جهانی برای بی توجهی انتقاد کرد.

*دیپلم افتخار به تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران برای درخشش در رقابت های بین المللی رسید.

*تیم ملی فوتبال ساحلی ایران جایزه برترین تیم ملی سال را از نگاه مردم کسب کرد.

بروز رسانی می شود.....

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است