Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:21:34 GMT

استکبار جهانی از گسترش اربعین حسینی هراسان است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۳۹۹۱

استکبار جهانی از گسترش اربعین حسینی هراسان است

کرج – نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: استکبار جهانی از گسترش حرکت عظیم اربعین حسینی هراسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با اشاره به اینکه اربعین حسینی مثل سال های گذشته با شکوه و عظمت برگزار شد، اظهار کرد: اربعین بیداری است، اربعین فقط بیداری جهان اسلام نیست، بلکه بیداری همه ملل تحت ظلم است، بیداری همه آزادگان جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی از گسترش اربعین حسینی هراسان است، گفت: رسانه های غربی از نشر اخبار مربوط به اربعین حسینی خودداری می کنند، حرکت عظیم انسان های مشتاق به سمت زندگی حسینی و مهدوی در اربعین بسیار پیام دارد، دشمن نمی خواهد این پیام را ببیند.

وی با اشاره به اینکه حرکت میلیونی زائران حسینی در اربعین باعث شده است تا صدای شکسته شدن استخوان رژیم های طاغوتی منطقه به گوش جهانیان برسد، گفت: هر کاری مقدماتی می خواهد، اربعین حسینی مقدمه نابودی اسراییل تا کمتر از ۲۵ سال دیگر است.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: حضور میلیونی زائران حسینی در کربلا نشان می دهد که سیاست های اسلام ستیزی و شیعه هراسی استکبار و صهیونیست بین الملل کاری از پیش نبرده حتی عرصه را بر آنها تنگ تر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه استکبار سعی بر تخریب حرکت الهی اربعین را دارد، گفت: همه وظیفه داریم از این حرکت عظیم پاسداری کنیم و نگذاریم دشمنان اهل بیت (ع) و اسلام به این مهم آسیب وارد کنند.

آیت الله حسینی همدانی به مواردی از این آسیب ها در رسانه های غربی اشاره کرد و گفت: دشمنان در این خصوص از همه توان خود استفاده می کنند و کارشناسان را برای تحقق اهدافشان دعوت به همکاری می کنند، جلسات متعدد برگزار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه غربی ها تلاش می کنند که بگویند مراسم اربعین حسینی را ایران رهبری می کند، گفت: آنها درصدد هستند تا به جهانیان بگویند؛ اربعین یک حرکت سیاسی است که از سوی ایران مدیریت می شود و قبلا چنین حرکتی نبوده است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه هدف دشمنان از این گونه رفتارها برپایی دعوای بین عجم و عرب است، گفت: این در حالی است که از جمعیت ۲۰ میلیونی حاضر در کربلا فقط دو میلیون نفر ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیون عراقی نیز در این مراسم شرکت می کند، به طرح این سوال پرداخت که مابقی زائران از کجا هستند؟

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مربوط به این چند سال نیست، گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین از سال های گذشته بوده است البته حاکمان سرزمین عراق در برهه ای از تاریخ این حرکت را ممنوع می کردند مثلا در زمان صدام علما و مردم به صورت مخفیانه پیاده روی می کردند.

وی اضافه کرد: روایات اهل بیت درباره ثواب پیاده روی در مسیر کربلا نیز تاکیدی بر این مهم است، این در حالی است که دشمنان می خواهند بگویند؛ مراسم اربعین در سال های اخیر به وجود آمده است.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه تلاش دشمن برای از بین بردن نگاه جهانی به عصر ظهور است، گفت: حرکت اربعین سیاست نگین دشمنان را افشا می کند، این حرکت عظیم واقعیت تفکر شیعی را به جهانیان معرفی می کند و چهره واقعی مسلمانان را به آنها نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اهل بیت (ع) به مسئله صلح و دوستی بین ملل توجه ویژه داشته اند، گفت: این در حالی است که آنچه امروز دشمنان از اسلام معرفی می کنند چیزی جز جنگ، خشونت و خون ریزی نیست. 

آیت الله حسنی همدانی با اشاره به اینکه عشق امام حسین (ع) از قلب هیچ مومنی پاک نمی شود و هر سال این حرکت فزاینده تر خواهد بود، گفت: نباید نسبت به حضور کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی بی توجه شود، می توان روحیه استکبار ستیزی را در این حرکت به آنها آموخت و از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش

فرمانده قرارگاه منطقه کربلا گفت: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله رضا هدایی؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت شهید مطهری، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت این معلم و استاد و هفته عقیدتی‌سیاسی، گفت: ما پاسدار مکتب امام صادق علیه السلام هستیم. 

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: اگر در زندگی خود بر اصول و پایه‌ها استوار باشیم، خیر کثیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت. 

آیت الله هدایی با بیان اینکه شهدا الگوهای تمام نشدنی و ماندگار بشریت هستند گفت: یکی از این نمونه‌های برجسته مکتب اسلام، سردار شهید زاهدی بود که در مشی رفتاری و عملی این شهید آمده است که بسیار صلوات می‌فرستادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در حقیقت، شهدا تربیت یافتگان مکتب امام صادق علیه السلام هستند. 

وی با بیان شاخصه‌های مکتب رئیس مذهب تشیع گفت: از مکتب امام صادق علیه السلام آموختیم که اهل کوشش و عمل باشیم و سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق نشان دادند در میدان عمل هستند و سرفراز شدند. 

آیت الله هدایی افزود: خون‌های پاکی در کنسولگری ایران در سوریه ریخته شدند و همگان دیدند شهادت صاحبان این خون‌ها منشأ برکات زیادی برای ایران و جهان اسلام و بیداری ملت‌های آزاده جهان شد. 

وی با تشریح بخش‌هایی از دستاوردهای این عملیات ظفرمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تودهنی اخیر سپاه به رژیم منحوس صهیونیستی در سایه زندگی قرآنی ولایی و اهل بیتی صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  خطاب به مسئولان و مربیان عقیدتی قرارگاه منطقه کربلا هم گفت: در آموزش‌های عقیدتی باید مروج سبک زندگی اهل بیتی و قرآنی باشیم.

برکت عملیات وعده صادق

سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه کربلا نیز گفت: امروز دانشجویان 80 دانشگاه آمریکا علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پا خاستند.

وی افزود: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا با تبریک این روز باعظمت به اساتید و مربیان عقیدتی بیان کرد: با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و مکتب ایثار و شهادت باید در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاد. 

حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات، جمود و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید. 

به گزارش تسنیم، در پایان این گردهمایی مربیان عقیدتی، فرماندهان، مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان قرارگاه منطقه کربلا و تیپ زرهی حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، گروه 64 الحدید ، مرکز فاوا معراج و مرکز بهداری رزمی جنوب حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی